Gå til innhold
Hundesonen.no

Kenzo og Kodak


civga
 Share

Recommended Posts

Fine er dem, begge to :)

Takk :D

Jeg er så frekk at jeg må svare litt her så du slipper å være så nysgjerrig *ler*

Kenzo har hatt vondt og haltet av-og-på i det siste, og Linn er jo veldig aktiv både med agility og utstilling at det er nok fint å ha to hunder å "bytte på" ;) Om det skulle vise seg nå at Kenzo ikke kan gå mer agility, så var det jo skikkelig superflaks at lille Kodak kom så fort ;) Dessuten må det jo være himmelen å ha to aussies i huset som kan leke og omgås hverandre :) Resten kan sikkert Linn selv fortelle *ler*

Helt sant det Anniken sier. Men jeg har syntes denne kombinasjonen av Jack og Mathea var så fin og har da bestemt meg for enda en aussie. Jack er jo en fantastisk fin hannhund, det er Mathea også. Og Jack som ikke er den mest kraftigste hannhunden passet perfekt til Mathea som er en kraftig tispe. Som Anniken sier så er det en drøm å ha flere aussier i hus! :(

Vi har vært hos veterinæren i Alta og tatt røntgen og kiropraktisk behandling. De fant ikke ut hva som feiler Kenzo. Jeg var mest redd for at Kenzo hadde forkalkninger i ryggen, men det hadde han heldigvis ikke. Nå må jeg bare passe på å ikke la han løpe og herje, løpe er det beste Kenzo vet. Det gjør vondt i hjertet mitt å se hvor vondt han har det. Han belaster ikke bakfoten som han har vond, men likevel har han lyst å løpe og leke. I det siste har ikke Kenzo vært sitt gamle jeg, han vil bare ligge og ikke gjøre noe. På treningen var han daff, men så sa mamma at han sikkert ikke ville gjøre noe siden foten er så vond. Uff, det er så kjipt når man ikke vet hva som feiler gutten min!

Kenzo er så utrolig vakker, har aldri sett en hund som har så mye uttrykk som han ;)

Håper virkelig du finner ut av haltheten hans, og at det ikke er noe alvorlig. Kodak er utroooolig søt ;) Flink til å stå også!

Takk! Ja, Kenzo er utrolig spesiell :)

- - - - -

Nå er Kodak 3 mnd gammel og er 38 cm høy og veier 10,3 kg. Han har blitt en stor gutt nå ja ;) Han er en trygg valp som syns det er spennende å utforske nye ting, noe han syns er litt skummelt er ku og hest. Men jeg regner med at om vi tar oss små turer bort til kuene så vil han nok ikke mene at de er noen skumle dyr. Kodak er en valp som rett og slett elsker alt som har med vann å gjøre! Svømme det er digg syns han, morsomst av alt er vel å lage bobler med snuten, det syns han er så kult. Noe jeg ikke er så glad i er at han liker å lage bobler med snuten i vannskålen. Jeg lurer faktisk litt på om det kanskje er retriever i linjene ^^ Skal legge ut film av han når han leker i vannet når jeg finner overføringskabelen til mobilen min.

IMG_8292.jpg

IMG_8283.jpg

IMG_8273.jpg

IMG_8255.jpg

IMG_8254.jpg

IMG_8240.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Svar 399
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fantastiske nyheter! Vidunderet mitt Kodak, har A hofter og A albuer!

Nei, Kodak har ikke blitt pappa, hvordan det? Men han får snart damebesøk av en tispe fra Australia, så det blir spennende og se om det kommer noen mini Kodak'er snart - - - Nå er våren også

Posted Images

Snart er Kodak 16 uker gammel, han blir det på tirsdag. Han er fortsatt en trygg valp som elsker alle, han vil gå bort til alle mennesker som han ser. Denne gutten elsker oppmerksomhet og er en svært kosen gutt. Snart begynner vi på valpe-kurs, det skal bli spennende! :icon_redface:

_MG_8896.jpg

_MG_8910.jpg

_MG_8913.jpg

_MG_8925.jpg

_MG_8951.jpg

_MG_8959.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Soppen! :) Jeg er bare såå forelsket i denne lille karen. :)

Også oppdatering og bilder av Kenzo gutten min :) I slutten av juli i Midnattolhoppet i Tromsø (4 dagers stevne) ble Kenzo skadet etter første løp noe som var såååå kjip. Vi hadde reist så langt, også ble han skadet. Akkurat det samme skjedde i fjor på det samme stevnet. Det må vel være en ulykke over meg og Kenzo når det gjelder det stevnet. ^^ Etter at Kenzo skadet seg har han vært halt. Nå har han vært halt i 1 mnd og det er grusomt. For begge to, jeg og Kenzo er svært aktive og nesten må ha et aktivitet å drive på med. Så ja, Kenzo er neste gal. Han har måttet være i ro uten noe aktivitet. Det skal vi fortsette med helt til han blir frisk, og om han blir frisk, det er også et spørsmål jeg har. Han har det jævli vondt men har så lyst å trene, han tilbyr mange adferd som et tegn til meg om at han vil ut og trene. Det er vondt å se på, men desverre er det sånn det må være. Vi har vært hos flere dyrleger, hundekiropraktor og sist så har de røntget han. Ingen feil eller skade ble funnet. De anbefalte oss å reise til Gjøvik, Bergen eller Oslo, der har de kontrastrøngen. Det er for det første dyrt og man må ha råd til å reise dit og for det andre så er det ikke sikkert de finner ut hva som feiler Kenzo. Men om jeg har peng nok så kommer jeg nok til å reise dit for å kontrastrøntge han. Også litt bilder av verdens beste Kenzo :D

