Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som nyser


Wanderlust

Recommended Posts

For tiden så har jeg to hjemme som nyser. Bocca nyser stort sett hele tiden, mens Rex får noen nyse-anfall. Bocca hadde litt feber i går. Ikke noe hosting eller noe sånt.

Noen som har idè på hva dette kan være?`Eller kan det være kennelhoste?

(Prøver å være litt forsiktig, da Rex endte opp med lungebetennelse sist han hadde kennelhoste, og lå med 42 i feber).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv akkurat hatt en runde med nesemiddbehandling på min Rex. Han nyser stort sett alltid litt, men var en periode det ble veldig mye så da en samboerne våre måtte behandles gjorde vi det samme og vips var nysingen tilbake til normalen. 1 pille 1 gang i uken i 3 uker holdt for min og han er nå helt fin.

Hørt om mange hunder i det siste som nyser, kanskje det er noe som går?

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trolig hatt nesemidd på mine, startet med at den ene nøys sinnsykt mye i perioder, den andre hadde nesten ikke symptomer, vi dro til veterinæren men de kan ikke konstatere om det er nesemidd uten en skikkelig utredning, derfor ble vi enbefalt og medisinere og vente noen uker og se om det bedret seg, vi gjorde det og hundene sluttet og nyse, så da kan vi anta at det var nesemidd siden de var friske igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sakset fra nettet: Nesemidden kan smitte ved at hundene snuser på hverandre. Smitte kan også forekomme med nesesekret fra hunder som nyser. Kontaktsmitte er nok det vanligste, men det er også antatt at smitte skjer ved indirekte kontakt. Smitte via bur, hundegårder, drikke- og matkopper er også mulig. Utenfor verten kan nesemidden overleve opptil 3 uker hvis miljøet er fuktig og relativt kjølig. Ved varme og tørke derimot dør den hurtigere. Kanskje dette er noe av forklaringen på hvorfor nesemidden er blitt så utbredt her til lands (og i Sverige).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...