Gå til innhold
Hundesonen.no

"Hundeskolen" av Johan B. Steen


Wheaten terrier

Hva synes du om "Hundeskolen?"  

16 stemmer

  1. 1.

    • Har ikke lest den
      13
    • Noe var jo fornuftig, men ellers var den kjempedårlig!!
      0
    • Bra bok!!
      0
    • Likte den absolutt ikke!!!
      3


Recommended Posts

Han skriver blandt annet

Dette er ikke ordrett skrevet altså, skrev bare hva jeg husker:

"Vi kan lære mye av en kjent fuglehundekspert:

Av og til når jeg går forbi hunden tar jeg den plutselig opp etter nakkeskinnet og nagler øynene i den, da vet den at det er jeg som er sjefen"

"At en måte og lære hunden apport er et klyp i øret sånn at den åpner munnet"

"Hvis hunden ikke dekker når man sier dekk må man bruke en mer robust metode:

jeg utstyrer meg med en halvmeter lang bjerkekvist, samtidig som jeg sier dekk smeller jeg kvisten i siden på hunden, dette gjentas noen ganger"

:-o :-o :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest noen spørsmål og svar til og fra Johan B. Steen, og må si at jeg er helt sjokkert !!

Sender med kopi av det som sto, og håper at dere kan gjøre noe med dette.

En person som svarer så raskt og uvettig kan ikke med noen rett kalle seg noen hundeekspert !!

Ikke engang en hundekjenner. Til og med jeg , som vanlig hundeeier, ser at dette bærer helt feil avgårde.

Jeg klarer bare ikke å sitte stille å se at såkalte hundeeksperter buser ut med sånne svar til personer som meget mulig tar han på alvor !!

Herr Steen trenger en god dose hundekunnskap, og en reprimade. Sånn kan han bare ikke gå frem.

Med hilsen Elin *********

*************************************************

Hei Johan B.

Har fått meg ny Engelsk-setter valp, den 5. i rekken her i huset.Den er nå 4 1/2 mnd. gammel.Problemer med innkalling (kom). Noen gode råd?

Hilsen en ivrig leser og jeger i Alta.

Hei!

Ta hvalpen i line. Rop den inn med fløyte eller tilrop og dra den til deg. Gi den en liten godbit. Gjenta, gjenta med stadig lengre line. Nytter det ikke er elektrisk halsbånd et utmerket alternativ.

Hei!

Vi har en irsk setter tispe på 2 år som er et lite ´problembarn´; hun bjeffer hele tiden. Det virker som om hun enten har et veldig sterkt vakthundinstinkt (bjeffer når folk kommer på besøk, og til og med når familiemedlemmer kommer inn i rommet - eller hvis hun bare hører lyder i huset), og/eller er veldig nervøs (hun går bjeffende bort til folk og setter seg med senket hode og bjeffer, men hun logrer også av og til...). Hva kan vi gjøre for å bli kvitt dette problemet?

Mvh. Katrine

Kjære Katrine

Du har et meget vanskelig problem og mye taler for at det er lite å gjøre bortsett fra å avlive hunden og kjøpe en ny. Hunden lider ikke ved å bli avlivet, det er du som har det vondt når du mister en hund.

Johan B. Steen

Vi har en 10 uker gammel Rhodesian Ridgeback vi har hatt i to uker og det er noe jeg er usikker på. Vist han er ulydig,f.eks. litt for røff i leken med barna så rister jeg han i nakkeskinnet eller hvis jeg stikker nesen hans i tisset hyler så fælt at jeg føler at jeg tar han alt for hardt. Har ikke hatt valp på mange år, og nå er jeg redd for å skremme han. Han virker veldig tøff ellers, han var lederen i kullet og rasen er jo tøff, men jeg er redd for og gjøre han nervøs for resten av livet. Så hvor hardt kan en ´ta´ en valp?

Ina

Kjære Ina

Jeg tror ikke du er for hard. Med en slik hardhaus er det viktig at den helt fra første dag lærer at du og ikke den er sjefen. Pass på at den ikke knurre dersom du tar maten fra den. Fortsett som du stevner

Johan B. Steen

__________________________________________________

Fant dette på Canis.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg har let mesteparten.. dette var før jeg visste noe særlig om hund og før jeg fikk Zira. Dette var heldig for henne! For jeg var tilhenger av denne boken, og trodde at man skulle behandle hunder sånn.. Jeg var jo et levende bevis på hvor lett folk som ikke veit noe særlig blir påvirket.. heldigvis kom jeg på bedre tanker når jeg leste litt andre typen bøker. Jeg mener at denne typen trening han beskriver er rein skjær dyremisshandling!!

Denne boken bruker forresten slagordet. lykkelige lydige hunder.

Inn my ass spør du meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har en irsk setter tispe på 2 år som er et lite ´problembarn´; hun bjeffer hele tiden. Det virker som om hun enten har et veldig sterkt vakthundinstinkt (bjeffer når folk kommer på besøk, og til og med når familiemedlemmer kommer inn i rommet - eller hvis hun bare hører lyder i huset), og/eller er veldig nervøs (hun går bjeffende bort til folk og setter seg med senket hode og bjeffer, men hun logrer også av og til...). Hva kan vi gjøre for å bli kvitt dette problemet?

Mvh. Katrine

Kjære Katrine

Du har et meget vanskelig problem og mye taler for at det er lite å gjøre bortsett fra å avlive hunden og kjøpe en ny. Hunden lider ikke ved å bli avlivet, det er du som har det vondt når du mister en hund.

Johan B. Steen

seriøst.?

gi et slikt råd etter et slikt spørsmål.?

hvor tar han alle konklusjonene sine fra.??

vent litt, jeg må bare ned på gulvet en tur...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I følge Steen må straff komme i sammenheng med handlingen, f.eks synes han at en god måte å lære inn en sikker dekk på er å bruke en halvmeter lang bjørkekvist: ”Plutselig sier jeg ”dekk” samtidig som jeg smeller kvisten i siden på hunden og rykker den mot marken. Hunden klynker mens jeg holder den et øyeblikk nede” "

:D:D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også hun dama som trykte nesa til hunden ned i tisset.. Er det liksom for å si at det er feil av han å tisse inne? Herlighet, jeg lurer på hvordan den RR'en blir når han blir voksen!!

Håper *kremt* bikkja tråkker den dama ned i sitt eget piss... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. rart at det er lov å selge slike bøker nå til dags.. dette hørtes meget drastiskt ut og noe skurrer litt her.. Det kan være til stor skade hvis noen nybegynnere leser denne boken og tror det skal være sånn (noe vi leste eksempler på.. det er faktisk folk som hører på han!.) Nei huff.. synd boken er tilgjengelig.. og at han i det hele tatt har skrevet en bok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...