Gå til innhold
Hundesonen.no

Leverpostei...


kija

Recommended Posts

Kan like gjerne fylle kong med våtfôr og så putte den i fryseren :)

Ja, jeg har gjort det også. Men har ikke fryser hjemme enda så det fikk jeg bare gjort når jeg var hos mamma og pappa i julen. Så jeg så egentlig bare etter et lite alternativ i mellomtiden, pluss at jeg har to uåpnede pakker leverpostei som går ut på dato om ikke så altfor lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har gjort det også. Men har ikke fryser hjemme enda så det fikk jeg bare gjort når jeg var hos mamma og pappa i julen. Så jeg så egentlig bare etter et lite alternativ i mellomtiden, pluss at jeg har to uåpnede pakker leverpostei som går ut på dato om ikke så altfor lenge!

Om de er uåpnet kan de godt gå over dato før du gir dem til valpen. (Best før dato er stort sett en sikkerhet mot saksmål fordi folk ikke lukter/smaker at maten er dårlig...) Når det gjelder ferskt kjøtt kjøper jeg alltid nærmest mulig bfd sånn at det er skikkelig mørt, eller lar det ligge i kjøleskapet til datoen er nådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er uåpnet kan de godt gå over dato før du gir dem til valpen. (Best før dato er stort sett en sikkerhet mot saksmål fordi folk ikke lukter/smaker at maten er dårlig...) Når det gjelder ferskt kjøtt kjøper jeg alltid nærmest mulig bfd sånn at det er skikkelig mørt, eller lar det ligge i kjøleskapet til datoen er nådd.

Ok.. takk for tipset! Da vet jeg det.. hun spiser nok det meste hun.. så matvrak som hun er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva1: Brød inneholder masse karbohydrater, hunder trenger ikke det. Hunder er laget for å spise og fordøye proteiner og fett. Karbohydrater er fetende på hunden, ofte gir det også løsere avføring. Tarmen tar ikke opp næring fra karbohydrater like godt som fra proteiner/fett. Brød/skalk/knekkebrød består også av kornprodukter som hunder ikke er flinke å fordøye. :)

Har lest noe sånt før, derfor lurte jeg på hva hensikten var :o

Derfor er en brødskive i ny og ne akkurat det min hund trenger, han får lett for hard avføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som fyller kongen med leverpostei. Irriterende at jeg ikke husker kilde, kanskje jeg så det på God Morgen Norge?? Men mener å huske at det i hvert fall var et tips å fylle kongen med leverpostei, (og eventuelt legge den i fryseren etterpå. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...