Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetreff


-Vilde-

Recommended Posts

Ja da var det tid for enda et treff ;) (kan vel aldri få nok av dem :P ) Men jeg tenkte kanskje Mærradalen (ikke Maridalen) eller Frognerparken. Var jo så hyggelig det siste i Mærradalen.

Har ikke noen spesiell dato som jeg ønsker men gjerne en helg eller litt ut på dagen en ukedag.

Hilsen Vilde Oscar og Aysha :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Jeg er med, så ut som den forrige turen var så fin :ahappy: Men hvor er Mærradalen?

Vet du ikke det, engang (hihi). Vi er snart klare for Mærradalen, men ikke denne uken for Fibi er opptatt med å sjekke opp den vrengte polvåtten borti gata og så lenge det viktigste i verden er å slenge rumpa ut til høyre i et eneste kjør, har vi nok med å unngå at sjekkingen går lenger enn til klinestadiet. (Kyssing er lov)

EDIT: Trodde forøvrig at det var Mariannedalen den het?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og være med å gå i Mærradalen igjen. Et supert sted å gå tur synes jeg, med det flotte løpe-jordet...

Men jeg jobber på dagtid, alle ukedager, så jeg er veldig for å ta det en lørdag eller søndag... Hva med lørdag 9. eller søndag 10. juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du ikke det, engang (hihi). Vi er snart klare for Mærradalen, men ikke denne uken for Fibi er opptatt med å sjekke opp den vrengte polvåtten borti gata og så lenge det viktigste i verden er å slenge rumpa ut til høyre i et eneste kjør, har vi nok med å unngå at sjekkingen går lenger enn til klinestadiet. (Kyssing er lov)

EDIT: Trodde forøvrig at det var Mariannedalen den het?

Vel, Tequila melder seg nok frivillig til klining med løpske tisper :rolleyes:

Ja jeg er bittelittegranne futen for at det ble glemt, men takk for påminnelsen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sku'kke forundre meg om Snorre synes schäfer-leking plutselig er morsomt.... :P

Schâfer? Lita? Den mest sofistikerte pølsetiggeren jeg har møtt, må nå ha siste mote i schâferekstriør, eller vært med i ekstrem makeover, kanskje. Herregud, jeg ser for mye på TV ;) .

Fibi hadde hatt løpetid i sånn ca ti-tolv dager da vi var på tur på vestkanten sist. Nå er det gått enda en uke og hun har vært superklar i tre dager. Hun eier altså ikke skam i livet, den bikkja. :ahappy: Hvemsomhelst og nårsomhelst og i skogen gidder hun nå ikke å gå for der er da ikke noen mannebein... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men den er vel over til 10. juni da...er den ikke? det gikk jo bra sist da med Fibi

Næh den er nok ikke det, men så lenge det kommer folk (evt hunder da...) som ikke bryr seg om løpetid så er vi med! :P

Sku'kke forundre meg om Snorre synes schäfer-leking plutselig er morsomt.... ;)

Hehehe, det er jo bare en måte å finne ut av det da :P

Schâfer? Lita? Den mest sofistikerte pølsetiggeren jeg har møtt, må nå ha siste mote i schâferekstriør, eller vært med i ekstrem makeover, kanskje. Herregud, jeg ser for mye på TV :P .

Eneste grunnen til at hun var såpass sofistikert er vel at du var så ettergivende og ga henne pølser med en gang, hun har en tendens til å bli litt mer pågående hvis hun ikke får viljen sin med en gang... :rolleyes: Det er en grunn for at jeg støtt har sikkel på høyre lår når vi trener...! Godt at den bikkja er supersøt assa..! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at hun var såpass sofistikert er vel at du var så ettergivende og ga henne pølser med en gang, hun har en tendens til å bli litt mer pågående hvis hun ikke får viljen sin med en gang... :rolleyes: Det er en grunn for at jeg støtt har sikkel på høyre lår når vi trener...! Godt at den bikkja er supersøt assa..! :ahappy:

Insinuerrer du at pølsebitene mine sitter litt løst? :P Kan du gi meg noe konkret bevis på at noen hunder i min nærhet har fått litt mange godbiter, kanskje ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Insinuerrer du at pølsebitene mine sitter litt løst? :P Kan du gi meg noe konkret bevis på at noen hunder i min nærhet har fått litt mange godbiter, kanskje :ahappy: .

Jeg insuinerer ikke vennen min, det var vel mere rett på sak ;) Og jeg for mange godbiter er vel en diskusjonssak men disse tre bildene bør vel sette en stopper for diskusjonen :Laugh: :

IMG_3584.jpg

IMG_3456.jpg

Trening204_edited.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeiii, ikke det kjakebildet. :shocked: Men du har jo så nydelig hund, hva skal man gjøre? :P Trodde du hintet til det andre pølsedyret, jeg...

