Gå til innhold
Hundesonen.no

Extra & Action


Marthe
 Share

Recommended Posts

  • Svar 483
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Litt forsinket, men takk Det må vi klare å få til I går var Action oppe til A-søksprøvene i Norske Redningshunder. Hun besto begge prøvene 800 meter rundering og 1

Tusen takk alle sammen :D Vi kom hjem på søndag etter ei uke på Voss. Det obligatoriske å bestå er lille teig som er 250 meter x 500 meter. Den skal inneholde en gjenstand og en person, maks tid

Takk Ja, hun er ei stor malletispe Tusen takk Utrolig hyggelig å få sånne kommentarer! Tusen takk Tusen takk Tusen takk :D Det er kjempe hyggelig å høre I

Posted Images

Jeg er helt imponert over alt du får til med Extra :o Er det mulig liksom? Konkurrerer i lydighet, bruks og IPO og skal nå prøve dere på redningsarbeid! Applaus! :icon_clapping: Om bare jeg kunne fått til noe slikt!

Og Action er nydelig :wub: Gleder meg til å følge henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Herreguuud, de er så vakre :wub: å Extra er bare så utrolig stilig! Fiiine voffene! Og nusselige Action!

Tusen takk :ahappy:

Jeg begynner virkelig å forstå (Ellaog)Marias fascinasjon for maller!

Jeg er kjempe fascinert selv. En herlig rase om man får de rette individene :wub:

Søøøte valpisen :wub: Kjenner faktisk eier av ene søsteren (India) i Sverige

Ååh! Har hun hjemmeside, eller noe? Jeg fikk møte et par av de andre valpekjøperne, men ikke henne :)

Fine mallejentene det :wub: Det noe med mallevalper og ører *ler og nynner "I believe i can fly" :lol: "

Også er jeg kjempeimponert over tittelrekka til Ekstra. Dere er fantastisk flinke

De må ha store ører :aww: Når jeg ser maller med små ører, så er det noe som ser heeelt feil ut :whistle:

Maller er utrolig fine altså :wub:

Enig!

Så nydelig! :wub: Gratulerer med ny valp! Trist at du mistet Tassa :( Men de leve jo ikke evig disse vennene våre desverre..

Flott å høre at Link får jobbe som narkohund!

Malle er min favoritt blant belgerne. Nydelig hunder!

Lykke til med videre trening! Du er kjempe flinK! :D

Tusen takk :ahappy:

Igjen, gratulerer så mye med Actionsnuppa Marthe! Hun er nydelig, det er iaf sikkert og visst :wub:

Så håper jeg hun viser seg å være like flink som hun er vakker :ahappy:

Tusen takk :ahappy:

Flinke Extra, og søøøte Action! :wub:

Extra har vokst seg så utrolig flott og sterk. Jeg blir slått av inntrykk som kraftfull, klok og verdig når jeg ser henne. :)

Lykke til med Action, hun er nydelig.

Den beskrivelsen passet Extra veldig godt :)

Tusen takk :ahappy:

:wub: Extra og Action.

Jeg bøyer meg i støvet for deg og Extra, dere er ekstremt flinke.

Og Action er jo bare kjempe søt. Blir spennende å følge henne videre også.

Vil gjerne hilse på om dere kommer nedover i sommer

Tusen takk! Ja, vi må møtes neste gang jeg er over. Jeg har veldig lyst å hilse på dine også :ahappy:

Jeg er helt imponert over alt du får til med Extra .Er det mulig liksom? Konkurrerer i lydighet, bruks og IPO og skal nå prøve dere på redningsarbeid! Applaus! :icon_clapping: Om bare jeg kunne fått til noe slikt!

Og Action er nydelig :wub: Gleder meg til å følge henne!

Tusen takk. Det er utrolig hyggelig å høre :)

Grattis med ny valp og flotte tittler på Extra! Fine mallefrøkner det! :wub:

Takk :ahappy:

Det varmer noe helt utorlig når dere kommer med slike tilbakemeldinger. Tusen takk! :)

Jeg tenkte jeg skulle legge ut litt nye bilder, hun er 13 uker i dag:

IMG_1160.jpg

IMG_1168.jpg

IMG_1170.jpg

IMG_1184.jpg

IMG_1196.jpg

Et av Extra. Slik ser en avrøytet malle ut :P :

IMG_1214.jpg

Film fra lp trening:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får inte sett den videon du la ut men bilderna fick jag se och jah... vad kan man säga liksom :wub: du har en valp som ligger i risksonen för kidnappning :whistle:

