Gå til innhold
Hundesonen.no

Å sette sprøyte for å utsette løpetid


Jeampi

Recommended Posts

Hei!

Nå har jeg og pito bestilt flybilett til ålesund den 19 mai for å besøke catrine og mini + dra på utstilling og debutere i agility.

Men problemet er det at hun fikk løpetiden 6 mai i fjor og da lukter hun MEGET godt for mini hvis hun får det på samma tidspunkt i år.

Og det går bare ikke å dra til ålesund med en løpsk tispe. det blir bare stress for hund og eiere.

Så jeg lurer på om noen kan informere meg litt om de sprøytene som man setter for å utsette løpetiden..

Hva koster en slik og hva er "faren" med å ta den? Er det noen bivirkninger??

Er det lurt av meg å sette en slik på henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått høre at dette gir en økt mulighet for livmorbetennelse. Så jeg har aldri, eller kommer aldri til å bruke det. Dette skal være hvis du bruker det flere ganger mener jeg. Selv holder jeg meg unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare tenkt til å bruke det denne ene gangen. Jeg er egentlig veldig skeptisk til det men det er så dumt å tape mange hundre kr pga løpetid.... :P

Det skjønner jeg veldig godt. Jeg er over hysterisk redd for mine hunder :) Men jeg skal jo ikke si så mye, for jeg har jo ikke erfaring med denne sprøyta :P Bare ting jeg har lest :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men hun hadde jo ikke hatt løpetid hvis jeg satt den sprøyta på henne.

Men jeg ringte vet'en i dag og de sa at det var alltid en sjanse for livmorbetennelse og jus svulst. Så jeg tar det ikke på henne. For hvis hun hadde blitt syk så hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Så vi får heller håpe på at hun ikke får den da og heller tape utstillings og agility avgiften hvis det kræsjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hundene har lettere får å få livmorkreft,livmor bettenelse å jus.svulst,også vanskeligere får å få valper,å en mer ustabil syklus.

ville ikke brukt det på min tispe.

men å bruke den KUN en gang tror jeg ikke er så ille,men det er jo opp til hver enkelt.

vet om hunder som har fått det hele livet å er like frisk å fin,men vet også om hunder som har blitt syke,mistet valper å som til og med har død av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at det er p-sprøyta du mener. Etter samtaler med flere veterinærer, fikk jeg det samme svaret med alle. Det innholdet som er i disse sprøytene inneholder, er ikke på langt nær så farlig som det var tidligere. Så da får en bare veie for og imot, og ikke minst hvorfor man vil gi disse sprøytene. Jeg valgte å gi henne det, fordi hun er så plaget med innbilt svangerskap, men å gi henne det "bare" for å utsette en løpetid for å delta i agility, vet jeg ikke... Men som sagt, så er visstnok ikke sprøytene så farlige lenger. Men en viss risisko er der alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...