Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi vil leke mer!


Marianne

Recommended Posts

Driver belgerdamene med sammensvergelse eller..? :icon_redface::o

Sånn bortsett fra at jeg er enig med Belgerpia i at det er greit å utnytte de få timene dagslys vi har nå for tiden, så nei, det er vel mer en intern greie :o

- få henne til å ta bilder av hunden din, og hør hvordan hun "ber" deg om å flytte på deg for å få best mulig bilder av hunden din, liksom.. Hun høres jo ut som en kommandant i millitæret (tror jeg? hehe) Det blir heldigvis veldig fine bilder da *ler*

EDIT: Det var da veldig til kommentering av tidspunkt da ;) Det er ikke akkurat stein-tidlig, liksom? :o

Siri, jeg veit ikke heeeelt hvor det er, men jeg regner med en nøyaktig veibeskrivelse av min sekretær i Askim innen den tid, så vi finner nok frem.. hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 129
  • Created
  • Siste svar

om jeg gidder å stå opp så TIDLIG (!!) -

Endelig, TAKK!! :o *knis*

Ja jeg er og blir allergisk for å stå opp tidlig, ihvertfall i en helg...

En annen ting er at Annette truer med at Lita ikke får plass baki bilen nå som Lyra har fått eget bur, da sliter jeg med i det hele tatt å få kommet så... Men det finner vi ut på tirsdag :icon_redface:

En tredje ting er om Lita er bra nok i ryggen sin til å være med, og er hun ikke det så løser bil-problemet seg kjapt! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tisker litt med 2ne så kan sikkert hun plukke deg opp på veien - ellers går det buss til Fjell - men det er litt langt å gå fra Fjell og opp - så tiske litt med Tone du så ordner nok det seg tenker jeg.

Vet du hvilken buss som går til Fjell? Prøvde å se på Trafikanten, men fant det ikke ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer meg faktisk at lille Lyra blir portrettert! :icon_redface: Jeg har overhodet ingen aning om hvor i alle verden dette ligger så jeg håper inderlig at den selvutvnevnte passasjeren min vet hvor hehe.. Btw..noen som har plass til Karine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forventer meg faktisk at lille Lyra blir portrettert! :o Jeg har overhodet ingen aning om hvor i alle verden dette ligger så jeg håper inderlig at den selvutvnevnte passasjeren min vet hvor hehe.. Btw..noen som har plass til Karine?

Snorre ønsker å bli portrettert... :icon_redface:

Og Karine, denne gangen mååå du også være med, synes jeg. Jeg har plass til en, men Ida, jeg regner med at vi har en halvveis avtale om skyss?

Vet du hvilken buss som går til Fjell? Prøvde å se på Trafikanten, men fant det ikke ut...

Jeg tror det er buss nr. 501.... Til Enebakk.

Edit: Obs.. dobbel post... :o Fint om noen "redder" meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overhodet ingen aning om hvor i alle verden dette ligger så jeg håper inderlig at den selvutvnevnte passasjeren min vet hvor hehe..

Nå syns jeg du legger litt for mye ansvar over på meg her... <_< Har jo ikke en gang lappen liksom.... :o

Lita blir hjemme.. :icon_redface: Ryggen er ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvilken buss som går til Fjell? Prøvde å se på Trafikanten, men fant det ikke ut...

Hvor er det du kommer fra? Buss 501 går til Fjell, og da går bussen fra Oslo Bussterminal 09.50 eller 10.50 på lørdag, alt ettersom når jeg skal plukke deg opp, da er du på Fjell 10.17 eller 11.17 :P Men er det ikke en bussholdeplass i nærheten av Grønnmo? Jeg tar jo av motorveien der, så om det går andre busser dit, så kan du kanskje ta en av de?

Bussruta for 501

hvor er det det skal være treff.. ???

Nå spør du vanskelig.. hehe :P

Het det ikke Bysetermåsan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
- få henne til å ta bilder av hunden din, og hør hvordan hun "ber" deg om å flytte på deg for å få best mulig bilder av hunden din, liksom.. Hun høres jo ut som en kommandant i millitæret (tror jeg? hehe) Det blir heldigvis veldig fine bilder da *ler*

Må bare hviske noen ord........... - dette er det "dummeste jeg har hørt"......... hmfrrrr..........

Hmmmfrrrr.........

