Gå til innhold
Hundesonen.no

Shetland Sheepdog


Scarlet
 Share

Recommended Posts

Navn: Request Secret Spot, "Timmi"

Kjønn: Hannhund

Alder: 9 mnd

Høyde: 36,5 cm

Vekt: ca 8 kg (han er i godt hold, noe man ikke ser før i dusjen :lol: )

Avtegn: Tricolour med hvite sokker og bryst, og litt hvitt på snuten og haletuppen!

Fra hvilken kennel: Kennel Request i Gällivare

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor osv)?: Nei, det har vi ikke enda. Ikke stilt pga min interesse samt et beinbrudd ved 5 mnd alder..

Timmi8mnd021_2.jpg

8 mnd

Timmi9mnd246.jpg

9 mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Navn: Silkwizard's Blaze the Magic Kjønn: Hannhund Alder:1 år (19.04.2011) Høyde: ca 37-38cm Avtegn: Halv krage, hvitt på beina, bliss Fra hvilken Kennel: Silkwizard Har dere noen bra resultate

2 års bilde av Request Secret Spot - Timmi. Utviklet seg mye siden 9 mnd bildene som ble lagt ut her sist, derfor oppdaterer vi litt!

Mens jeg venter på min første sheltie skal bli 15 - 16 uker og klar til å hentes fra Danmark.. Legger jeg henne ut her Navn: Poulsgaard My Dollar Princess (Carlin..Carleen..) Kjønn: Tispe

Posted Images

Tusen takk for svar!

Jeg har flere spørsmål men skal prøve å begrense meg:

- Hvordan er sheltien sånn generelt med vann? Å bade tenker jeg på da.

- Kanskje litt individuelt, men generelt mht. matvett, er de glad i mat og jobber bra for godbiter, eller er det helst pølser, fiskekaker og slike ting som gjelder foreks ved trening?

- Innbiller meg at det er en rimelig lettlært rase som tar ting fort? Men er det en hund som liker å terpe, gjenta og jobbe gjennom øvelser, være med eier slik, eller er det mer "så lenge jeg selv synes det er interessant?"

Caroline: Jeg skrev i tråden til Sirius hvordan det gikk med Spès, kanskje feil tråd, men jeg fant ikke hennes egen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Jeg har flere spørsmål men skal prøve å begrense meg:

- Hvordan er sheltien sånn generelt med vann? Å bade tenker jeg på da.

- Kanskje litt individuelt, men generelt mht. matvett, er de glad i mat og jobber bra for godbiter, eller er det helst pølser, fiskekaker og slike ting som gjelder foreks ved trening?

- Innbiller meg at det er en rimelig lettlært rase som tar ting fort? Men er det en hund som liker å terpe, gjenta og jobbe gjennom øvelser, være med eier slik, eller er det mer "så lenge jeg selv synes det er interessant?"

Caroline: Jeg skrev i tråden til Sirius hvordan det gikk med Spès, kanskje feil tråd, men jeg fant ikke hennes egen. :lol:

- Hvordan er sheltien sånn generelt med vann? Å bade tenker jeg på da.

Det er også individuelt, men generelt er sheltien kjent for å ikke like vann. Alle mine vasser, mens Sirius og Spes svømmer frivillig, det lærte de av Tibrs i fjor sommer.

- Kanskje litt individuelt, men generelt mht. matvett, er de glad i mat og jobber bra for godbiter, eller er det helst pølser, fiskekaker og slike ting som gjelder foreks ved trening?

De jeg har er veldig matglade og jobber selv for tørrfôrkuler, men jeg varierer jo godbitene litt så ikke de blir helt leie.

- Innbiller meg at det er en rimelig lettlært rase som tar ting fort? Men er det en hund som liker å terpe, gjenta og jobbe gjennom øvelser, være med eier slik, eller er det mer "så lenge jeg selv synes det er interessant?"

Ja, de lærer fort, og det er generelt en førerorientert rase og typisk gr.1-hund, altså har de ingen problemer med terping.

Skal svare på det siste i tråden hans, hun har ikke lenger noen egen tråd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Familiehunden vår, Shanti :)

Bitteliten tispe, født April 2009 :)

Mulig jeg overtar henne nå, hvis ikke ting ordner seg der "hjemme" .. ;)

Gjenstår å se :)

Herlig liten tispe iallfall, og går under kallenavne "Happy" ..

