Gå til innhold
Hundesonen.no

Sliter med vekta til golden tispa mi


meg123

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Vel, det er et ganske stort skritt for mange å gå så langt som å legge ut et innlegg som alle kan se der de legger ut om "problemet" sitt.

Og det er mange hundeeiere som er usikre og ikke vet hva de skal gjøre. De vil bare hundens beste og vil ikke gjøre noe galt. Altså, for mange vil da veterinær og hundeinstruktøren være da en trofast kilde som de vil stole 100% på. Og det skjønner jeg godt. Hvorfor skal egentlig en person stole mer på ett par ukjente mennesker på internett fremfor sin faste veterinær og instruktør? Det høres jo ikke akkuratt klokt ut:)

Så det hjelper da ikke å samle opp all frustrasjon over alle andres hundehold som man ikke liker å la dette gå utover en enkelt eier.

Hva med å prøve å hjelpe og gi tips istedenfor å henge ut et menneske på denne måten som egentlig bare vil sin hund best og vil gjøre hva som helst. Virker ikke som denne hunden har det så fryktelig vondt heller spør du meg. Den ville bare hatt det enda bedre om den hadde fått på seg noen kilo til.

Men hva er feil med bildet her?

Å gi hunden MER mat vil ikke få noen konsekvenser for noe annet enn lommeboka til hundeeier - hvorfor ikke prøve liksom?

Jeg skjønner ikke sånt jeg.

Nå har jeg en del erfaring med veterinærer opp gjennom - og min erfaring er at de som oftest sier akkurat det du vil de skal si rett og slett med mindre det gjelder dyrevernsmessige årsaker, men selv da forsøker de å si det som er rett i forhold til hva eier sier.

Eks. - man spør veterinæren - "det kan da ikke være meningen at hunden skal ha mer enn to og ett halvt beger om dagen?" - da sier veterinæren antagelig "nei, det burde være nok"...........

Hadde det vært noen fare for at hunden skulle dø om den fikk mer mat - ja, så ville veterinæren sagt "nei, det er mer enn nok og får den mer vil den dø"

Den vil ikke dø av mer mat, det eneste man kan risikere å oppnå er at hunden legger på seg som den skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 185
  • Created
  • Siste svar

Jeg bryr meg ikke om hva veterinæren sier om mengde mat. Jeg bruker heller ikke målebegeret han sender med, men kjøpte meg ei stor suppeøse og fòrer de etter hold og ikke etter målet på sekken. I veldig aktive perioder får de mye mer mat enn det sekken og dyrlegen sier. Må en retriever ha 2 liter mat for dagen, bør man vurdere å bytte fòr. Antakelig klarer ikke akkurat denne hunden å nyttiggjøre seg energien i maten godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er feil med bildet her?

Å gi hunden MER mat vil ikke få noen konsekvenser for noe annet enn lommeboka til hundeeier - hvorfor ikke prøve liksom?

Jeg skjønner ikke sånt jeg.

Nå har jeg en del erfaring med veterinærer opp gjennom - og min erfaring er at de som oftest sier akkurat det du vil de skal si rett og slett med mindre det gjelder dyrevernsmessige årsaker, men selv da forsøker de å si det som er rett i forhold til hva eier sier.

Eks. - man spør veterinæren - "det kan da ikke være meningen at hunden skal ha mer enn to og ett halvt beger om dagen?" - da sier veterinæren antagelig "nei, det burde være nok"...........

Hadde det vært noen fare for at hunden skulle dø om den fikk mer mat - ja, så ville veterinæren sagt "nei, det er mer enn nok og får den mer vil den dø"

Den vil ikke dø av mer mat, det eneste man kan risikere å oppnå er at hunden legger på seg som den skal.

Ja, helt enig. Og da bør man som du har gjort , og flere andre her, prøve å få frem at det IKKE vil få noen negative konsekvenser for denne hunden å få mere mat og gi eksempler og begrunnelser på det som kan støtte eierens tro på at dette er det riktige å gjøre.

