Gå til innhold
Hundesonen.no

"Briller" eller lite pels omkring øynene


L&P

Recommended Posts

Hunden min, labrador tispe, har glissen pels i ansiktet - rundt munnen og ved øyenpartiet. Er det noen her som vet hva det kan komme av? De jeg har spurt har svart at det ikke ser så galt ut, men jeg ser tydelig forskjell i utseendet hennes fra hvordan hun var før. Hun har vært slik siden forrige vår/sommer og det er ikke særlig pent. Har det noe med fôring å gjøre (fôrer med RC) eller er det noe som kommer med alder? Hun er snart 5.

Hun får fiskeolje daglig, det har hun fått i et par år. Pelsen ellers er bra og hun røyter ikke særlig utenom pelsfelling men har lett for å flasse.

Takknemlig for hjelp og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har din hund hængende øjenlåg?

Ofte kan labradorer have hængende øjenlåg, der nemt fører til løbende øjne eller øjenbetændelse, vædsken der løber fra øjnene, kan misfarve pelsen og få den til at blive tyndere, men man ser sjældent misfarvning på sort hund.

Hvis det var mig ville jeg gå til dyrlægen og få h*n til at checke ham, og evt. få øjensalve.

Det samme kan ske i mundvigene, hvis den har hår helt ned til kanten af læberne, eller indadvendte mundvige, eller slever meget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun pleier ikke sikle, men har av og til rennende øyne, særlig i varmt vær og når hun er drektig (fikk sitt tredje valpekull i begynnelsen av februar). Jeg skal ta det opp med vetrinæren, det hjelper alltid å ha noe konkret å spørre om! Det å gå drektig og ha valper går jo også hardt ut over pelsen, men pelsen pleier å komme godt tilbake, og hun har alltid vært fin rundt øynene. Dette problemet oppstod på et tidspunkt da det ikke virket som det var sammenheng med drektighet/valpeperiode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...