Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur/treningskompiser


Raksha

Recommended Posts

  • Svar 436
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for turen! Det ble en liten tur på med meg, agilityjenta og Argon, kjempekoselig å treffe dere igjen! :D Vi må få til flere sånne treff snart.

Synd du ikke fikk blitt med raksha, vi hadde det kjempefint! *God bedring til Abby og beinet*

EDIT: *God bedring til ryggen, ikke beinet* :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie hilser til Aysha og sier at "løpeetteraysahleken" var kjempekul, og hun vil gjerne gjenta det en gang ;) Hun legger til at hun også gjerne vil leke litt med Oscar en gang ;)

Vel hvis hun er forberedt på å bli møtt av "den svarte hypre lykkelige supersosiale tornadoen" (les: Oscar) så sier han ikke nei takk til en tur med søte Frk. Josie :D Aysha hilser tilbake og ber Josie med på en trening en dag når Josie føler seg bedre ;)

Btw Lykke til med HD resultatene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie tåler nok et stk. overhappy labrador i verste bøllealder - det er tross alt ikke så lenge siden hun var sånn selv ;) Og hun blir gjerne med på trening en dag hun ikke har så problemer med magen at hun bruker fem minutter på å dytte ut en liten kule :rolleyes:

Takk for lykkeønskninger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jep, var koslig med en liten treningsøkt i dag. Jeg er med neste søndag igjen jeg hvis ikke Argon blir dårligere også (typisk dissa syke, allergiske tollerene,hehe). Merket i dag at humøret hans ikke er helt på topp , eller rettere sagt , nye inneventar i flokken (Aysha) merket at humøret hans ikke var helt på topp:) Det er vel sånn som med oss mennesker. Lettere å ta frustrasjonen ut på noen man ikke kjenner;)

Herlige Aysha derimot gjorde alt etter boka og sto jo bare stille og vikte med blikket til han gamle gretne gubben hadde fått tatt en runde rundt henne å snust med stivt blikk og halen i været:) Notere: "Ikke løpe, hoppe og herje rundt han gamle , sure tolleren" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var et sted ved Bergkrystallen T-bane, er ikke så kjent der så jeg og agilityjenta fulgte bare etter Argon ;) Vi trente litt, ja, og jeg fikk lagt et spor til Josie... Kan jo alltids gjøre noe annet neste gang, hvis det er bedre stemning for det? For min del er det ikke så nøye...

Hadde vært kult om vi ble enda flere neste gang, the more the merrier :D

Spiller ingen rolle foreløpig om det blir lørdag eller søndag for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer også for at det blir tidlig, men da må det i så fall bli tidlig på lørdag. Såpass tidlig at jeg rekker å komme meg hjem med hundene og samtidig være på jobb til 14.30. Orker folk å møtes litt tidlig? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne trene litt. Veldig gjerne teste spor! Knøttis har faktisk ikke gått spor enda.

Jeg bor her, så for meg kan vi møttes akkurat når som helst. Med venting på heis så bruker jeg ti min til t-banen. :D Verre med de som har litt reisevei.

Edit: blir jo mørkt i tre tiden nå, hvertfall for mørkt til å ta bilder. Så tidlig lørdag stemmer jeg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da stiller vi nesten likt :D Jeg er helt i startfasen på innlæring av spor, men vi har drevet litt med feltsøk (som skal trenes mer på, siden hun har begynt å tulle på innkomsten <_< )..

Som alltid må vi se an formen hennes, i natt har hun blitt dårligere, kaster opp og er ikke pigg :hmmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...