Gå til innhold
Hundesonen.no

Gulrot OK eller uheldig?


Sirup

Recommended Posts

Gulerøtter er helt greit. Næringsverdien kan nok diskuteres, siden det meste antakelig vil passere rett gjennom (for store biter til at hunder klarer å nyttegjøre seg mesteparten). Min forrige hund elsket gulerøtter (selv om den jeg hadde alltid var bedre), og selv med sin sarte mage hadde jeg aldri problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har nå sett at bitene kommer ut igjen ganske ufordøyde. Hun får dem ikke for næringsverdien, men for å sysselsette henne om jeg må gjøre arbeid på PC-en, og for å skape variasjon fra de andre tingene hun får å tygge på.

PS: Er gulrotgresset, altså den tusten som stikker opp av jorden, også trygg å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamlegutten fikk mange store øyne på seg på kurs i sine yngre dager, der han løp rundt og jobbet for gulrøtter. :lol: Han elsker ting som knaser, den nye favoritten er melonskall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke masse sprøytemidler og drit da? :unsure:

Akkurat det der tror jeg er sterkt overdrevet. Om jeg ikke reagerer på å spise en halv honningmelon, tror jeg ikke det gjør utslag om hunden får noen biter av skallet heller. Uansett er hunden gammel og terminalt syk, så han får lov å kose seg litt mer med "gale ting". Det går mest i hundemat her i gården. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det der tror jeg er sterkt overdrevet. Om jeg ikke reagerer på å spise en halv honningmelon, tror jeg ikke det gjør utslag om hunden får noen biter av skallet heller. Uansett er hunden gammel og terminalt syk, så han får lov å kose seg litt mer med "gale ting". Det går mest i hundemat her i gården. :lol:

Hehe, ja.. Du får ta og følge litt med eller noe da, så ikke gamlefar blir unødvendig syk :P

Jeg så forresten en schäfer på Lanzarote som var fryktelig glad i løk.. Den fikk en hel løk av eieren sin til å leke med og knaske på og kose seg med.. (æsj.. :P) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja.. Du får ta og følge litt med eller noe da, så ikke gamlefar blir unødvendig syk :P

Jeg så forresten en schäfer på Lanzarote som var fryktelig glad i løk.. Den fikk en hel løk av eieren sin til å leke med og knaske på og kose seg med.. (æsj.. :P) :rolleyes:

Det var liksom poenget da, at om det skulle ha skadevirkninger er det liksom ikke så farlig, for han skal forlate denne verden snart uansett.

Jeg mener selvfølgelig ikke at det er likegyldig om han får vondt eller føler seg dårlig, det blir selvsagt noe annet, men om det skulle vise seg å være kreftfremkallende spiller jo det ingen rolle nå. :lol:

Løk er forøvrig giftig, og i så store doser er det direkte dødelig. Vi får håpe hunden slipper (slapp?) å dø av thiosulfat-forgiftning. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tror ikke man skal ta for lett på sprøyting... Det er jo uansett skallet som tar mesteparten av støyten, så at fruktkjøttet er trygt å spise tilsier vel på ingen måte at skallet er like trygt.

Hunden til veninna mi elsker forresten også gulrøtter. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var liksom poenget da, at om det skulle ha skadevirkninger er det liksom ikke så farlig, for han skal forlate denne verden snart uansett.

Jeg mener selvfølgelig ikke at det er likegyldig om han får vondt eller føler seg dårlig, det blir selvsagt noe annet, men om det skulle vise seg å være kreftfremkallende spiller jo det ingen rolle nå. :lol:

Løk er forøvrig giftig, og i så store doser er det direkte dødelig. Vi får håpe hunden slipper (slapp?) å dø av thiosulfat-forgiftning. <_<

Ja, det var masse jeg så på Lanzarote.. Jeg vet jo ikke om bikkja direkte spiste løken, men jeg så at den fikk en hel løk, og seinere så vi løkrester over alt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...