*Ler* . Hun er ofte til salgs. Det er travelt *ler*

Her er link til filmen, hvis du vil se :

http://vimeo.com/26400306

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene begge to altså. :wub: Og enig ang ørene. :lol:

Man blir misunnelig når man leser om alt du har oppnåd med Extra og alt du kommer til å oppnå med Action. :ahappy:

Action er en pen og slank frøken altså. :wub:

*peke på skjermen og fortelle "still-no-name" at han må miste hvertfall 1 kg eller vokse inn i alle overflødigheter* :whistle:

Extra er bare en utrolig muskuløs og flott hund. :ahappy:

Edit: Bare så det ikke er noen misforståelser, jeg slanker ikke en valp altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Pene begge to altså. :wub: Og enig ang ørene. :lol:

Man blir misunnelig når man leser om alt du har oppnåd med Extra og alt du kommer til å oppnå med Action. :ahappy:

Action er en pen og slank frøken altså. :wub:

*peke på skjermen og fortelle "still-no-name" at han må miste hvertfall 1 kg eller vokse inn i alle overflødigheter* :whistle:

Extra er bare en utrolig muskuløs og flott hund. :ahappy:

Edit: Bare så det ikke er noen misforståelser, jeg slanker ikke en valp altså.

Tusen takk :ahappy: Hva det blir av Action får vi se. Jeg tar det litt som det kommer :ahappy:

Du er en så utrolig flink trener og en stor inspirasjon for meg! Legg ut masse videoer ofte :D

Tusen takk, det var utrolig kjekt å høre :icon_redface: Veldig kjekt når man inspirerer andre :)

Jeg tenkte jeg skulle komme med noen nye bilder. Action er 16 uker, og veier 12 kg :)

IMG_1661.jpg

IMG_1685.jpg

IMG_1697.jpg

IMG_1752.jpg

IMG_1771.jpg

IMG_1786.jpg

IMG_1420.jpg

IMG_1454.jpg

Her er et par treningsfilmer fra i går:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle komme med noen nye bilder. Action er 16 uker, og veier 12 kg :)

Wow, tenk at hun på 16 uker, veier mer enn de 1 år gamle kelpie tispene vi har her inne på forumet :lol: Jeg klarer liksom ikke å se for meg at Action er større enn dem :P Nå er de jo ikke så store da, men Action skal jo være liten bebis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye du får til på så utrolig kort tid!

Tenke at Action bare er 16 uker og kan en million ganger mer enn min 6 mnd gamle valp. Men jeg fikk ihvertfall et tupp i rumpa av motivasjon fra deg :)

Utrolig morro å se både filmer av treningen, men ikke minste bilder av vakreste mallene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Herregud så nydelige de er! Forlanger flere bilder, må jo leve ut min malle-fasinasjon gjennom deg! :whistle:

Tusen takk :D Mer bilder skal bli :ahappy:

Wow, tenk at hun på 16 uker, veier mer enn de 1 år gamle kelpie tispene vi har her inne på forumet laugh.gif Jeg klarer liksom ikke å se for meg at Action er større enn dem :P Nå er de jo ikke så store da, men Action skal jo være liten bebis!

*Ler* jeg vet ikke hvor disse mallene legger vekta, for hun ser ikke stor ut *ler*

Så mye du får til på så utrolig kort tid!

Tenke at Action bare er 16 uker og kan en million ganger mer enn min 6 mnd gamle valp. Men jeg fikk ihvertfall et tupp i rumpa av motivasjon fra deg smile.gif

Utrolig morro å se både filmer av treningen, men ikke minste bilder av vakreste mallene!

Tusen takk :) Utrolig gøy å høre at vi motiverer andre :ahappy:

Så flink hun er allerede, den intensiteten wub.gif

Takk :D

Action ble stilt ut på spesial utstilling for belgere i helgen. Hun ble BIR og BIS 3 begge dager :)

Kritikkene er faktsik veldig fine. Det er ikke alt jeg har klart å oversette enda, så jeg legger de ut etterhvert. Det viktigste for meg er at hun fikk "excellent temperament", noe de kommentert flere ganger :) Hun er en trygg og sosial valp, men masse selvtilitt :)

DSC_0086.JPG

actionutstilling.JPG

Hun er blitt skikkelig mamma jente allerede :wub:

Litt andre bilder:

300046_10150776880015154_679940153_20859392_86282_n.jpg

293523_10150776880170154_679940153_20859396_2635544_n.jpg

Hun er nå 4,5 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...