Det hjelper ikke å legge ut i det vie og det brede hvor horribelt dette hundeholdet er og at eieren bør bytte venner og omgangskrets og ikke måte på. Kommer vi her inne da egentlig med noe mere saklige grunner enn da veterinæren har gjort? Bytte venner for å få opp hunden i kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt enig. Og da bør man som du har gjort , og flere andre her, prøve å få frem at det IKKE vil få noen negative konsekvenser for denne hunden å få mere mat og gi eksempler og begrunnelser på det som kan støtte eierens tro på at dette er det riktige å gjøre.

Det hjelper ikke å legge ut i det vie og det brede hvor horribelt dette hundeholdet er og at eieren bør bytte venner og omgangskrets og ikke måte på. Kommer vi her inne da egentlig med noe mere saklige grunner enn da veterinæren har gjort? Bytte venner for å få opp hunden i kilo.

Djises! Denne eieren har fått sjuogstrutti vennlige og klare råd om å putte mer mat i hundeskåla og hun har selv fortalt (i tillegg til å legge ut et bilde som bekrefter historiens troverdighet...) at andre hundefolk som har sett hunden mener den er sykelig tynn og underernært. Det får da for dunderen være grenser for hvor lenge man skal jatte med folk som ikke har vett nok til å fylle matskåla til hunden sin og fortsatt lurer på hvorfor den er tynn?

Hvis dyrlegen og "en mann" mener at hunden får nok mat med 2,5 beger RC pr dag og den fortsatt ser ut som et skjelett fra Biafra - vel, da tar både veterinæren og "mannen som kan så mye om hund" feil.

Beklager å være den som "burst your bubble".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er HELT HORRIBELT OG PÅ GRENSEN TIL JA, JEG VET IKKE HVA! En radmager hund som slikker skålen sin ren hver eneste dag FÅR FOR LITE MAT (og sulteforing er IKKE TILGIVELIG").

Bytt veterinær, bytt venner, bytt omgangskrets, og GI HUNDEN DIN MAT SLIK AT DEN BLIR METT!!

Det spiller overhode ingen j**la rolle hva resten av verden mener hvis du lar hunden din sulte ihjel foran matskåla.

Skjerp deg!

jaja,vet ikke helt hva jeg skal si til dette. Har vel aldri sagt noe om at jeg sulteforer hunden min har jeg..

Jeg har verken tenkt å bytte venner,vetrinær eller omgangskrets. Jeg la det ut å håpte å få noen gode råd. Jeg har tatt til meg mange råd å skal prøve ut på dap og enkelte andre ting. Trur vel egentlig ikkedu har skjønt poenget her.

Hun kunne få mat til hun tilslutt spydde av å være for mett,men det gjør jeg altså ikke. Hun kunne sikkert spist opp en hel sekk her å nå hun. Men det er ikke aktuelt. Greia er jo at uansett om jeg gir henne masse mat(jada det er prøvd det å!!!!),så vil hun ikke nyttegjøre seg det ,fordi hun stresser så fælt at hun aldri er rolig lenge nok til at " skal få virke"vet ikke helt hvordan skrive det,men regner med du skjønner det.

Ellers er det vel helt klart siste gang jeg spør om råd her...Det er det eneste jeg har å si om saken. Kjempeokei å få ordentlig råd,men å bli "angrepet" setter jeg ikke pris på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt hun høyaktivfôr av kvalitets merke og Vom&Hundemat, av tørrmaten så ville jeg vært veldig generøs, i oppfetningsperioden ville jeg faktisk gitt hun så mye hun orker å spise, av Vom&Hundematen ville jeg gitt hun 1kg pr dag, det er vel det hun ligger på etter behov pr dag.

Ellers så må du tenke på at hun må ha proteiner så hun får bygget opp musklene sine, gi hun det gjerne i form av bløtkokte egg og/eller rått kjøtt.

