Gå til innhold
Hundesonen.no

"Ro litt ned, valpen!"


luriflaks

Recommended Posts

Emma er en ganske normal valp på 4mnd, tror jeg. Hun tror kanskje hele verden sirkler rundt henne, men det har jeg forstått at er ganske normalt. :twitch: Hun elsker alt som rører på seg, og særlig dyr. Hun har vokst opp med katter til hun var 8-9 uker såvidt jeg forsto det riktig og 4 voksne hunder sammen med søskene sine.

Nå bor hun hos oss, og har bestekompisen rett ovenfor hodet. Han er en gammel hund blandingshund, 10 år ble han faktisk i oktober. Verdens snilleste hund. Han er tydeligvis veldig glad i min Emma også, da han jogger rett inn i stua her om han får anledning og da er det rett til Emma. De ser nesten ut som to magneter som trekkes mot hverandre i full fart. :ahappy:

Iaffal, Emma har alltid fått lov til å holde på akkurat som hun vil med denne stakkars hunden. Hun klatrer på han, hun bruker han som pute hvis hun bestemmer seg for å gnage litt på et bein, hun klatrer oppå hodet hans(?) og prøver å kravle inn i munnen hans når han gjesper. Det er nesten litt komisk hvor mye den valpen skal få lov til. Når eieren hans er her virker det som om han tør å si litt ifra iallefall, men det er for det meste bare et lite puff med snuten borti Emma, og kanskje et "GGrrrumphhhhh" som høres ut som: "Kul'an litt, valpen." logik.png

Det jeg lurer på, er;

Når er det liksom valpene er blitt såppass store at de ikke lever på "valpekreditt" ? Har hørt at til de er blitt så og så gammel, så får de lov til det meste hos de voksne hundene ettersom de er små valper.. Men så begynner de å vise hvem som faktisk er eldst og hvem som sitter høyest på tronen.

Lurer på om stakkars Onkel Trygve rett og slett bare er redd for å gjøre henne noe, ettersom det er så stor forskjell (størrelse) dem imellom. Emma er 2kg og han sikkert noen-og-førti.

Saken er at jeg og mine nerver fikk for oss at kanskje Emma kommer til å bli en "oppstanasig" diva-hund hvis hun aldri blir fortalt at "nok er nok" hos andre hunder.

Men alle hundene vi har truffet ute har hun vist tydelige dempende signaler for, og de fleste er hun nokså skeptisk til helt i begynnelsen. Først løper hun gjerne bak føttene mine raser rundt bak der til hun føler at hun kanskje kan stikke hodet frem og lukte litt på denne fremmede hunden.

*Dobbbelpost, endret av mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg og mine nerver fikk for oss at kanskje Emma kommer til å bli en "oppstanasig" diva-hund hvis hun aldri blir fortalt at "nok er nok" hos andre hunder.

Jeg fikk det problemet, men det viste seg ikke før hunden ble 1,5 år. Frem til da var hun veldig myk i møte med andre, men nå kan hun herje litt vel mye. Neste valp skal aldri få lov til å herje fritt med andre hunder, hvis ikke den andre hunden gir beskjed, så får jeg gjøre det. Ikke alle voksne hunder er like gode oppdragere. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Rambo så sluttet hunder å være veldig tolerante med han da ha nvar omkring 7 mnd, eller noe..

Noen hunder tør ikke si i fra, det gjorde ikke Rambo før, men ettersom han har en ekstremt dominant og herjete kompis, så har han blitt veldig flink. Og da vi hadde valpebesøk, viste han hele tiden hvem som var den dominante. Ellers er han veldig underdanig. Adferden til Emma minner veldig mye på Rambo sin som valp, så det ska bli spennende å se sluttresultatet :P

Btw, å se deg svare på forumet, var et nytt syn, Brokkolih, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...