Nettopp fordi hun er så kjempelykkelig HELE tiden ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Guest Jostein

Fikk bare lyst til å legge ved noen bilder. :)

_pelle2-700h.JPG

SE Uch Shellrick's You May Me Luck som er hos oss nå i 2012. Herlig gutt!

lydia-3ar-fiebilde-300h.jpg

Dangereuse Idylle de Mayerling

hulda-drobak-hode-300h.jpg

Imaferrari's Icecream Rainbow

korse-2ar-kjelsas-cropped.jpg

N Uch Belmara's Hecate Enthroned

tuva-goteborg-300.jpg

Shellrick's Popcorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Eagermind Silma Elenya

Kjønn: Tispe

Alder: 12 måneder

Høyde: 36 cm

Vekt: har ikke veid henne enda

Fra hvilken Kennel: Kennel Eagermind

Har dere noen bra resultater?: Stilt en gang som junior forløpig med resultatet: Bir junior,exc,ck og cert

img3142kg.jpg

tindra.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Taras Golden Ganzie

Kjønn: Tispe (kastrert)

Alder: 9 år (født 31.01.2003)

Høyde: 36 cm

Kg: 6.8 om jeg ikke husker feil

Avtegn: Bliss, stor krage og hvite bein

Fra hvilken Kennel: Eget kjøkkenoppdrett (Mor Rajos Tara, far NSUCH Honeybrook Man of the World)

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor osv)? 1.premie m/CK i eksteriør, 2x1.premie i lydighet klasse 1 og 2.premie i lydighet klasse 2. (hey, vi må skryte av det lille vi kan, sant? :innocent: )

58021.jpg

198061.jpg

47278.jpg

152821.jpg

Skulle gjerne vist frem noen bilder av nybørstet og vakkert oppstilt Ganzie, men oppdaget at vi ikke har noen. Ups :icon_redface: Jaja, da har vi prosjekt neste gang det blir finvær :aww:

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jostein

Navn: Taras Golden Ganzie

Kjønn: Tispe (kastrert)

Alder: 9 år (født 31.01.2003)

Høyde: 36 cm

Kg: 6.8 om jeg ikke husker feil

Avtegn: Bliss, stor krage og hvite bein

Fra hvilken Kennel: Eget kjøkkenoppdrett (Mor Rajos Tara, far NSUCH Honeybrook Man of the World)

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor osv)? 1.premie m/CK i eksteriør, 2x1.premie i lydighet klasse 1 og 2.premie i lydighet klasse 2. (hey, vi må skryte av det lille vi kan, sant? :innocent: )

58021.jpg

198061.jpg

47278.jpg

152821.jpg

Skulle gjerne vist frem noen bilder av nybørstet og vakkert oppstilt Ganzie, men oppdaget at vi ikke har noen. Ups :icon_redface: Jaja, da har vi prosjekt neste gang det blir finvær :aww:

Kan du please sende samtlige av de bildene til oss i sheltiebladet? :) Hadde vært knall å få bruke dem! Jeg har ikke snøring hvordan man sender sånn pm eller whatever her, så adressen min er: josteintostrup@hotmail.com :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27. mars 2012 14:37:23, Jostein skrev:

Så du har sett henne live? Takk! (:

 

 

jepp, har sett henne på et par utstillinger :)

Navn: Elleville Maia

Kjønn: Tispe

Alder: 2,5 år (født 28.11.2009)

Høyde: ca34 cm

Kg: 6.5

Avtegn: Hvitt bryst, litt hvitt på noen poter

Fra hvilken Kennel: Oppdretter uten kennelnavn. (etter Ch Geiteryggen's Barney og Zarracina)

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor osv)? Excellent på utstilling. Opprykk til Hopp klasse 2, bronsemerket i lydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28. mars 2012 23:12:40, turbobensen skrev:

jepp, har sett henne på et par utstillinger :)

Navn: Elleville Maia

Kjønn: Tispe

Alder: 2,5 år (født 28.11.2009)

Høyde: ca34 cm

Kg: 6.5

Avtegn: Hvitt bryst, litt hvitt på noen poter

Fra hvilken Kennel: Oppdretter uten kennelnavn. (etter Ch Geiteryggen's Barney og Zarracina)

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor osv)? Excellent på utstilling. Opprykk til Hopp klasse 2, bronsemerket i lydighet.