_MG_8873.jpg

_MG_8810.jpg

Det er mamma som løper med Kenzo og ikke jeg. Hun er så morsom når hun løper med Kenzo, små og korte steg. hihi :D

_MG_8805.jpg

_MG_8758.jpg

_MG_8738.jpg

_MG_8726.jpg

_MG_8721.jpg

kenzo-1.jpg

Her er bilde av Kenzo som viser hvordan han er i daglilivet. Han elsker livet sitt og alt er bare positivt uansett. Jeg savner og trene med han, gå lange turer med han, bare jeg og Kenzo og mest av alt savner jeg å se han løpe rundt og leke og synes alt er bare digg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får trøste deg med og minne Kenzo på at det er hunder (og aussier!) som har måttet bli holdt enda lengre i ro. Du får skjemme han bort med frosne konger med leverpostei og tyggeting, og trene på småting innendørs, så blir han sikkert å føle seg som plummen i egget :)

Syns Kenzo ser så fornøyd ut når han løper med mamman din, skikkelig fornøyd-fjes på han :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så vakker! Både Kenzo og Kodak! :lol:

Det virker utrolig kjekt å ha aussie, de virker så sjerpet og fokuserte, og de er jo aldeles nydelige! (men tid til en slik, har jeg ikke)

Misunner deg her altså :)

Tusen takk! Aussien er bare en så herlig rase, den er en klovn og elsker å underholde deg.

Du får trøste deg med og minne Kenzo på at det er hunder (og aussier!) som har måttet bli holdt enda lengre i ro. Du får skjemme han bort med frosne konger med leverpostei og tyggeting, og trene på småting innendørs, så blir han sikkert å føle seg som plummen i egget :)

Syns Kenzo ser så fornøyd ut når han løper med mamman din, skikkelig fornøyd-fjes på han :) :)

Kenzo sier ja takk til Kong med masse godt inne i, det liker han kjempe masse. På en måte så er det jo deilig og være skadet, for da blir man jo ekstra mer dullet med.

Den fineste Aussien jeg vet om! :) Nydelig!

Takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Anniken :) Kodak fikk dumboører når han begynte å felle tenner, syns han bare er så søt med de ørene :aww:

Kenzo er en fin kar han, han er husets klovn og det er så artig når han begynner å underholde, får meg alltid en god latter av han :) Jeg vet ikke hva som har gjort at Kenzo begynte å halte. Men det begynte med at når han hadde ligget/sittet en stund og reiste seg da begynte han å halte. Men det er så kjipt at det har pågått i et halvt år. Han har vært i noen perioder helt fin. Men den siste månden har han haltet konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hmm:

Helt sant det Anniken sier. Men jeg har syntes denne kombinasjonen av Jack og Mathea var så fin og har da bestemt meg for enda en aussie. Jack er jo en fantastisk fin hannhund, det er Mathea også. Og Jack som ikke er den mest kraftigste hannhunden passet perfekt til Mathea som er en kraftig tispe. Som Anniken sier så er det en drøm å ha flere aussier i hus! :wub:

Oy, fikk ikke med meg svaret på dette :aww:

Så spennende med en kombinasjon du liker godt da :aww: Han er utrolig nydelig! Jeg håper vi får se noen strålende utstillingsresultater også :aww: Jeg elsker det at han har et blått øye og et brunt øye. Det er liksom et lite særtrekk ved han, selv om det sikkert er flere aussier som har det. Det er vell kanskje ikke så ønskelig på utstilling med forskjellig farge på øynene da det vil bli sett på som usymetrisk. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :wub: Han er spesielt søt med et blått og et brunt øye. Et brunt og et blått øye er like ønskelig som to brune øyne eller to blå.

