Gå til innhold
Hundesonen.no

Blogg & Galleri


Bildeforum  

43 stemmer

  1. 1.

    • Galleri
      2
    • Bildeforum
      29
    • Begge deler!
      6
    • Ingenting
      6


Recommended Posts

Hei alle sammen,

Som dere kanskje har lagt merke til er ikke Blogg og galleri fungerende på den nye siden.

Grunnen er at jeg er litt usikker på hvor mye det blir brukt.

Så hva synes dere, trenger vi noe sånn?

Skal vi evt bruke forumet til og poste bilder istedet? Eget bildeforum? Kjør debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg et emne der man kan poste tråder etter man feks har tatt en bildeserie, gått en tur sammen med andre doggiser osv.. Noe ala "Din Hund", bare at man kan poste flere tråder :) Må være noen regler, så man poster litt mer enn ett bilde pr tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg et emne der man kan poste tråder etter man feks har tatt en bildeserie, gått en tur sammen med andre doggiser osv.. Noe ala "Din Hund", bare at man kan poste flere tråder :) Må være noen regler, så man poster litt mer enn ett bilde pr tråd.

Kjempegod idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg et emne der man kan poste tråder etter man feks har tatt en bildeserie, gått en tur sammen med andre doggiser osv.. Noe ala "Din Hund", bare at man kan poste flere tråder :) Må være noen regler, så man poster litt mer enn ett bilde pr tråd.

Det hadde vært kjempe flott om det ble mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg et emne der man kan poste tråder etter man feks har tatt en bildeserie, gått en tur sammen med andre doggiser osv.. Noe ala "Din Hund", bare at man kan poste flere tråder :) Må være noen regler, så man poster litt mer enn ett bilde pr tråd.

Det ville vært supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HVIS det blir bildeforum, MÅ det bli automatisk forminsking av bildene. Jeez - hvem er det som gidder å sitte og knote med å forminske så mange bilder da? Ett bilde i en tråd eller to er greit nok, men skal en hel tråd være lagd av bare bilder, for ikke å snakke om et forum, så hadde jeg aldri gidda lagd en eneste tråd. Og litt av poenget er vel at forumet skal bli brukt, hvis det først skal bli et nytt bildeforum, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn jeg tenkte så må man jo ikke poste 40 bilder i en tråd. Har du gått en tur og fått noen bra bilder, så lager du en tråd og poster de bildene du ønsker. Det finnes maaange måter å forminske flere bilder på samtidig :whistle:

...ellers så ER jo ikke automatisk forminskning i forakte da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men HVIS det blir bildeforum, MÅ det bli automatisk forminsking av bildene. Jeez - hvem er det som gidder å sitte og knote med å forminske så mange bilder da? Ett bilde i en tråd eller to er greit nok, men skal en hel tråd være lagd av bare bilder, for ikke å snakke om et forum, så hadde jeg aldri gidda lagd en eneste tråd. Og litt av poenget er vel at forumet skal bli brukt, hvis det først skal bli et nytt bildeforum, liksom?

Tusen hjertelig, dette er noe jeg har mast om lenge nå :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si man har planer om å laste opp 20 bilder til forumet, som man ikke har forminsket på forhånd...

20bilder fra et Speilrefleks tar ca 4Mb pr stykk = 80Mb som må lastes opp til forumet... Det tar lang tid...

Mot om man forminsker på pcn selv, som ikke trenger ta mange minutter og laster opp kanskje 2Mb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si man har planer om å laste opp 20 bilder til forumet, som man ikke har forminsket på forhånd...

20bilder fra et Speilrefleks tar ca 4Mb pr stykk = 80Mb som må lastes opp til forumet... Det tar lang tid...

Mot om man forminsker på pcn selv, som ikke trenger ta mange minutter og laster opp kanskje 2Mb...

Men fremdeles, det er veldig mange som ser på oppgaven "å forminske 20 bilder" som ganske umulig. For de har ikke programmene, eller kunnskapen!

Til og med bilder tatt med en mobiltelefon er for store hvis man legger dem inn her, de må også forminskes.

Legger man ut 20 bilder, går jeg ut ifra at de er forminsket fra førav, for ellers tar det jo veldig langt tid å laste opp ja. Men et av de forumene jeg er på har automatisk bildeforminskning, og de fleste bildene mine blir faktisk forminsket litt selv om de er croppet og forminsket fra førav! Og alle thumbnailsene blir i samme størrelse, og det hele er bare mye hyggeligere å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det negative med at mange ikke har kunnskapen til å forminske et bilde.

Så om det ikke er dødsmye jobb å få til en forminsker så ser jeg fordelen med det.

Hvis ikke så finnes det ENKLE metoder som rett og slett paint.. det er bedre enn ingenting :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det negative med at mange ikke har kunnskapen til å forminske et bilde.

Så om det ikke er dødsmye jobb å få til en forminsker så ser jeg fordelen med det.

Hvis ikke så finnes det ENKLE metoder som rett og slett paint.. det er bedre enn ingenting :icon_confused:

Men skal man legge ut mer enn et bilde, så virker jobben i paint ganske uoppnåelig den og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok. Jeg har aldri sagt jeg er imot automatisk forminskning, men OM det ikke er mulig, så finnes det heldigvis alternativer. Bare nevnte Paint, siden dette er noe de fleste har på sin maskin. Men finnes KLART enklere ting enn Paint, men krever kanskje at man laster ned litt gratis osv :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...