Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening i Porsgrunn


HHC

Recommended Posts

Starter en ny tråd der vi kan andre datoen for hver trening. Neste trening vil finne sted i Bjørntvedtskogen. Her er det flotte turmuligheter og et stort gressjorde og trene på! Jeg tar meg noen AG-hopp og slalom med muligheter for litt trening der.

Om noen trenger veibeskrivelse ta kontakt!

haha, dne var litt dårlig skrevet.

Onsdag 5.sept oppmøte kl 17.30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi en kjempe flott trening. Satte opp en minikombinasjon med en slalom med 8 pinner og en med 4 + 3 hinder. Dessuten ble det litt innkallingstrening og apportering. Kom en del hunder forbi så ble mye bra trening der også :)

Må si at labbisen viste flotte takter på slalomen - i hvertfall til første gang å være! :)

Neste trening blir om en uke i Bergsbygda der vi skal bruke Chamsiin sin hytte som utgangspunkt og legge blodspor. Dersom 1-2 person til har lyst til å bli med må dere huske å melde dere på i tråden så vi vet det. Ta med 30kr så ordner jeg blod. Annet utstyr dere trenger er blodkjepp. (Ta en lang passe tjukk grein/skaftet på en kost etc. kjøp en svamp uten såpe og teip de fast i ene enden.)

Det kreves ingen erfaring da vi først og fremst skal lære å legge spor og deretter prøve å gå det. Med det flotte utgangspunktet i hytta er det også store muligheter for sosial hundepjatt i en times tid mens sporet legger seg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var kjempeartig!

Her kommer noen bilder.

aris.jpg

Aris med favorittkongen

kathrine-kong.jpg

Kathrine kaster kong med stil! :)

killer.jpg

Kelly studerer med ballen godt plantet i munnen

aris-stand2.jpg

Kathrine er glad i stå-bildene. Hehe

sokrates2.jpg

Sokrates er alltid klar til å jobbe

frosk.jpg

*Ler* Sokrates er bare original!

Det kommer flere bilder når jeg får redigert dem ferdig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Umpa lumpaen min!,jo :) veldig fine bilder (som alltid), Astrid!

Hihi, Umpa lumpaen din er bare uendelig herlig! :P Morro du liker bildene. Flere vil det bli. :)

Skal ta med en cd til deg neste gang så du får dem i full størrelse.

Fine bilder :P Vil gjerne se flere...

Tusen takk! Det er morro høre. ;) Skal få lagt ut resten så snart jeg får redigert dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like flotte som alltid Astrid ;)

Haha, mongo Kathrine med kongen. Men det av Aris som apporterte var skikkelig bra! Fanget rette øyeblikket med ørene til værs! :P

Det er topp å høre Kathrine! :)

Jeg syns det mongobildet var litt søtt jeg da :) Du har de beste utrykkene.

Det var synd jeg "kappet" litt av det ene benet, men men. Ikke så lett å fange flat i fart, men jeg tror nok jeg skal få taket på det etter hvert. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang dere skal på dette jordet vil jeg gjerne bli med, vet hvor det er nå!

Vi bytter treningssted ganske ofte (for miljøtreningen sin skyld) men skal vel ikke se bortifra at det blir her ved en senere anledning. Du er hjertlig velkommen på trening et annet sted også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nærmer seg onsdag og blodsportrening. De som har lyst til å være med kan møte opp på Statoil-stasjonen på Moheim (telemarksporten), der hvor trailerene parkerer, så kan vi kjøre sammen derfra. ;) Oppmøte kl 17.30. Husk påmelding (til femidotten)og penger til blod.

Tror dette kan bli morsomt altså..... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev litt før jeg hadde tenkt. Og da slapp jeg spørre om oppmøte sted, men dere som evnt etterpåmelder dere send en mld om at dere kommer og skal ha blod til 91 30 69 08 innen kl 17 00!

Dere andre må ha med;

Langline/sporline (tau på noen meter funker også)

Blodkjepp (Teip en svamp i enden av en kjepp/kosteskaft etc.)

Noe til å merke sporet med (klesklyper med litt plastikk fra en plastpose funker godt - bruk gjerne gul/grønn)

Sele til hunden

Spann til blodet (ikke dumt med håndtak på den også, husk at det skal være plass til å dyppe svampen)

Ser frem til i morgen kan nok bli gøy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ikke nødvendigvis ren ringtrening, men vi har trening på onsdag nå. Charlotte legger du inn litt info om sted med beskrivelse å sånt?

Lill; Vi trener litt på det folk vil, har bare hatt 2ukers pause nå :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis ren ringtrening, men vi har trening på onsdag nå. Charlotte legger du inn litt info om sted med beskrivelse å sånt?

Lill; Vi trener litt på det folk vil, har bare hatt 2ukers pause nå :icon_redface:

Ja, og nå er det kanskje lurt å få det igang igjen? :) Vi kan jo ta en ringtrening nå neste gang. Vet om noen med chi som ønsker seg ringtrening. Så kan vi ta blodspor etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer da på ringtreningen, også ei, kanskje to med borzoi+ whippet.... Ikke le over whippetne uten ringtrening hihi

Det er kjempehyggelig om du vil være med! :icon_redface: Skal få satt opp en dato så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...