Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter og venter og venter..


Aussieglis

Recommended Posts

  • Svar 261
  • Created
  • Siste svar
Guest Maritus

Leste hele tråden idag jeg, snakk om mye og gjøre :yes: Gratulerer med en nydelig liten frøken, ja, hun var vell min favoritt da :ahappy: Selvfølgelig vil vi ha masse bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så i en annen tråd at du sliter litt med forholdet mellom lille My og "gamlehunden". Har det blitt bra nå? Her i huset gikk det vel et halvt år (!) før jeg kunne si at Pippin hadde GLEDE av å ha en lillesøster. Inntil da var hun mest en pest og en plage. Nå er de så vant til hverandre at jeg er sikker på at han ville ha savnet henne skikkelig om hun forsvant. (Selv om hun fortsatt kan være en RAMP!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for den beskjeden! Var utrolig godt å høre! Jeg ser jo at Emma er nysgjerrig og interessert i My, men med en gang My prøver å leke med henne så korrigerer hun. Hun vil ikke ha noe fysisk lek av noe slag.. :/ Men det må My tolerere, så jeg lar Emma si ifra såfremt hun ikke "går over streken" :wub: Hvis ikke My hører på Emmas beskjeder så fjerner jeg My og setter henne i en valpegrind. Jeg lufter de så mye jeg kan hver for seg før My er halvveis gal ute når Emma er med og vil baaare hoppe på og leke med henne, bite henne i halen osv!

My virker dessuten som en "kjekkas"valp - hun går på stive ben mot Emma med halen opp og gjør seg veldig til! Hun "bumper" kroppen sin inn i Emmas kropp og legger hodet på nakken hennes.. Føler seg såå tøff i maska helt til hun får klar beskjed om å ryke å reise :) Leste i en hundebok tidligere idag at valper ikke lærer hvilke "signaler" som fører til ditten og datten (underkastelse/aggresjon) før de er rundt 12 uker gamle så jeg antar at My holder på med Emma som hun gjorde med søskenflokken der hun kom fra.. My er jo så ung, og hun vet jo ikke hvordan man skal behandle små voksne hunder. Også er jo Emma en ung hund i tillegg, sånn på papiret... Hun er UTROLIG forsiktig med store hunder men så var hun jo forsiktig med Emma de første timene hun var her også.. Helt til hun ble varm i trøya :)

Hun vil nok antagelig lære mer om hvordan man oppfører seg ettersom hun vokser seg til og får møtt flere hunder og utviklet seg og språket sitt mer. Så får jeg bare støtte opp Emma når det trengs å huske på å gi de masse alenetid begge to samtidig som My må øve på å ikke løpe etter Emma utendørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for den beskjeden! Var utrolig godt å høre! Jeg ser jo at Emma er nysgjerrig og interessert i My, men med en gang My prøver å leke med henne så korrigerer hun. Hun vil ikke ha noe fysisk lek av noe slag.. :/ Men det må My tolerere, så jeg lar Emma si ifra såfremt hun ikke "går over streken" :) Hvis ikke My hører på Emmas beskjeder så fjerner jeg My og setter henne i en valpegrind. Jeg lufter de så mye jeg kan hver for seg før My er halvveis gal ute når Emma er med og vil baaare hoppe på og leke med henne, bite henne i halen osv!

My virker dessuten som en "kjekkas"valp - hun går på stive ben mot Emma med halen opp og gjør seg veldig til! Hun "bumper" kroppen sin inn i Emmas kropp og legger hodet på nakken hennes.. Føler seg såå tøff i maska helt til hun får klar beskjed om å ryke å reise :) Leste i en hundebok tidligere idag at valper ikke lærer hvilke "signaler" som fører til ditten og datten (underkastelse/aggresjon) før de er rundt 12 uker gamle så jeg antar at My holder på med Emma som hun gjorde med søskenflokken der hun kom fra.. Emma er jo så lita, og hun vet jo ikke hvordan man skal behandle små voksne hunder. Også er jo Emma en ung hund i tillegg, sånn på papiret... Hun er UTROLIG forsiktig med store hunder men så var hun jo forsiktig med Emma de første timene hun var her også.. Helt til hun ble varm i trøya :)

Hun vil nok antagelig lære mer om hvordan man oppfører seg ettersom hun vokser seg til og får møtt flere hunder og utviklet seg og språket sitt mer. Så får jeg bare støtte opp Emma når det trengs å huske på å gi de masse alenetid begge to samtidig som My må øve på å ikke løpe etter Emma utendørs.

Hææ?? :ahappy: Hvem av Emma'ene er My? :) Håper du har skrevet et navn eller to feil, for jeg skjønte ikke bæret, haha! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...