Åh du trode jeg mobbet smultbolla di du, nei det ville jeg aldri finne på å gjøre.... :ahappy: Hihi

Og vi har vel sett værre bilder av deg har vi ikke..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det i så fall 9. eller 10.? Jeg jobber fra kl 16 10.juni, men kan jo eventuelt se om jeg kan få byttet om på det om det blir den dagen :P

Marianne, hvordan er Lita i løpetiden? Min kan bli litt tullete hvis hun ikke er flink til å si fra hvis han maser for mye, for han synes sånt er fryktelig spennende :ahappy: Han prøver seg ikke altså, men kan dilte etter hele tiden dersom han ikke får beskjed om noe annet. Dumme hunden... Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det i så fall 9. eller 10.? Jeg jobber fra kl 16 10.juni, men kan jo eventuelt se om jeg kan få byttet om på det om det blir den dagen ;)

Marianne, hvordan er Lita i løpetiden? Min kan bli litt tullete hvis hun ikke er flink til å si fra hvis han maser for mye, for han synes sånt er fryktelig spennende :ahappy: Han prøver seg ikke altså, men kan dilte etter hele tiden dersom han ikke får beskjed om noe annet. Dumme hunden... Hehe.

Hehe, det kommer an på hvor langt hun er kommet i løpetiden det.. Når hun ikke er i de dagene så sier hun fra. Men hun er ganske selektiv på hvem hun vil ha og hvem hun ikke vil ha, men sånt kan jeg jo ikke vite på forhånd :P

Jeg har eksamen 5 og 6 juni så etter det spiller det ingen rolle for meg når det blir, for da har jeg SOMMERFERIE!! :P :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh du trode jeg mobbet smultbolla di du, nei det ville jeg aldri finne på å gjøre.... :ahappy: Hihi

Og vi har vel sett værre bilder av deg har vi ikke..? :P

Smultbolla var et koselig navn :P . Hun kler det! :rolleyes:

Hehe, det kommer an på hvor langt hun er kommet i løpetiden det.. Når hun ikke er i de dagene så sier hun fra. Men hun er ganske selektiv på hvem hun vil ha og hvem hun ikke vil ha, men sånt kan jeg jo ikke vite på forhånd ;)

Jeg har eksamen 5 og 6 juni så etter det spiller det ingen rolle for meg når det blir, for da har jeg SOMMERFERIE! :P :P :P

Kan ikke Lita bestemme når vi skal møtes, da? Rekker vi det før hun er klar, er det fint, hvis ikke venter vi til etter hun er ferdig?

Jeg kan alle dager unntatt 6 og 14 juni for da har vi langdager på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smultbolla var et koselig navn :ahappy: . Hun kler det! :rolleyes:

Kan ikke Lita bestemme når vi skal møtes, da? Rekker vi det før hun er klar, er det fint, hvis ikke venter vi til etter hun er ferdig?

Jeg kan alle dager unntatt 6 og 14 juni for da har vi langdager på jobben.

Det at Lita bestemmer høres egentlig bra ut for meg og. Jeg kan ikke perioden fra 1.-8.juni, jeg har tre eksamener i løpet av den perioden. Men etter det går det meste greit, kan i så fall bytte jobbvakt hvis det krasjer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smultbolla var et koselig navn :P . Hun kler det! :rolleyes:

Kan ikke Lita bestemme når vi skal møtes, da? Rekker vi det før hun er klar, er det fint, hvis ikke venter vi til etter hun er ferdig?

Jeg kan alle dager unntatt 6 og 14 juni for da har vi langdager på jobben.

Jeg kan også alle dager utenom 5 og 6 juni, da har jeg eksamen, kanskje greit å drøye de siste dagene før for da er jeg sikkert ikke noe hyggelig å ha med å gjøre :ahappy:

Men vi bør vel kanskje ta det en helg..? Eller er det fler som er hjemme på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også alle dager utenom 5 og 6 juni, da har jeg eksamen, kanskje greit å drøye de siste dagene før for da er jeg sikkert ikke noe hyggelig å ha med å gjøre :ahappy:

Men vi bør vel kanskje ta det en helg..? Eller er det fler som er hjemme på dagen?

Tja, hva med 17.? Da er hun kanskje mer eller mindre ferdig også? Det er forøvrig en søndag, og bare en dato jeg hiver ut :P (fordi jeg ikke jobber den dagen... :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan også alle dager utenom 5 og 6 juni, da har jeg eksamen, kanskje greit å drøye de siste dagene før for da er jeg sikkert ikke noe hyggelig å ha med å gjøre :ahappy:

Men vi bør vel kanskje ta det en helg..? Eller er det fler som er hjemme på dagen?

Helg er bra, hvis vi ikke venter til skoleferien. Det er kanskje større sjanse for at det blir med flere belgierdyr da, også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...