Hvisker fortsatt - jeg er egentlig ikke her........ men her er veibeskrivelsen en gang til.............

Tid: 11:00 (og nei, det er ikke tidlig for tenk - det er midt på dagen)

Sted: Bysetermåsan - Enebakk/Siggerud

Veibeskrivelse

Fra Oslo

Kjør E6 retning Stockholm/Gøteborg

Ta av mot Enebakk ved Grønmo (for Anette - ligg i HØYRE fil etter passering av Shell stasjon på Mortensrud som da er på toppen av en laaaaaaaaaaaaang bakke).

Følg skilt til Enebakk (forbi blant annet FOD-gården)

Etter Krokhol golfbane (ligger på venstre side ca 2 kilometer etter at dere er ferdig med 60 sonen og bebyggelsen) kommer dere til en 60 sone, rett etter denne 60 sonen går det en vei av til venstre - der står det Fjell Vangen. Avkjøringen er ca 200 meter etter opphevelsen av 60 sonen og akkurat idet det begynner å gå litt oppover.

Ta så 1. ordentlige vei til venstre (rett før en undergang)

Sving så 1. til venstre - etter tre fartshumper (store) mot Vangen.

Følg denne veien helt til dere kommer til en parkeringsplass laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt inni skogen. Det er IKKE mulig å kjøre videre fra denne parkeringsplassen, det er bomveger i alle retninger så dere ser lett når dere har nådd Måsan. Det er en rød hytte helt i andre ende, og ei dobu på begynnelsen (ved siden av kontainere for søppel). Det er ca. 5 km eller noe fra Fjell og opp til Måsan.

Fra Ski

Kjør mot Enebakk

Ta av mot Siggerud etterhvert (kjører dere for langt så kommer dere til en rundkjøring i Enebakk og der kan dere da ta til venstre og følge veien, veibeskrivelse kommer lenger ned)

Ved Bru - ta til høyre mot Fjell

Rett etter undergangen - ta til høyre og følg beskrivelsen over.

Fra Enebakk

Kjør retning Oslo (ikke via Lillestrøm men andre veien)

Kjør forbi Gran (Havaristen)

Det kommer da en endeløs slette - lang lang lang - du skal til høyre rett etter at sletten er slutt og det begynner å helle nedover. Følg da veibeksrivelsen videre fra Oslo (øverst)

Det er ekstremt dårlig mobildekning oppi skogen der, så jeg håper ingen kjører seg bort he he he he

Jeg er på plass fra 11 og fyrer opp litt bål - så får dere kommer når dere kommer.........

Da har jeg hvisket ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør E6 retning Stockholm/Gøteborg

Ta av mot Enebakk ved Grønmo (for Anette - ligg i HØYRE fil etter passering av Shell stasjon på Mortensrud som da er på toppen av en laaaaaaaaaaaaang bakke).

Følg skilt til Enebakk (forbi blant annet FOD-gården)

Etter Krokhol golfbane (ligger på høyre side ca 2 kilometer etter at dere er ferdig med 60 sonen og bebyggelsen) kommer dere til en 60 sone, rett etter denne 60 sonen går det en vei av til høyre - der står det Fjell Vangen. Avkjøringen er ca 200 meter etter opphevelsen av 60 sonen og akkurat idet det begynner å gå litt oppover.

Ta så 1. ordentlige vei til høyre (rett før en undergang)

Sving så 1. til høyre - etter tre fartshumper (store) mot Vangen.

Følg denne veien helt til dere kommer til en parkeringsplass laaaaaaaaaaaaaaaaaaangt inni skogen. Det er IKKE mulig å kjøre videre fra denne parkeringsplassen, det er bomveger i alle retninger så dere ser lett når dere har nådd Måsan. Det er en rød hytte helt i andre ende, og ei dobu på begynnelsen (ved siden av kontainere for søppel). Det er ca. 5 km eller noe fra Fjell og opp til Måsan.

Enten så kan ikke jeg forskjell på høyre og venstre, ellers så kan ikke du det....? Evt. er jeg helt på bærtur og aner ikke hvor verken Krokhol, fjell eller bysetermåsan er... :P

For det første; ligger ikke Krokhol på venstre hånd? Og er ikke alle høyre-avkjøringene dine egentlig venstre-avkjøringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Enten så kan ikke jeg forskjell på høyre og venstre, ellers så kan ikke du det....? Evt. er jeg helt på bærtur og aner ikke hvor verken Krokhol, fjell eller bysetermåsan er... :P

For det første; ligger ikke Krokhol på venstre hånd? Og er ikke alle høyre-avkjøringene dine egentlig venstre-avkjøringer?

f.......

ha ha ha ha

skal redigere

Ferdig!! Nå skal den være riktig

sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare hviske noen ord........... - dette er det "dummeste jeg har hørt"......... hmfrrrr..........

