Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilket fôr bruker dere?


Happyface

Fortype, velg i begge kolonner  

176 stemmer

  1. 1.

    • BRUKER IKKE TØRRFOR - TRYKK HER
      29
    • Royal Canin
      59
    • Hills
      18
    • Eukanuba
      18
    • Labb
      8
    • Blecando
      4
    • Pro plan
      21
    • Sportsmanns pride
      4
    • Spesific
      9
    • Lone Star
      1
    • Brit
      1
    • Oliver
      0
    • Troll
      0
    • AvoDerm
      1
    • Bewi Dog
      2
    • Happy Dog
      1
    • Josera
      0
  2. 2.

    • BRUKER IKKE RÅFOR - TRYKK HER
      78
    • Vom og Hundemat
      77
    • Norwegian Polar
      4
    • Lokal Råfor produsent
      3
    • Lokal slakter
      2
    • Hjemmesnekkret
      10
    • Natures Diet
      2


Recommended Posts

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Guest Gråtass

Her i huset blir hundene foret med Royal Canine. Det har vi brukt i snart 8 år og er super fornøyd, alle hundene fungerer på de, både de som her nå og tidligere hunder. De får litt forskjellige utgaver. Det er heller ikke ett dyrt for om man har flere hunder og melder seg inn i breeders club. Man må riktignok kjøpe 10 sekker i slengen, men da ligger prisen på rett under 300kr pr sekk (15kg?) og da har ihvertfall jeg for i ett år (til en hund). Man kan også kjøpe forskjellige typer, så neste gang blir det bestilt opp både valpemat og voksenfor.

Edit: Vi gir også matrester i steden for å kaste det. Men det er når vi har noe. Alt går ned her, både poteter, grønnsaker, fisk, kjøtt, makaroni,brød, saus, salat og ris..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også i Royal Canin + Vom og hundemat. Veldig fornøyd med begge deler, men bikkjene er mest happy for v&h, da blir det mye hopp og sprett når maten serveres! så vi går nok mere over til det isteden for tørrfor. :lol:

De får også litt matrester, men aldri noe som er sterkt krydret eller røkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

V&H her - har prøvd eukanuba på flere hunder, enda ikke funnet en hund som fungerer optimalt på det.

Har lyst til å teste RC i kombinasjon med V&H på Kahlo, men er så teit å kjøpe 15 kg om hun ikke tåler det.

Eksisterer olivers lenger forresten?

Hei det er smaksgaranti i hverfall på Rc så det må da vell være samme garanti om hunden ikke tåler foret.

Da vi drev dyrebutikk husker jeg at vi brukte den garantien til våre kunder. Tror ikke vi fikk tilbake en enste forsekk.

Lykke til med et supert for, jeg pleier å bytte mellom dette foret og Brit som jeg også er strålende fornøyd med. Vom og masse annet godsaker. Funker kjempe godt + litt råforing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50/50 Brit Adult/large breed blandet med V&H. Fungerer kjempebra for våre hunder.

Hannen vår spiste ikke tørrfor (uansett type) når det er løpetid i nærheten (dog spiste han normalt når våre tisper hadde/har løpetid). Etter at vi byttet til Brit spiser han med god apetitt uansett løpetid eller ikke. T.o.m. V&H kunne ligge igjen i skåla hans ved løpetisper i nabolaget...

Kanskje en av årsakene til at Labb ligger med så høye salgstall er at hundene må ha mer av det foret enn av annet tørrfor? (er bare spekulasjoner fra min side det, men de hundene jeg kjenner som spiser Labb, får mye mer tørrfor enn hva som er "normalt" med andre tørrfortyper).

Ingen av våre hunder har fungert på noen av de på toppen på tørrforlista. Så for meg er ikke disse "veldig gode" som du så pent benevner de som.

For meg er det hundene som bestemmer hvilket for som er best. Jeg bryr meg "midt i ræ..a" om hva forskjellige tester sier. De fôrene som visstnok skal være så utrolig bra, fungerer bare ikke for mine hunder.

:lol:

Synes det ble litt mye "oppstyr" av den lille kommentaren ;) Altså, det er da ikke dårlige for som dominerer? RC, PP, Spesific og V&H er jo gode for..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dratini
:lol:

Synes det ble litt mye "oppstyr" av den lille kommentaren ;)Altså, det er da ikke dårlige for som dominerer? RC, PP, Spesific og V&H er jo gode for..?

