Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieligaen Yippie - Opprykk til elite 6.aug 2011


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så søøt :) er du fornøyd sålangt?

Det er veldig varierende hvor fornøyd jeg er. Tanken var jo i utgangspunktet at jeg skal trene henne 1-2 år, så skal moren min overta henne. Dette skal gå meget lett. Hun er lettlært, rampete, men samtidig lett å få oppdragen. Etterhvert som jeg fant forskjellige oppdrettere fant jeg ut at målet ble litt høyere (lp elite og lp-champion) og om hun er bra nok til det, vet jeg ikke ennå.

Hun elsker andre hunder og fremede mennesker. Hun er kun litt redd for lyden av bilder som ruser veldig høyt, så jeg vil påstå hun er en meget trygg og fin krabat. Hun smeller ned i dekk (ingen kommando, kun tilbyr atferd) og har god kontakt. Hun er ganske ukonsentrert da, og skal følge med på alt på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nuudelig! :icon_redface: Hvem er Penny? Fra aussiegården sitt siste kull eller? Who's the lucky owner? :Laugh: Herlig hun var da. Pappa'n hennes blir vel faren til min fremtidige valp hvis hun er fra det siste kullet til aussiegården. :)

Penny er min gode klassevenninde Line Nilsen sin! Hun er fra aussiegården ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at du har venninner som også har aussievalp nå! Det må være herlig for Yippie å ha noen å snurre rundt på bakken med. :icon_redface: De har ikke noen hjemmeside? Er så moro å følge med på nye aussie-eiere med valp! :) Også har hun jo samme far som blacktorn's valper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig med andre valper. Vi kjøpte ikke samme rase, bare for å ha det da. Jeg har jo kjøpt en working-aussie, mens hun har kjøpt mer etter milde bruks-linjer/utstilling. Hun har ikke noen hjemmeside ennå i hvertfall! Jeg kommer i hvertfall til å oppdatere min hjemmeside med bilder hver gang de møtes (5 dager i uken ved skolestart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Kjempefine bilder! :icon_redface: Hun ser nydelig ut!

Moro at du har venninner som også har aussievalp nå! Det må være herlig for Yippie å ha noen å snurre rundt på bakken med. :) De har ikke noen hjemmeside? Er så moro å følge med på nye aussie-eiere med valp! ;) Også har hun jo samme far som blacktorn's valper.

Snart sitter nok du også med en liten rød :D hihi

Veldig koselig med andre valper. Vi kjøpte ikke samme rase, bare for å ha det da. Jeg har jo kjøpt en working-aussie, mens hun har kjøpt mer etter milde bruks-linjer/utstilling. Hun har ikke noen hjemmeside ennå i hvertfall! Jeg kommer i hvertfall til å oppdatere min hjemmeside med bilder hver gang de møtes (5 dager i uken ved skolestart).

Tror du skal kikke litt nærmere på stamtavlen jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Ja, det blir så stas å få sin egen lille røde. :icon_redface: Kjenner valpesyken kommer når jeg ser i denne tråden altså. Hvem burde sjekke hvems stamtavle bedre? ;)

Hehe, jeg syns bare det er komisk å kalle det milde brukslinjer. :) Det er litt av begge deler :D Og mor til Yippie er da en del showlinjer.

Og forøvrig en show aussie trenger ikke å være daffere enn en bruksvariant. Det er igjen store forskjeller på også brukslinjene og showlinjene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg syns bare det er komisk å kalle det milde brukslinjer. :icon_redface: Det er litt av begge deler :) Og mor til Yippie er da en del showlinjer.

Og forøvrig en show aussie trenger ikke å være daffere enn en bruksvariant. Det er igjen store forskjeller på også brukslinjene og showlinjene.

Takk for forklaring over msn. Kanskje ikke milde, men oppdretter sa i hvertfall at hun var den roligste i kullet (så jeg har selvsagt ingen forståelse av hvorfor hun ville ha akurat DEN, men når jeg møtte den var den veldig fin da).

Moren til Yippie er en workingdog, da hun gjeter veldig godt, men hun har også et godt eksteriør. Oppdretterene bak i hennes linjer er avlet etter egenskaper, og utstilling i 2. rekke. Og hvem av valpene som blir best, blir spennende å se. Blir yippie treig, skal moren min helt klart ha henne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Takk for forklaring over msn. Kanskje ikke milde, men oppdretter sa i hvertfall at hun var den roligste i kullet (så jeg har selvsagt ingen forståelse av hvorfor hun ville ha akurat DEN, men når jeg møtte den var den veldig fin da).

Moren til Yippie er en workingdog, da hun gjeter veldig godt, men hun har også et godt eksteriør. Oppdretterene bak i hennes linjer er avlet etter egenskaper, og utstilling i 2. rekke. Og hvem av valpene som blir best, blir spennende å se. Blir yippie treig, skal moren min helt klart ha henne :icon_redface:

Tenker Yippie er og blir en knallbra hund :) og hun har også en kjempedyktig trener :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vi er nå i gang med litt innlæring, så yippie har lært noe nyttig de siste ukene (i tillegg til å klippe bånd). Hun kan hverdagslige ord som "være der", "inn i gården"(hundegården), "buret", "hver så god" (før mat) o.l. I tillegg kan hun "ligg på kommando. "Ligg" skal ikke bety det samme som "dekk". Dekk er en lp-kommado som skal være mye mer eksplosiv, så jeg legger ikk på den kommandoen på noen mnd. Hun kan også "sitt" og "stååå" (for utstilling) + target (slå på musematte/frisbee). Hun har også lært at alt som skjer på venstre side med kontakt, fører til masse godt. Hun går også litt spor :D

Lille klumpen står pent (og alle vinkler er borte... tror jeg må ta et handlerkurs jeg...):

juli07283.jpg

juli07277.jpg

juli07278.jpg

Det skal ikke være så greit...

juli07292.jpg

Hun er fremdeles ganske søt da... 3,5 mnd gammel i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...