Gå til innhold
Hundesonen.no

Maja trener jakt!


Wicked Sister

Recommended Posts

Som sikkert noen vet har jeg og Maja startet og treme med et rekruttlag i jakt (retrieverjakt)! Vi har trent noe jakt før, og det har gått OK, men motoren har ikke vært der. Det har virket som hun ikke synes det har vært noe spennende. Å hente dummyen gjorde hun bare når hun gadd..

Vel, idag troppet vi opp langt inni skogen kl. 10.00. Sammen med Jonna og Benedicte (som har hunder som er mye flinkere enn Maja!) Vi startet med enkel lydighet, peace of cake for Maja! :whistle: Det jeg griet meg til var selve apportbiten. Da det var min tur til å sende Maja ut, sa jeg til "instruktøren": "Hun er døds dårlig i dette, hehe".. Da jeg ga Maja kommandoen for å hente dummyen gikk hun to skritt, stoppet og så dumt på meg.. FLAUT! ;)

Etterhvert fikk vi hjelp av instruktøren (Øyvind Veel), det funka..Maja knallet tilog med noen ganger, noe som er veldig bra for henne som har vært så lat! Det kom helt av seg selv, hun jobbet kjempe hardt lette etter dummyen i feltet lenge, ga seg aldri! Hun kom inn med fast grep og med flott fart! Jeg er så stolt! Det var skikkelig "kick" og vi gleder oss til å fortsette!

post-1162-1176211743_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...