Gå til innhold
Hundesonen.no

Store flass flak og småsår ?


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Hei !

I høst så gjorde jeg tre ting:

- Byttet for

- Startet med VH

- Sluttet med oljen jeg har gitt i 1 år

Tok ikke så lang tid før bikkja røytet og flasset i store flak. Kuttet ut VH og fortsette noen uker til med tørrforet. Siden det ikke gav seg med flassingen og jeg måtte ha mer for etter 1 mnd, så prøvde jeg en annen sekk. Brukt denne i drøye 3 uker. Bikkja røyter mindre, men flasser i store flak.

Har en slags "kam" på ryggen med stiv pels og her flasser hun masse. Og da mener jeg store flak. Og i dag oppdaget jeg to røde sår på innsiden av låret.

Om jeg klør henne på rompa så kommer det masse flass. Og det er store flak. Om jeg graver i pelsen hennes der hun flasser, så får man følelsen av å pirke på et sår hvor skorpene løsnes.

Noen som har vært borti noe likende ????

Bikkja er i god form ellers. Ikke merket noe forskjell på henne, bortsett fra at jeg synes det har vært lettere å holde vekta hennes etter at jeg byttet for ( men det er godt mulig det bare skyldes at vi trimmer mer nå enn før ). Hun venter løpetid, men har aldri opplevd noe som dette før.

Hun har flasset store flak på rompa siden 5 nov.

Og nå begynner jeg å bli litt små bekymret.

Er det foret ? Kan det være noe annet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...