Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffordshire bullterrier


Marita
 Share

Recommended Posts

Oj, så spinkel Melvin er i forhold til de andre staffene jeg ser! Haha, skulle tro han ikke får mat jo.. :P

Nå er han bare 7,5 mnd, men har hele veien fått høre at han er liten og litt tynn. Bryr meg ikke så veldig om det da, iom at jeg synes de fleste staffene jeg treffer på i Oslo er lubne eller rett og slett tjukke..

Enig i at du har veldig fine staffer Trym&Tuva :)

Nå dobbeltposter jeg, men men :lol: Først, takk for det :D Anngående det at Melvin er liten og tynn nå så synes jeg det er veldig positivt! En Staff skal ikke utvikkle seg for fort, det skal gå "sakte" men sikkert fremover. Trym har "alltid" fått på kritikken sin når han var yngre (opptil han var rundt 2 år) at han mangler masse, han er luftig etc. Han var treeeeeg i utvikklingen. Men nå som han bikker tre år så har det kommet, ikke overdrevet men akkurat sånn jeg liker det. Hannhunder spesielt som utvikkler seg fort har en tendens til å bli aaalt for mye for meg når de blir voksne. De gjør det også bra i ringen som juniorer/unghunder, så falmer de når de kommer over i åpen.

Litt tanker jeg følte for å dele på en lørdagskveld :lol:

Og jeg har blitt så glad i den rasen her at jeg henter min 3 nå i slutten av Januar :thumbs:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tilla på 3 år her. Forguder henne og hun har tatt meg med storm. Brukte laang tid på rasevalg og var skeptisk til de utfordrende/negative områdene staffen gjerne har, men glad jeg fulgte magefølelsen

Tuva er jo norsk og kommer fra kennel Canestella i Sandefjord (som forøvrig planlegger nytt kull nå, løpetid kan komme nårsomhelst) Trym er ifra Metal Staff som er i Tobo i Sverige (langt borti gokk

Og når det er sagt, så kan de fint sosialiseres med enkelte individer! Aïda elsker "flokken" sin, altså mine nærmeste venners hunder og hun bryr seg ikke om andre hunder når vi trener. Fremmede bryr

Posted Images

Min staff er av den atletiske typen. Han er ikke spesielt langbeint, men han er slank. Har ikke noe greie bilder av ham som viser hvordan han ser ut på en ok måte. Blir alltid sånn at hodet ser svært ut og kroppen bitteliten :P

Nusselige Melvin :wub:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har blitt så glad i den rasen her at jeg henter min 3 nå i slutten av Januar :thumbs:

Så stas! :D

Blir det hannhund eller tispe?

Jeg har veldig veldig lyst til å ha flere hunder etter hvert, tidligst om et par-tre år da men er jo lov å begynne å drømme og tenke.. Hehe. Saken er at jeg ikke har lyst på tispe, og lurer egentlig veldig på hvor stor sjansen er for å mislykkes med to hannhunder mtp mulig samkjønnsaggresjon og sånt. Hva tenker du rundt det egentlig? For nå har du vel en av hver, har du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas! :D

Blir det hannhund eller tispe?

Jeg har veldig veldig lyst til å ha flere hunder etter hvert, tidligst om et par-tre år da men er jo lov å begynne å drømme og tenke.. Hehe. Saken er at jeg ikke har lyst på tispe, og lurer egentlig veldig på hvor stor sjansen er for å mislykkes med to hannhunder mtp mulig samkjønnsaggresjon og sånt. Hva tenker du rundt det egentlig? For nå har du vel en av hver, har du ikke?

Det blir en tispe, alle hannhundene var tinga :P

Jeg skal ha en hannhund til etterhvert, og hadde ikke alle i dette kullet vært tinga hadde det nok blitt en sånn en. Grunnen til at jeg tror og er rimelig sikker på at en hannhund til hadde funket her er pga gemyttet til Trym. Han er en veldig laidback kar som ikke bryr seg så mye om dette macho tullet. Hadde jeg derimot hatt en hannhund som ikke var som han hadde jeg ikke vurdert det engang. Så det er noe man må tenke på, er hunden en hund som flyr i trynet på andre hunder ved den minste provokasjon så hadde jeg ikke turt. Og mam må ta forhåndsregler ved hunder av samme kjønn, Tuva og Bodil (den nye) skal ikke være hjemme aleine sammen, det skal heller ikke Trym og den potensielt hypotetiske nye hannhunden være heller. Ingen leker eller bein slengendes etc.

Tar man forhåndsregler og veit hvordan den hunden man har nå reagerer så tror jeg egentlig alt går fint :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Ikke sant. Det høres jo veldig lurt og veloverveid ut.

Jeg får vel bare vente og se hvorden Melvin ender opp med å bli. Hehe. Tror nok jeg vil vente minst tre år, bare for å være mer sikker på at han har "landet". Akkurat nå har jeg mer enn nok med ham altså. Jeg bare kjenner på gleden de gangene jeg har passet hund i tillegg til å ha hatt min egen, hvor stas det er når de er to. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei Hei :)

Trenger noen tips. Skal ha min første staffordshire bullterrier nå til sommeren som kommer og står fast på om skal ha hann eller tispe, har hatt en Saluki på pass en del ellers er jeg ganske fersk med hunder :) Noen tips hva som er best for en nybegynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva du vil ha i en hund.