Lykke til med boffen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gitt hun høyaktivfôr av kvalitets merke og Vom&Hundemat, av tørrmaten så ville jeg vært veldig generøs, i oppfetningsperioden ville jeg faktisk gitt hun så mye hun orker å spise, av Vom&Hundematen ville jeg gitt hun 1kg pr dag, det er vel det hun ligger på etter behov pr dag.

Ellers så må du tenke på at hun må ha proteiner så hun får bygget opp musklene sine, gi hun det gjerne i form av bløtkokte egg og/eller rått kjøtt.

Lykke til med boffen. ;)

Bøtkokte egg og rått kjøtt skal testes ut :D (-litt forsiktig vel og merke da hun ofte blir veldig dårlig av nye ting.)

Vom og hundemat har jeg prøvd men det bare kaster hun opp av. Hun tåler stort sett bare RC,veten sier hu har veldig sensitiv mage ;) ¨sånn spes vet for går hu ikke no bra på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøtkokte egg og rått kjøtt skal testes ut :D (-litt forsiktig vel og merke da hun ofte blir veldig dårlig av nye ting.)

Vom og hundemat har jeg prøvd men det bare kaster hun opp av. Hun tåler stort sett bare RC,veten sier hu har veldig sensitiv mage ;) ¨sånn spes vet for går hu ikke no bra på)

Ok, glemte at hun var så sart jeg...har du prøvd den Energi 4800 til Royal Canin?

Den skal vist være veldig bra for de som tåler Royal Canine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, glemte at hun var så sart jeg...har du prøvd den Energi 4800 til Royal Canin?

Den skal vist være veldig bra for de som tåler Royal Canine

Jepp både den og den som er høiere. Den vi har gått på en stund nå før hun fikk valpefor igjen. Men hun la ikke på seg et lite gram engang :D Åsså fikk jeg høre at det høyenergiforet visstnok kunne gjøre henne ennå mere stresset å det ville jeg jo hvertfall ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

jaja,vet ikke helt hva jeg skal si til dette. Har vel aldri sagt noe om at jeg sulteforer hunden min har jeg..

Jeg har verken tenkt å bytte venner,vetrinær eller omgangskrets. Jeg la det ut å håpte å få noen gode råd. Jeg har tatt til meg mange råd å skal prøve ut på dap og enkelte andre ting. Trur vel egentlig ikkedu har skjønt poenget her.

Hun kunne få mat til hun tilslutt spydde av å være for mett,men det gjør jeg altså ikke. Hun kunne sikkert spist opp en hel sekk her å nå hun. Men det er ikke aktuelt. Greia er jo at uansett om jeg gir henne masse mat(jada det er prøvd det å!!),så vil hun ikke nyttegjøre seg det ,fordi hun stresser så fælt at hun aldri er rolig lenge nok til at " skal få virke"vet ikke helt hvordan skrive det,men regner med du skjønner det.

Ellers er det vel helt klart siste gang jeg spør om råd her...Det er det eneste jeg har å si om saken. Kjempeokei å få ordentlig råd,men å bli "angrepet" setter jeg ikke pris på :D

Men kjære deg ................

Jeg har belgere jeg - en rase med HØYT aktivitetsnivå - den ene av mine stresser og jakter i hundegården - resultatet er at han må få tre ganger så mye mat han skal ha for å holde vekta - men da får han tre ganger så mye da - jeg holder jo ikke bikkja i ro og lar være å ta han med ut osv. bare for å slippe å gi han mer mat.

Du gir rett over en liter i døgnet - og om du ikke selv skjønner at det ikke er nok - ja, så er det hunden som får unngjelde for det.

Prove us wrong sier bare jeg - gi hunden to liter for i døgnet i fjorten dager og se om ikke både stressnivået minker og vekta øker - gjør den ikke det - neivel så tok vi feil liksom...... - men for hundens skyld prøv.

Noen foreslår egg og rått kjøtt - det er PROTEINER - det hunden din trenger er FETT - en hund legger ikke på seg av egg og rått kjøtt.