- - -

Nå har Kodak begynt på valpekurs og han er kjempe flink. For å lese mer om valpekurset og hvordan det går med de forskjellige øvelskene kan dere kikke innom bloggen min. Han vokser kjempe fort! Idag (11/9) er Kodak 4 mnd gammel, han er 44,5 cm høy og veier 15 kg. 4 mnd bilder kommer på onsdag eller torsdag, da skal jeg bade og groome han. På fredag bærer det til Sortland, da skal Kodak debutere i ringen (dobbel utstilling). Jeg skal også stille ut Kenzo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I helgen har vi vært på dobbelutstilling i Sortland. Lørdag var Kodak først ut i ringen, hans debut i ringen. Han var kjempe flink og ikke minst GLAD! Han slikket dommeren i ansiktet og ville leke litt da dommeren kjente på han. Det var ingen andre aussie valper som var meldt på så, da ble Kodak BIR med HP. Dommer var Nils Molin. ''Bra neseparti og stopp, konkrete ører, bra frombenvinkler, god beinstamme, beveger seg godt, glad og mycket trevlig'' Så var det Kenzo sin tur, han ble også dømt av Nils Molin. Kenzo fikk ck, cert og ble bhk, under bir/bim finalen begynte Kenzo å halte voldsomt sa dommeren og ga Kenzo bim. Men vi er fornøyde vi, men dumt at Kenzo har vondt i foten sin. ''utmerket helhet, velbygd hann med god resning, bra neseparti og stopp, velformet brystkasse, bre lang i lenden, beveger seg utmerket. Ei i full pels'' Da det var tid for gruppefinale var Kodak søvnig og var sliten etter en lang dag. Men tror dere ikke han gjorde en super innsatts likevel? :icon_redface: Endte med BIG1 og BIS4!

På søndag var det Kenzo som skulle først bedømmes. Denne gangen var det Carl-Gunnar Stafberg som dømte aussien. Han ga Kenzo CK, CERT og BIR. ''Maskulint hode med bra bitt. Bra ører, bra hals og front. Stram rygg. Bra steg. Utmerket pels'' Siden Kenzo haltet på lørdag og Kenzo ikke er helt frisk i foten droppet vi gruppefinalen. Kodak ble bedømt av Aase Jakobsen og ble BIR. ''4 mnd gammel valp, lovende, godt hode og uttrykk, elegant hals og nakke, velskapt kropp, godt vinklet bredde i lår og god beinstamme. Effektive og veiledende bevegelser.'' Når det var tid for gruppefinale var Kodak våken og glad, kanskje litt vel ivrig, hoppet og lekte. Men det er jo bare bra at han koser seg i ringen. Denne gangen ble han BIG1 og BIS3.

Sier meg kjempe fornøyd med helgens resultater :)

Det ble uskarpe og litt rare bilder fordi mamma hadde klart å trykke slik at autoen ikke var på.

IMG_9415.jpg

IMG_9418.jpg

_MG_9446.jpg

IMG_9451.jpg

IMG_9481.jpg

IMG_9522.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Etter at Kenzo skadet seg har han vært halt. Nå har han vært halt i 1 mnd og det er grusomt. For begge to, jeg og Kenzo er svært aktive og nesten må ha et aktivitet å drive på med. Så ja, Kenzo er neste gal. Han har måttet være i ro uten noe aktivitet. Det skal vi fortsette med helt til han blir frisk, og om han blir frisk, det er også et spørsmål jeg har. Han har det jævli vondt men har så lyst å trene, han tilbyr mange adferd som et tegn til meg om at han vil ut og trene. Det er vondt å se på, men desverre er det sånn det må være. Vi har vært hos flere dyrleger, hundekiropraktor og sist så har de røntget han. Ingen feil eller skade ble funnet. De anbefalte oss å reise til Gjøvik, Bergen eller Oslo, der har de kontrastrøngen. Det er for det første dyrt og man må ha råd til å reise dit og for det andre så er det ikke sikkert de finner ut hva som feiler Kenzo. Men om jeg har peng nok så kommer jeg nok til å reise dit for å kontrastrøntge han. Også litt bilder av verdens beste Kenzo :hug:

Men vi er fornøyde vi, men dumt at Kenzo har vondt i foten sin. ''utmerket helhet, velbygd hann med god resning, bra neseparti og stopp, velformet brystkasse, bre lang i lenden, beveger seg utmerket. Ei i full pels'' Da det var tid for gruppefinale var Kodak søvnig og var sliten etter en lang dag. Men tror dere ikke han gjorde en super innsatts likevel? :) Endte med BIG1 og BIS4!

Grattis med resultatene!

Men er ikke han frisk enda? :icon_redface:

Begynner være ganske lenge halt nå? Har du vært å tatt de kontrast bildene og funnet ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med resultatene!

Men er ikke han frisk enda? :icon_confused:

Begynner være ganske lenge halt nå? Har du vært å tatt de kontrast bildene og funnet ut av det?

Gratulerer med fantastiske resultater! :lol::)

Synd med haltingen til Kenzo, håper han snart blir bedre i foten sin. Han er jo så hærlig! Og Kodak, vakkrere aussiegutt skal man lete lenge etter! Nydelige begge to! :hmm:

Takk!

Ja det er veldig trist med haltingen hans. Han har haltet i ett halvt år. Vi har blitt anbefalt å reise enten til Oslo, Bergen eller Gjøvik. Det var der det var gode spesialister fikk jeg høre. Vi bor jo i Karasjok, så det blir dyrt å reise dit, ingen ting er gratis. Vi blir vel å ta turen til vet. der i november om vi blir å reise til Dogs4All.

- - -

Her kommer 4 mnd bilder av Kodak.

_MG_9595.jpg

_MG_9607.jpg

_MG_9665.jpg

_MG_9668.jpg

_MG_9673.jpg

_MG_9678.jpg

_MG_9683.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...