Gå til innhold
Hundesonen.no

Bill mrk: Treff i Grenland?


Lemen

Recommended Posts

Ung jypling søker likesinnende for treff, rompesnusing og spasering i Grenlandsområdet.

Jeg er stor fan av voksne herremenn, modne damer og lekne valper. Selv er jeg både grå og tannløs, men ikke så gammel som jeg ser ut. Knappe 5 mnd og aktivitetsbehovet er deretter sier mamma. Hun foretrekker rusleturer i byen med litt cafestopp og skravling, mens jeg liker best rusleturer i skog og mark, og kanskje litt leking om du ikke er for stor eller brå.

Håper vi seees. :icon_redface:

Mvh Sølve m/matmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en overaktiv flatgutt på 3år som er med på det meste. Action er alt! :)

Slik ser jeg ut ^^

Supert! :lol:

Jeg vil også! Hilsen Baghera, som flytter til Skien til helga.

Jeg er heller skeptisk, men kan se ann hva Baghera sier hvis han evt får bli med, hilsen Nemi.

Supert! :)

Sølve og jeg vil gjerne tusle tur med dere! 2 Flotte herremenn og en vakker dame er midt i blinken for en ung jypling. :)

Sølve og jeg er forsovet litt opptatt akkurat denne helgen, men vi er i grunn ledige noen ettermiddager i uka og neste helg. Når passer det med en tur?

Jeg har bil så vi kan møtes hvorsom helst i Grenland. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også opptatt i helgen, med å flytte, men ellers kan jeg. :lol: Hvor langt vil dere gå? Har noen av dere vært på Garvann? Det er veldig fint der, men det tar et par timer, liksom. Spesielt for en som meg, som må slå opp kondis i ordboka. :) Ja, også skal jeg til Kristiansand neste søndag da, og da kan jeg jo ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også opptatt i helgen, med å flytte, men ellers kan jeg. :) Hvor langt vil dere gå? Har noen av dere vært på Garvann? Det er veldig fint der, men det tar et par timer, liksom. Spesielt for en som meg, som må slå opp kondis i ordboka. :) Ja, også skal jeg til Kristiansand neste søndag da, og da kan jeg jo ikke.

Neste lørdag er jeg ledig for tur om det passer, men Garvann vet jeg ikke hvor er.. :lol: Er det i nærheten av Hvitsteintjenn? :)

Jeg er ikke mest kjent i Skien, er nok bedre kjent ved kysten.. Men jeg kan alltid finne veien dit. :) Kondisen min kunne vært en del bedre, og bratte oppoverbakker er min fiende nr 1, laange slake bakker derimot klarer jeg fint å kreke meg opp. :) Men for Sølve sin del er nok 1 times tur akkutrat passe, noe mer enn det blir nok litt mye for en 5 mnd gammel kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste lørdag er jeg ledig for tur om det passer, men Garvann vet jeg ikke hvor er.. :) Er det i nærheten av Hvitsteintjenn? :)

Jeg er ikke mest kjent i Skien, er nok bedre kjent ved kysten.. Men jeg kan alltid finne veien dit. :) Kondisen min kunne vært en del bedre, og bratte oppoverbakker er min fiende nr 1, laange slake bakker derimot klarer jeg fint å kreke meg opp. :) Men for Sølve sin del er nok 1 times tur akkutrat passe, noe mer enn det blir nok litt mye for en 5 mnd gammel kar.

Det eneste stedet jeg vet hvor er i Skien er Garvann. :) Men vi får finne et annet sted da, siden Garvann er på et par timers tid. Da slipper jeg å demonstrere nøyaktig hvor ikke tilstedeværende kondisen min er, også. :lol: Men ja, da har ikke jeg noen andre forslag! :) Eller, jeg vet om en tur i Porsgrunn, uten særlig oppoverbakker og greier, men det er på litt vei med trafikk og litt grusvei mellom noen jorder og ferdigplen og sånt. Veldig fint å gå der, men vi møter nok folk og fe (hester) i fleng. :P

Edit: Det var mange tunger på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste stedet jeg vet hvor er i Skien er Garvann. :) Men vi får finne et annet sted da, siden Garvann er på et par timers tid. Da slipper jeg å demonstrere nøyaktig hvor ikke tilstedeværende kondisen min er, også. :) Men ja, da har ikke jeg noen andre forslag! :) Eller, jeg vet om en tur i Porsgrunn, uten særlig oppoverbakker og greier, men det er på litt vei med trafikk og litt grusvei mellom noen jorder og ferdigplen og sånt. Veldig fint å gå der, men vi møter nok folk og fe (hester) i fleng. :lol:

Edit: Det var mange tunger på en gang!