 

Herregud så vakker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Navn: Silkwizard's Blaze the Magic

Kjønn: Hannhund

Alder:1 år (19.04.2011)

Høyde: ca 37-38cm

Avtegn: Halv krage, hvitt på beina, bliss

Fra hvilken Kennel: Silkwizard

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor o.l: Kun stilt på valpeshow med BIM som beste resultat, skal stilles i juniorklasse til våren. Trener LP.

CSC_2735.jpg

CSC_2730.jpg

DSC_1104.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Flinthaug Mumrik in Red

Kjønn: Hann

Alder: 8 mnd.

Høyde: ca 40 cm

Kg: 8,5 kg

Avtegn: Hvit krage og hvite bein

Fra hvilken Kennel: Flinthaug/Mainland

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor osv)? Ingen foreløpig, men skal stille på valpeshow på NSSK-utstilling om 2 uker og er spent på hvordan det går. Blir første utstiling for oss begge :)

Bilder:

post-10426-0-77427700-1334522325.jpeg

post-10426-0-28388900-1334522399_thumb.j

post-10426-0-10597800-1334522508_thumb.j

post-10426-0-13644200-1334522565_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Rockhounds Diamond

Kjønn: Tispe

Alder: 5 mnd.

Farge: Blue Merle

Fra Kennel: Rockhound

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor osv)?

Stilt to ganger i klassen 4 – 6 mnd. med god kritikk begge gangene og best i klassen pluss andre beste tispe den ene gangen.

IMG_1406.jpg

IMG_1471.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn: Rockhounds Diamond

Kjønn: Tispe

Alder: 5 mnd.

Farge: Blue Merle

Fra Kennel: Rockhound

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor osv)?

Stilt to ganger i klassen 4 – 6 mnd. med god kritikk begge gangene og best i klassen pluss andre beste tispe den ene gangen.

IMG_1471.jpg

Åååh, for noen ører! Kjempesøt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
  • 1 year later...

Synes det er veldig stor forskjell på hvor mye pels sheltiene har. Jeg trener AG med tre stk, og det er en med supertykk pels, men med mye tynnere og en midt imellom. Forstår jo at det kan ha mye med nedrøytet vs fullpelset, men kommer det an på linjene også? Kommer det an på farge på hunden?

Denne (bilde fra google) synes jeg var veldig fin :) Men den er kanskje feilpelset? Evt veldig ung? :P

jenny_shetland01.jpg_w450.jpg

Hvor mye kan man evt trimme pelsen på en sheltie (jeg banner muligens i kirka nå :teehe: )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig stor forskjell på hvor mye pels sheltiene har. Jeg trener AG med tre stk, og det er en med supertykk pels, men med mye tynnere og en midt imellom. Forstår jo at det kan ha mye med nedrøytet vs fullpelset, men kommer det an på linjene også? Kommer det an på farge på hunden?

Denne (bilde fra google) synes jeg var veldig fin :) Men den er kanskje feilpelset? Evt veldig ung? :P

jenny_shetland01.jpg_w450.jpg

Hvor mye kan man evt trimme pelsen på en sheltie (jeg banner muligens i kirka nå :teehe: )?

Den der så ung ut. Pelsmengde varierer sånn som jeg har sett veldig utifra individ og kjønn, syns ofte hanner har mer pels en tisper. Er overhode ikke alltid sånn men syns generelt hanner har mer pels. Det fins de som barberer ned sheltien bla, men det hjelper lite/ingen ting og gjør det egentlig ofte mye verre, det en kan gjøre for å få mindre pels er å børste ofte, men det gjør ikke pelsen kortere, men fjerner unnerulla. Har ike lagt merketil at en spesiel farge har mindre pels, så det vil jeg ikke tro, kommer mer an på individet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Mens jeg venter på min første sheltie skal bli 15 - 16 uker og klar til å hentes fra Danmark.. Legger jeg henne ut her

Navn: Poulsgaard My Dollar Princess (Carlin..Carleen..)

Kjønn: Tispe

Alder: 8,5 uker i skrivende stund

Høyde: ?

Kg: 1,8 kg (8 uker gammer)

Avtegn:Blue Merle

Fra hvilken Kennel:Kennel Poulsgaard Danmark (oppdretter av sheltie siden 1963)

Har dere noen bra resultater (utstilling, agility, lydighet, spor osv)?

Eneste meritt er å være SØT og morsom

 

2zxDa-2ofNK-1.jpg

9ba92814-1dc8-4b3c-91c3-9bd15bf7f22a.jpg

Blå tæve 4.JPG

Blå Tæve.JPG

Dana.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...