Ikke minst er det veldig forskjell mellom linjer og individer av rasen.

Vær uansett forberedt på en god dose samkjønnsaggressivitet..

Med andre ord, er det hunder hunden din bør gå overens med.. Kjøp motsatt kjønn.

Jeg tipser ellers om at vi har flere staffeforum i Norge, hvor sbtforum.no er det med mest aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Her har det jammen vært dårlig med aktivitet i det siste, hvor er alle sonenstaffene? :D

@UpToNoGood : Kunne gjerne tenkt meg å se bilde av Melvinen din nå, har han blitt kraftigere?

Her er min Melvin, ca 20 mnd er han nå :)

20131126_150321_zpsbf4db048.jpg

Han kan være litt av en brumlebass og bråkmaker med andre hanner, men ellers er han verdens herligste hund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

11-17 kg- er det rasestandard for begge kjønn? Inntrykk av at mange hannhunder fort kan bekke over 17 kg :)

Jepp. Og så skal det harmonere i forhold til høyde og kjønn :) Ja, mange tunge staffer.

Er alle farger tillatt på staffen? Kommer den i alle kombinasjoner med hvitt?

Nei, ikke black and tan og lever. Men alle andre i kombinasjon med hvitt. Så skal de helst ha sort nesebrusk, så blå hunder er i gråsonen (men tillatt) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt bildespam her synes jeg :)

Dette er Melvin (Bullbraatens Beyond the stars) - 3 år gammel og ca 15-16 kg tung, ganske nett til å være hannhund, i hvertfall i forhold til flertallet av hannhunder vi møter ;)

DSC_0453_zpsfq16v0w7.jpg

Snapchat-7323120385417045613_zpstnf6qnlq

IMG_20150325_154838_zpsdi7f336d.jpg

IMG_20150314_233405_zpsrgbmstpd.jpg

Snapchat--1134208688372271766_zpsjcjqkrj

1425109589907_zpsaptwc8ax.jpg

IMG_20150201_200438_zpsllcie5iw.jpg

1420318224463_zpsgylu7rxo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Og så skal det harmonere i forhold til høyde og kjønn :) Ja, mange tunge staffer.

Nei, ikke black and tan og lever. Men alle andre i kombinasjon med hvitt. Så skal de helst ha sort nesebrusk, så blå hunder er i gråsonen (men tillatt) :)

Takk :)
Lever som leverfarget Dobermann f.eks?
Kan de være svarte med brindle tegninger?
Gamle naboen hadde en b/t staff. Likte jo han veldig godt jeg da, svak for B/t hunder som jeg er :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@bie han er superfin!

Takk :)
Lever som leverfarget Dobermann f.eks?
Kan de være svarte med brindle tegninger?
Gamle naboen hadde en b/t staff. Likte jo han veldig godt jeg da, svak for B/t hunder som jeg er :)

Lever betegnes på staff som brun med brun nesebrusk. Brun med svart nesebrusk er ok, dog har jeg aldri sett det. Brindle er også ok, og jeg tror aldri jeg har sett brun staff som ikke er brindlet :) Svart med brindle er vanlig og kalles svart brindle. Aïda er svart brindle.

Aïda er 37cm og 13kg.

10350352_10155286408235437_4050214835509

10580146_10154775414390437_1979591018287

11037328_10155297022250437_2937954992635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene hunder, begge to :)
Jeg må si jeg foretrekker de som er litt nette i kroppen.
En svart brindle, kan den ha lysere tegninger nedover beina? Altså da ikke hvitt, men slik at man ser skikkelig at det er brindle, omtrent som på hodet til Aïda?

Totally off topic: Hvorfor Aïda med to ¨over i'en?
Edit: Nå ser jeg at på signaturen din står det med bare en prikk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene hunder, begge to :)

Jeg må si jeg foretrekker de som er litt nette i kroppen.

En svart brindle, kan den ha lysere tegninger nedover beina? Altså da ikke hvitt, men slik at man ser skikkelig at det er brindle, omtrent som på hodet til Aïda?

Totally off topic: Hvorfor Aïda med to ¨over i'en?

Edit: Nå ser jeg at på signaturen din står det med bare en prikk ...

Hun er ikke lysere på hodet, men tynnpelset :P De kommer i alle fargevarianter, men svart brindle har svart grunnfarge og vil kun være lysere der hvor den er tegnet brindle. En brindle derimot kan være alt fra helt lys til veldig mørk :)

Det er en fransk i, som betyr at begge vokalene skal uttales separat :) Er ikke alltid jeg får til å skrive den ;)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Tilla på 3 år her. Forguder henne og hun har tatt meg med storm. Brukte laang tid på rasevalg og var skeptisk til de utfordrende/negative områdene staffen gjerne har, men glad jeg fulgte magefølelsen :) 12,4 kg med krutt. 

3594188F-5C9A-4BCA-9DF6-635E73578C55.jpeg

FF0B5366-2B28-4956-BCAB-8154A307BBB3.jpeg

40E59C27-481F-4E8E-B7FA-ACB36376A8EE.jpeg

9D468531-D8C4-42D4-88E6-F54D27D4CAAB.jpeg

Endret av Eevee
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...