Dersom du ikke kan fore på Vom og Hundemat - så prøv hermetisert vom fra Felleskjøpet - gi en halv boks i tillegg til tørrforet du gir om dagen så skal du se hun blir bedre.

At hunden reagerer litt på ny mat er helt normalt, det vil ikke dermed si at du bør slutte med det etter en dag - da gir man det ett par tre dager og ser om det stabiliserer seg.

Forøvrig - hvilken type Vom og Hundemat har du forsøkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er HELT HORRIBELT OG PÅ GRENSEN TIL JA, JEG VET IKKE HVA! En radmager hund som slikker skålen sin ren hver eneste dag FÅR FOR LITE MAT (og sulteforing er IKKE TILGIVELIG").

Bytt veterinær, bytt venner, bytt omgangskrets, og GI HUNDEN DIN MAT SLIK AT DEN BLIR METT!!

Det spiller overhode ingen j**la rolle hva resten av verden mener hvis du lar hunden din sulte ihjel foran matskåla.

Skjerp deg!

Der går du altfor langt Lotta. Greit du gir råd, men å overdrive og henge ut dette hundeholdet er ikke akseptabelt. Tror ho har fått med hva du sier, men skjønner godt at ho vil høre på trener og veterinær istedetfor en på nett ho ikke aner hvem er.

Men ja jeg er enig i at ho kan prøve å gi mye mer mat enn ho gjør nå, men hjelper ikke å henge ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg ................

Jeg har belgere jeg - en rase med HØYT aktivitetsnivå - den ene av mine stresser og jakter i hundegården - resultatet er at han må få tre ganger så mye mat han skal ha for å holde vekta - men da får han tre ganger så mye da - jeg holder jo ikke bikkja i ro og lar være å ta han med ut osv. bare for å slippe å gi han mer mat.

Du gir rett over en liter i døgnet - og om du ikke selv skjønner at det ikke er nok - ja, så er det hunden som får unngjelde for det.

Prove us wrong sier bare jeg - gi hunden to liter for i døgnet i fjorten dager og se om ikke både stressnivået minker og vekta øker - gjør den ikke det - neivel så tok vi feil liksom...... - men for hundens skyld prøv.

Noen foreslår egg og rått kjøtt - det er PROTEINER - det hunden din trenger er FETT - en hund legger ikke på seg av egg og rått kjøtt.

Dersom du ikke kan fore på Vom og Hundemat - så prøv hermetisert vom fra Felleskjøpet - gi en halv boks i tillegg til tørrforet du gir om dagen så skal du se hun blir bedre.

At hunden reagerer litt på ny mat er helt normalt, det vil ikke dermed si at du bør slutte med det etter en dag - da gir man det ett par tre dager og ser om det stabiliserer seg.

Forøvrig - hvilken type Vom og Hundemat har du forsøkt?

Hvilken type kan jeg ikke svare deg på for jeg har forferdelig dårlig husk desverre :D

Skal prøve den fra felleskjøpet.Fra jeg fikk henne har hun sliti innmari med nesten all mat. Har brukt det til vi nesten har måttet til dyrlege liksom,for å se om det ikke blir bedre etterhvert.Men det har det ikke desverre ;)

Eneste hun tåler nå som hun absolutt ikke tålte før er pølser.Det går greit nå. Hun er alltid litt dårlig etterpå,men ikke sånn som hun var før da.

Grunnen til at jeg har hatt henne litt i ro er for både hennes og min skyld liksom. Siden henne stresser hele dagen og hele kvelden. Hun får fortsatt trening og turer da self.Men tar det litt mer med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Det jeg ville gjort er å prøve rådene i 14 dager, men gjøre det sikkelig/fullfør 100% hele perioden.

Vei hunden, bruk metoden i 2 uker, vei på nytt og se. Skriv ned vekt og når du starter. Ting er mye lettere å følge med på når man noterer ned.