Tur i porsgrunn høres supert ut! (der er jeg nemlig godt kjent :) ) Sølve kan alltids trenge mer miljøtrening så hester og folk er bare bra, og tur uten oppoverbakker høres helt herlig ut (og ja jeg er laaaat :) ). Hvor i Porsgrunn tenker du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tur i porsgrunn høres supert ut! (der er jeg nemlig godt kjent :lol: ) Sølve kan alltids trenge mer miljøtrening så hester og folk er bare bra, og tur uten oppoverbakker høres helt herlig ut (og ja jeg er laaaat :) ). Hvor i Porsgrunn tenker du på?

Det er ved Hovenga og sånn, så det går fint ann å parkere på Hovengasenteret og gå derfra. :)

Tror det er to oppoverbakker, hvis vi går den lengste versjonen av turen, men det kan vi jo bare se ann på småttisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ved Hovenga og sånn, så det går fint ann å parkere på Hovengasenteret og gå derfra. :lol:

Tror det er to oppoverbakker, hvis vi går den lengste versjonen av turen, men det kan vi jo bare se ann på småttisen?

Hovenga senteret vet jeg hvor er vøtt. :) Sølve og jeg møter opp der neste lørdag vi, og så kan Sølve heller sette tempoet og lengden. Han absolutt elsker store hunder så jeg håper Baghera og Nemi (og HHC med hund?) er klar for en sølvfarget liten klegg.. :)

Om andre har lyst til å være med så er det bare å slenge seg på. :)

Vi biter ikke så hardt, men Sølve klør i tenna... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovenga senteret vet jeg hvor er vøtt. :lol: Sølve og jeg møter opp der neste lørdag vi, og så kan Sølve heller sette tempoet og lengden. Han absolutt elsker store hunder så jeg håper Baghera og Nemi (og HHC med hund?) er klar for en sølvfarget liten klegg.. :)

Om andre har lyst til å være med så er det bare å slenge seg på. :)

Vi biter ikke så hardt, men Sølve klør i tenna... :)

Jeg tar bare med Baghera, for han elsker små hunder, og det gjør ikke Nemi. Egentlig elsker ikke Nemi noen andre enn Baghera, tror jeg. :) Ho er sær, og jeg må trene masse på hundetreffing med ho, for ho skal helst brøle og være ape når noen kommer bort til henne, men ikke hvis ho går bort til de. :rolleyes: Så for at vi skal få en mest mulig hyggelig tur, så tar jeg bare med Baghera. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar bare med Baghera, for han elsker små hunder, og det gjør ikke Nemi. Egentlig elsker ikke Nemi noen andre enn Baghera, tror jeg. :) Ho er sær, og jeg må trene masse på hundetreffing med ho, for ho skal helst brøle og være ape når noen kommer bort til henne, men ikke hvis ho går bort til de. :rolleyes: Så for at vi skal få en mest mulig hyggelig tur, så tar jeg bare med Baghera. :)

Skjønner. :lol:

Jeg gleder meg hvertfall til å treffe enda flere soniser med hund, og Sølve elsker å treffe nye hunder og mennesker (han lever i villfarelsen at hele verden elsker han..:rolleyes: )

Det blir hyggelig med et lite treff. :)

Når passer det for deg, jeg er ledig hele lørdagen, men helst på formidagen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. :lol:

Jeg gleder meg hvertfall til å treffe enda flere soniser med hund, og Sølve elsker å treffe nye hunder og mennesker (han lever i villfarelsen at hele verden elsker han..:rolleyes: )

Det blir hyggelig med et lite treff. :)

Når passer det for deg, jeg er ledig hele lørdagen, men helst på formidagen.. :)

Hahah, høres ut som Baghera! Han blir helt vill når folk åpner munnen og det kommer lyd ut, for det betyr jo at de sier at de vil hilse på han! Og da begynner han å hyle, og drar meg nesten over ende for å kommer bort for å hilse. :)

Kan gjerne ta det på formiddagen. :) Når som helst for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, høres ut som Baghera! Han blir helt vill når folk åpner munnen og det kommer lyd ut, for det betyr jo at de sier at de vil hilse på han! Og da begynner han å hyle, og drar meg nesten over ende for å kommer bort for å hilse. :)

