Gå til innhold
Hundesonen.no

"Kuler"/"bulker" på neseryggen


Peers

Recommended Posts

Jeg merket i ettermiddag (forøvrig til min store skrekk, er litt hypokonder når det gjelder dyret), at hunden min har fått to "kuler" på neseryggen. De er plassert på hver sin side av selve beinet i neseryggen, ca en centimeter fra selve nesa. De er harde, men det virker som de kan beveges rundt under huden (litt usikker). Er det noen som har noe som helst peiling på hva dette kan være? Det har ikke vært flåttbitt eller andre bitt i nærheten av dette området, for å nevne det.

De har dukket opp nylig. Jeg merket dem ikke før i dag, og jeg går over hele hunden hver dag. Merker dem best når jeg tar på dem, men man kan også se dem hvis man ser litt nøye på ansiktet hans fra siden og forfra. Han trekker seg også litt unna når jeg er i kontakt med ansiktet hans, noe han ikke pleier å gjøre.

Jeg har tenkt til å sjekke det hos veterinæren i morgen formiddag, men er det noen som har innspill på hva det kan være? Som nevnt så blir jeg lett hypokonder for han når ting ikke er som vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Vi har vært hos veterinær i dag, for sikkerhets skyld, i tillegg til at jeg uansett skulle dit for å få tak i flåttmidler.

Veterinæren utelukket helt alle former for insektsbitt og andre bitt, og mente også at det var usannsynlig at det er skader som har oppstått "utenfra". Fettkuler er det heller ikke, de er for harde til det. Vi fikk beskjed om å se de an, hvis de blir større skal vi tilbake for røntgen.

Så da krysser jeg fingrene for at de blir borte av seg selv... Andre som har forslag til hva det kan være?

*puster med magen* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...