Prøv eks det med valpefor i 14 dager, og deretter prøv å fore enda mer/dobbel matmengde i 14 dager. Da har du prøvd to ulike metoder. Og man vil lettere kunne se fremgang/tilbake steg når man veier og dokumenterer dette. Å skulle huske alt er vanskelig, synes jeg.

Uansett om hunden er tynn eller tjukk, så må du jobbe med stress problemet.

Prøv dap ( samme her, prøv i eks 14 dager og se )

Tror det er viktig å veie hunden og skrive notater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke problemet med å la hunden få mer mat, jeg? Bare ha f. eks dobbel mengde i skåla både morgen og kveld. Du trenger ikke gi egg, kjøtt, og andre fancy ting for å få til dette, antakeligvis.

Tynn hund + nok mat = normal hund.

Det burde ikke være verre enn det. Og ikke ta det så inn på deg at folk sier det er horribelt eller stygt, for skal jeg si det helt ærlig, så datt haka mi ned på knærne da jeg så bildet. Det så ut som en saluki med goldenhode eller noe slikt.

Du sier selv at hun ikke tåler noe annet enn RC og et lite utvalg andre ting, da gir du henne disse tingene i større mengde enn før. Ikke hør på en som er "flink" (jeg er også flink), og regn med at det han sier er sant. Hvis du ser på hunden din, så er den fortsatt tynn :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tynn hund + nok mat = normal hund.

Og ikke ta det så inn på deg at folk sier det er horribelt eller stygt, for skal jeg si det helt ærlig, så datt haka mi ned på knærne da jeg så bildet. Det så ut som en saluki med goldenhode eller noe slikt.

Hadde det bare vært så enkelt så hadde jeg jo ikke giddet ån postet det da :D Som sagt er det en grunn som gjør at det virker ikke som hun legger på seg noe.

Hun har fått mat til den store gullmedaljen flere ganger før(har jo hatt dette prob rimelig lenge dah!,så har jo testet ut endel)men kommer detnoe resultat...Nei! Hun får mat,driver jo ikke bevist sulteforing heller da,men prob er at det funker ikke. Ikke på denne hunden.

Selfølgelig tar jeg det til meg når noen snakker dritt å får det som å virke at jeg driver mishandling. Jeg er da bare et menneske jeg å,å reagerer sterkt på sånne ting!

Hadde det bare vært å gi henne mer mat så hadde ting vært supert det!

Å ja... jeg vet at hun fortsatt er tynn...

Tror nok noen har misforstått meg. Jeg gir selfølgelig hunden min nok mat,men det verken høres eller virker riktig at en golden skal ha 2 liter for hver dag,for så fort jeg gir henne mer mat kommer det bare ut igjen,å da er jeg jo like lang da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok noen har misforstått meg. Jeg gir selfølgelig hunden min nok mat,men det verken høres eller virker riktig at en golden skal ha 2 liter for hver dag,for så fort jeg gir henne mer mat kommer det bare ut igjen,å da er jeg jo like lang da...

Men kjære vene - tenk deg selv. Dersom et menneske skal legge på seg, ville det vært et eneste menneske som sa at man skulle sitte mest mulig i ro?? Nei, beskjeden man ville fått var at man måtte sørge for enten

1. få i seg mer mat generelt eller

2. få i seg mer energirik mat når man spiste. Helst begge deler

Du har lyst til å ha et aktivt hundehold sant? Du trener jo ganske mye med hundene, og stresset i goldenen vil hvertfall ikke bli borte av å bli holdt i ro. Dersom du holder henne mest mulig i ro nå vil jo evt. vektøkning forsvinne igjen med en gang du går tilbake til vanlig aktivitetsnivå. Ingen mener noe vondt med å skrive at du må gi henne mer for, du spør om noe som mange her har erfaring med og de svarer etter beste evne. Jeg må bare stille meg bak tidligere talere og si at det eneste som kan funke er å gi henne mer mat. Dersom det kommer mye ut igjen får du vurdere om det er andre for du kan bruke på henne. Forøvrig - jeg kan ikke tenke meg at det finnes sannhet i at man kan bli mer stresset av høyenergifor.