Kan gjerne ta det på formiddagen. :) Når som helst for min del. :)

Hehe.. Det høres ut som de er to alen av samme stykke, bare størrelsen som skiller.. :lol:

Men da tropper Sølve og jeg opp ved Hovenga senteret kl 11 vi på lørdagen (2.mai), håper ikke det for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Det høres ut som de er to alen av samme stykke, bare størrelsen som skiller.. :lol:

Men da tropper Sølve og jeg opp ved Hovenga senteret kl 11 vi på lørdagen (2.mai), håper ikke det for tidlig?

Neida, det er fint. Kommer dere foran eller bak? Altså, mot rundkjøringene, på den siden det er minibank, eller der det er frisør og bokhandel rett på innsiden av døra? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det er fint. Kommer dere foran eller bak? Altså, mot rundkjøringene, på den siden det er minibank, eller der det er frisør og bokhandel rett på innsiden av døra? :lol:

Vi kommer på fremsiden ved minibanken, vi. :) Bare se etter en sølvfarget "terrier"-klippet puddel og en blondine med turkis jakke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med, men vil gjerne finne et sted og tidspunkt så vi kan slippe dem. Heller litt tidlig opp da. Blir mye mer naturlig kommunikasjon da. Merket det godt på Aris sist han møtte en boxer. De kom desverre mot hverandre i bånd, og etter det hadde han veldig dempede signaler...

Valleråsen ved vanntårnet der er det kanskje ikke så mange folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med, men vil gjerne finne et sted og tidspunkt så vi kan slippe dem. Heller litt tidlig opp da. Blir mye mer naturlig kommunikasjon da. Merket det godt på Aris sist han møtte en boxer. De kom desverre mot hverandre i bånd, og etter det hadde han veldig dempede signaler...

Valleråsen ved vanntårnet der er det kanskje ikke så mange folk?

Er det der sånn at vi kan parkere ved Hovenga, eller? Veit bare om et vannverk i Porsgrunn, og det er jo i gåavstand fra Hovenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, husker ikke akkurat hvor vi kjørte, tror mamma og jeg kjørte til den porten som vannverket har stengt (kjører ikk den veien ved funnemark tror jeg) også gikk vi derfra, godt oppover så flott trim, og flere topper underveis, så trenger ikke gå helt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med, men vil gjerne finne et sted og tidspunkt så vi kan slippe dem. Heller litt tidlig opp da. Blir mye mer naturlig kommunikasjon da. Merket det godt på Aris sist han møtte en boxer. De kom desverre mot hverandre i bånd, og etter det hadde han veldig dempede signaler...

Valleråsen ved vanntårnet der er det kanskje ikke så mange folk?

Så flott at du vil være med på tur HHC ;)

Når det gjelder å slippe hundene så gjør jeg helst ikke det... Sølve er så liten og innkallingen er ikke akkurat 100%. :rolleyes: Han kjenner heller ikke helt sin egen størrelse og vil gjerne leke med de store gutta, men det kan fort bli litt for røft for hans del. Men det er ikke verre enn at jeg holder han i bånd så kan dere med de to voksne hundene hilse fritt. :P

Er det der sånn at vi kan parkere ved Hovenga, eller? Veit bare om et vannverk i Porsgrunn, og det er jo i gåavstand fra Hovenga.

Hmm, husker ikke akkurat hvor vi kjørte, tror mamma og jeg kjørte til den porten som vannverket har stengt (kjører ikk den veien ved funnemark tror jeg) også gikk vi derfra, godt oppover så flott trim, og flere topper underveis, så trenger ikke gå helt opp :P

Jeg ville tro at vi kan gå mot Valleråsen fra Hovenga, men HCC kjørte kanskje til foten av åsen og gikk opp bakken direkte opp mot vannverket? Det er strengt tatt ett fett for min del.

Men siden SoppenCamilla (artig navn.. :P) er best kjent (tror jeg) vet hun kanskje om noen steder vi kan slippe gutta på ruten ved Hovenga? Det er så lett å finne fram til liksom.. :P (jeg er virkelig ikke så godt kjent i Grenland som jeg trodde jeg var.. :) )

Sølve og jeg kan møte opp tidligere på lørdagen vi, om det passer bedre også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...