Om du leser min kommentar, så forstår du vel at disse forene slettes ikke fungerer for mine hunder, og derfor så vil jeg ikke betegne de som "veldig gode". UC?

At brorparten av de som har stemt her inne bruker de og synes de fungerer bra for sine hunder (=bra hundefôr for de), men at de samme fortypene ikke fungerer for mine hunder er ikke ensbetydende med at jeg synes de er, som du beskriver, "veldig gode".

Familien har hatt hunder siden 70-tallet og vi har prøvd det meste, og en ting jeg har fått "innprentet" av Far: om ett fôr koster "så og så mye"/"så og så lite" er ikke ensbetydende med at det er bra. Det er hundene som finner sitt for som fungerer best for de, uansett hva slags merke/fabrikk det er, og uansett hvilken type for det er (vått-tørt).

Edit: og jeg dømmer ikke "de andre" som bruker annet for enn meg. Etter hundehold i mange år, vet jeg at ikke alle hunder fungerer med samme type fôr. Jeg er selv oppdretter og jeg pålegger heller ikke valpekjøperne til å bruke samme merke som meg. Jeg sender med fôr (som valpene er vant med herfra), og sier til de nye eierne at de står fritt til å bruke det foret som de synes passer best for akkurat sin hund.

I.o.m. at vi har 3 hunder hjemme, kunne vi ha endt med å kjøpe 3 forskjellige formerker. Men siden alle hundene liker det de blir foret med, ser jeg liten nytte av å bytte til et annet merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser min kommentar, så forstår du vel at disse forene slettes ikke fungerer for mine hunder, og derfor så vil jeg ikke betegne de som "veldig gode". UC?

At brorparten av de som har stemt her inne bruker de og synes de fungerer bra for sine hunder (=bra hundefôr for de), men at de samme fortypene ikke fungerer for mine hunder er ikke ensbetydende med at jeg synes de er, som du beskriver, "veldig gode".

Familien har hatt hunder siden 70-tallet og vi har prøvd det meste, og en ting jeg har fått "innprentet" av Far: om ett fôr koster "så og så mye"/"så og så lite" er ikke ensbetydende med at det er bra. Det er hundene som finner sitt for som fungerer best for de, uansett hva slags merke/fabrikk det er, og uansett hvilken type for det er (vått-tørt).

Edit: og jeg dømmer ikke "de andre" som bruker annet for enn meg. Etter hundehold i mange år, vet jeg at ikke alle hunder fungerer med samme type fôr. Jeg er selv oppdretter og jeg pålegger heller ikke valpekjøperne til å bruke samme merke som meg. Jeg sender med fôr (som valpene er vant med herfra), og sier til de nye eierne at de står fritt til å bruke det foret som de synes passer best for akkurat sin hund.

I.o.m. at vi har 3 hunder hjemme, kunne vi ha endt med å kjøpe 3 forskjellige formerker. Men siden alle hundene liker det de blir foret med, ser jeg liten nytte av å bytte til et annet merke.

Vet ikke hva jeg skal svare jeg :lol: Det var bare ment som en enkel kommentar, et komplimang, og jeg mente ikke at ditt for er dårlig. Og selvfølgelig fungerer ikke ett for på alle hunder, men... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg bruker Royal Canin på min, og bruker ikke noe råfôr.

Oppdretteren startet med Eukanuba, men syns ikke Phoebe fungerte så bra på det, fordi hun flasset og hadde variert avføring. Så prøvde jeg Royal Canin, fordi jeg fikk høre at det var et godt fôr. Har vært fornøyd med RC siden :P Helt sikkert andre fôr som fungerer bedre for andre hunder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv sett litt på det fòret. Hvor mye betaler du for det? og hvor kjøper du det?

Jeg kjøper fra Fritidshunden. Da kan jeg enten hente sekker selv i Rælingen, eller de kan kjøre det hjem til meg for litt ekstra. (Det kommer an på hvor langt unna man bor)

Ellers fant jeg en link til forhandlere rundt om i Norge: http://www.porthos.no/aterforsaljare.asp

Jeg husker ikke eksakt pris her og nå, men tror det ligger på rundt 400kr for 15kg. (Jeg betalte omtrent 900kr for to sekker og levering forrige gang).

Edit:Sjekket nå, 465kr koster 15kg Lam og ris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...