Gå til innhold
Hundesonen.no

kjerringråd mot ørekløe


Recommended Posts

verd å prøve kanskje?? Norsk ukeblad har et bilag om kjerringråd , kommer ut i morgen( vi abonnenter er gjerne litt priviligerte..)

Unasett : her er oppskriften:

1 del eddik,2 deler vann, helles inn i øret - masser

Voila!

Surheter i eddiken skal gi et miljø i øret bassilusker ikke liker, sier oppskriften..

kan da ikke være verre enn all antibiotikaen?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verd å prøve kanskje?? Norsk ukeblad har et bilag om kjerringråd , kommer ut i morgen( vi abonnenter er gjerne litt priviligerte..)

Unasett : her er oppskriften:

1 del eddik,2 deler vann, helles inn i øret - masser

Voila!

Surheter i eddiken skal gi et miljø i øret bassilusker ikke liker, sier oppskriften..

kan da ikke være verre enn all antibiotikaen?? :)

Satt og leste i dette selv jeg, og så på dette. Og ja det er vel verdt og prøve, men jeg vet ikke om jeg ville helt det inn i øret. Men kanskje tatt masse på en bomullsdott?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en Leonberger med kronisk ørebetennelse, etter forskjellige kurer som ikke hjalp fikk jeg beskjed av dyrlegen å blande 1 del eddik med 8 deler kokt vann. Vente til det ble lunket(er mer ubehagelig for hunden med kaldt vann i øret) og dryppe det i ørene, massere lett og tørke opp det som kommer ut igjen med en bomullsdott fuktet med eddikvannet, dette skulle først gjøres hver dag i en uke eller to for så å trappe ned til en gang i uken.

Dette hjalp og hunden ble ikke plaget med betennelse i øret så lenge jeg vasket det med eddikvann. Det sparte hunden for smerter og kløe og meg for dyre dyrlegebesøk og medisiner. Absolutt verdt å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bruker vi på Tulla! :D Heller nedi øret som vanlig ørerens, og bruker bomull til å rense det ut med. Fungerer like bra som Epi-Otic (på Tulla). Fikk nyss om dette i Spanielhåndboken, siden de ofte er plaget med ørene. Og jeg som hadde håpet på noe nytt vidundermiddel, da.. :rolleyes: Forresten bruker vi like deler vann og eddik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verd å prøve kanskje?? Norsk ukeblad har et bilag om kjerringråd , kommer ut i morgen( vi abonnenter er gjerne litt priviligerte..)

Unasett : her er oppskriften:

1 del eddik,2 deler vann, helles inn i øret - masser

Voila!

Surheter i eddiken skal gi et miljø i øret bassilusker ikke liker, sier oppskriften..

kan da ikke være verre enn all antibiotikaen?? :wub:

Ehem.. kanskje jeg bare er vanskelig nå, men altså, er det ikke forskjellige "grader" eddik på markedet? Skal det være 7 % eddik, eller 4 eller? (nå vet jeg faktisk ikke mer enn den på 7%, men at det finnes flere det vet jeg..). Greit å vite i tilfelle % eddik har noe med hvor mye vann eller noe... Huff så hønete jeg er nå..... :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem.. kanskje jeg bare er vanskelig nå, men altså, er det ikke forskjellige "grader" eddik på markedet? Skal det være 7 % eddik, eller 4 eller? (nå vet jeg faktisk ikke mer enn den på 7%, men at det finnes flere det vet jeg..). Greit å vite i tilfelle % eddik har noe med hvor mye vann eller noe... Huff så hønete jeg er nå..... :D

Jeg fikk beskjed om å blande en del eddik 7% med 8 deler vann av dyrlegen for noen år siden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om å blande en del eddik 7% med 8 deler vann av dyrlegen for noen år siden:)

Åh, supert! Akkurat den jeg har i hus ;-) Den blir sikkert stående en god stund til før den blir tom (gudene må vite hva jeg faktisk har kjøpt den inn til... kanskje til tisseflekkene når Sofus var liten??), så da har jeg det klart i tilfelle rottefelle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...