Jasså? *ler*

Ta av mot Enebakk ved Grønmo (for Anette - ligg i HØYRE fil etter passering av Shell stasjon på Mortensrud som da er på toppen av en laaaaaaaaaaaaang bakke).

Shell'en ligger på toppen av bakken, Anette.. hehe

Og det er til venstre i rundkjøring nr 1, rett over i rundkjøring 2 og til venstre igjen i rundkjøring 3, da er du på vei til Enebakk :P

Da har jeg hvisket ferdig.

Har du? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det du kommer fra? Buss 501 går til Fjell, og da går bussen fra Oslo Bussterminal 09.50 eller 10.50 på lørdag, alt ettersom når jeg skal plukke deg opp, da er du på Fjell 10.17 eller 11.17 :P Men er det ikke en bussholdeplass i nærheten av Grønnmo? Jeg tar jo av motorveien der, så om det går andre busser dit, så kan du kanskje ta en av de?

Bussruta for 501

Takk for bussruter :P Kunne du kanskje ha plukket meg opp på Shell stasjonen ved Mortensrud eller Reo/Stena miljø(forbrenningsanlegget ved Klemetsrud)? Ellers så stopper 501 bussen i nærheten av Grønnmo. Er ikke helt sikker på hva som er best?

Forresten, tusen takk for at vi får sitte på :P !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette: Jobb er pysete har vi avklart! <_< *sukk* du får bli med neste gang da?

Belgerpia: slapp av, passasjeren min har full kontroll har jeg bestemt. Skal hun sitte på så får hun jaggu lære seg veien. Hvordan bryr jeg meg ikke om hehe..Hjernecella mi har mer en nok med å klare av trafikken på slike steder. Er ikke akkurat vant til å ta av så mye til hverken høyre eller venstre :P

M.J : jeg tar med baggen jeg. Tusen takk for lånet! Lyra sov som en stein i den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeanette: Jobb er pysete har vi avklart! <_< *sukk* du får bli med neste gang da?

Belgerpia: slapp av, passasjeren min har full kontroll har jeg bestemt. Skal hun sitte på så får hun jaggu lære seg veien. Hvordan bryr jeg meg ikke om hehe..Hjernecella mi har mer en nok med å klare av trafikken på slike steder. Er ikke akkurat vant til å ta av så mye til hverken høyre eller venstre :P

M.J : jeg tar med baggen jeg. Tusen takk for lånet! Lyra sov som en stein i den :P

Var vel barnslig vi ble enige om at jobb var...? :P

Og jeg syns du er ganske ond som gir meg sånt ansvar...! <_< *printe ut veibeskrivelsen og sette nr til 2ne på hurtigoppringing* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å dra med meg Guro på dette treffet, får se om det funker. SKal jo møte Luna til helgen og. :P

Er dette planen: Bysetermåsan klokken 11 - neste lørdag.

Hvis du skal møte Luna på lørdag, kan du jo dra med henne og Marit på treff? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[

Prøver å dra med meg Guro på dette treffet, får se om det funker. SKal jo møte Luna til helgen og. :P

Er dette planen: Bysetermåsan klokken 11 - neste lørdag.

Hoy hoy! Jeg ser dere!!

Men Pus?? (hihi, pusen min), jeg lurer på om jeg rett og slett skalprøve å rekke innom dette treffet en tur... Da kan jo du få julegaven din der rett og slett? :P Er ikke jeg smart kanskje? Eneste er at da må jeg stå opp tidlig.. Må innom onkel på Lunner, Kristine på Roa og i det hele tatt kjøre 12 mil med valp før jeg kommer meg innover liksom, så garanterer ikke at vi er på denne flotte "måsa plassen" klokka 11. Men dere blir der et par timer dere liksom? :rolleyes:

Og btw... Finnes det noen eksakt gateadresse på denne "måsaplassen" eller? så kan jeg bare be Tom og Tom om å finne veien for meg liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...