Det er jo ikke et alternativ å la henne gå slik hun er nå, så den eneste realistiske løsningen du har er å gi henne mer mat. Om det ikke virker riktig at en hvilken som helst golden skal ha 2 liter for om dagen så har det ingenting med din hund å gjøre. Din hund er tynn ved vanlig formengde - ergo må hun ha mer mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære vene - tenk deg selv. Dersom et menneske skal legge på seg, ville det vært et eneste menneske som sa at man skulle sitte mest mulig i ro??

Altså når jeg mener rolig så er det at: Vi trener hver dag,lydighet. Er på lp trening 2-3 ganger i uka. Å er på ca 2 turer hver dag,åsså at hun leker masse med min andre hund da,det gjør jeg fortsatt. Det hun vanligvis gjør i tillegg til dette er at hun går,å går og går...Frem og tilbake og rundt og rundt. Så fort vi ikke gjør noe begynner hun å gå åsså bite på bakbena sine. Så jeg har liksom begynt å legge henne litt mer i buret så hun kan roe seg litt mer sånn. Var det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med formengde varier veldig fra hund til hund. Min forrige hund (korthåret vorsteh) fikk trippelt det som sto på forsekken. Hun var ikke en stresset hund, men veldig aktiv. Foret henne 3 ganger om dagen med tørrfor og hun fikk i tillegg matrester (ris, grønnsaker, rent kjøtt osv.) Venninnen min som er hundetrener og har 4 hunder selv trodde ikke på at hun trengte all den maten. Så første gangen hun passet henne i 2 uker kom jeg hjem til en veldig tynn hund <_<

Jeg håper du finner en løsning og at hunden din legger på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om enkelte på dette forumet bare er ute etter å henge ut og såre andre hundeeiere... Uansett hva man mener så er det faktisk mulig å formulere seg på en måte som tar hensyn til at vi faktisk spør spørsmål her FORDI vi bryr oss om hundene våre, og fordi vil vil hundens beste.

Jeg er helt sikker på at Henriette gjør det som hun mener er best for Emma, og det er ingen som har noen som helst grunn til å gå så langt som å påstå at hun sulter hunden sin! Det er rett og slett å gå altfor langt.

Skulle ønske moderatorene var litt mer aktive her. Skal man komme med sårende kommentarer kan man i det minste spare dem til diskusjonsforumene, og ikke bruke dem på spørsmål som det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om enkelte på dette forumet bare er ute etter å henge ut og såre andre hundeeiere... Uansett hva man mener så er det faktisk mulig å formulere seg på en måte som tar hensyn til at vi faktisk spør spørsmål her FORDI vi bryr oss om hundene våre, og fordi vil vil hundens beste.

Jeg er helt sikker på at Henriette gjør det som hun mener er best for Emma, og det er ingen som har noen som helst grunn til å gå så langt som å påstå at hun sulter hunden sin! Det er rett og slett å gå altfor langt.

Skulle ønske moderatorene var litt mer aktive her. Skal man komme med sårende kommentarer kan man i det minste spare dem til diskusjonsforumene, og ikke bruke dem på spørsmål som det her.

Takk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske moderatorene var litt mer aktive her. Skal man komme med sårende kommentarer kan man i det minste spare dem til diskusjonsforumene, og ikke bruke dem på spørsmål som det her.

Rapportér gjerne innlegg som dere mener er over kanten, moderatorene kan ikke være overalt samtidig og vi trenger også deres hjelp. Foreløpig har det ikke kommet noe fra denne tråden. Hundesonen -er- et diskusjonsforum - altså skal man kunne diskutere, så lenge man bruker folkeskikk, nettikette og tilpasser budskap til mottaker sånn noenlunde. Summa summarum - føler noen seg såret og at brukere har gått over kanten - send en rapport på innlegget.

Ikke kommenter dette innlegget i tråden så unngår vi OffTopic - lag heller en tråd i Tilbakemeldinger eller send feks meg en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...