Gå til innhold
Hundesonen.no

Dvergpinscher?


Decarabia
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer litt på rasen DP. Min mor har veldig lyst på en liten hund og liker DP veldig godt. De er jo litt robuste, tøffe, små og en allround hund generelt.

Så det vi lurer på ang DP er:

1. Gemyttet:Altså går de med andre hunder (vet de tror de er store i størrelsen), hvordan er de med andre hunder i familien, hvordan er de mot mennesker (små og store), og heng gjerne på mer om det er noe:)

2. Stimulering: Hvor mye trim trenger de? Hvor mye hjernestimuli trenger de? Trenger de mye hver dag for å trives? Eller nøyer de seg med hverdagslydighet, utstillingstrening, forball, mat på bakken, hundetreff og mye mer?

3. Krav Hva kreves det av oss som eiere å ha en DP? Er det noe spesiel vi må tenke på? Altså være nøye med sosialisering, lengde på turer, kan de være hjemme alene når vi er på jobb (skjelden både jeg og mamma jobber på en gang) osv.

4. Sykdommer Ligger det sykdommer hos denne rasen? Nevn alle sykdommer som kan forekomme.

Dette blir selvfølgelig ikke enda. Men om noen år kanskje. Foreløpig er vi bare nyskjerrige. Vi kommer hvedsaklig til å bruke DP i utstilling, men den må selvfølgelig fungere som familiehund også. Det er hovedsaken. Mamma kunne også tenke seg å prøve i lydighet og jeg kunne tenkt meg å prøve litt AG, men får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...