Gå til innhold
Hundesonen.no

Ask er blitt Onkel! =D


MarieR

Recommended Posts

Aaaw!

Kan buhund ha andre farger enn blakke altså? Det endret jo plutselig mitt (noe kjedelige) syn på rasen...

jepp, svart :) rød og varglett er to andre godkjente varianter av blakk. så fint at synet ditt på rasen endret seg :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naaawww...! Så søøøøte! ;)

Det er ikke så ofte en ser andre farger enn den lyse blakke på buhund, er det ?

nei, det er nok den lyse varianten av blakk det forekommer mest av ja. valper er ofte helt grå ved fødsel, men lysner de første ukene. varglett blir fort for mye grått, som fører til disk på utstilling, og rød er veldig skjeldent. :) men tipper det er halvt om halvt med sorte og blakke buhunder. mulig litt flere blakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, det er nok den lyse varianten av blakk det forekommer mest av ja. valper er ofte helt grå ved fødsel, men lysner de første ukene. varglett blir fort for mye grått, som fører til disk på utstilling, og rød er veldig skjeldent. ;) men tipper det er halvt om halvt med sorte og blakke buhunder. mulig litt flere blakke.

Så intressant da! Jeg trodde alle var blakke jeg...sånn fra fødselen av. :) ja, ikke de sorte da, men..hehe..

Hvorfor skal de ikke være for grå ? Har sett en sort på bilde, tror her inne, og den var kjempesøt da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så intressant da! Jeg trodde alle var blakke jeg...sånn fra fødselen av. ;) ja, ikke de sorte da, men..hehe..

Hvorfor skal de ikke være for grå ? Har sett en sort på bilde, tror her inne, og den var kjempesøt da! :)

varglett skal ikke være grått ;) det skal være blakk tydelig grunnfarge, men med tillatte mørke håspisser som gir hunden et gråere utseende. Men ofte blir de bare mørkere og mørkere (blakke hunder blir ofte lysere og lysere) og til slutt er de for grå, noe som fører til disk på feks utstilling, og er uønsket. skal finne bilde av buhund som er for varglett, og en buhund som er tilatt varglett, forskjellen er tydelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varglett skal ikke være grått :P det skal være blakk tydelig grunnfarge, men med tillatte mørke håspisser som gir hunden et gråere utseende. Men ofte blir de bare mørkere og mørkere (blakke hunder blir ofte lysere og lysere) og til slutt er de for grå, noe som fører til disk på feks utstilling, og er uønsket. skal finne bilde av buhund som er for varglett, og en buhund som er tilatt varglett, forskjellen er tydelig :(

Få se bilder daaa...! :P *nyskjerrigtryne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask sier takktakk :)

fant ingen virkelig gode bilder av varglett og for varglett, men disse går:

5e529f44.jpg denne hunden er lovelig varlett. den blakke fargen vises tydelig, men hårspissene er sorte.

syyykt dårlig bilde men la gå.

Utennavn2.jpg

birk, som slo ask på valpeshow, men ble disket grunnet feil pelsfarge på orkanger. dette bilde viser ikke fargen hans, men han er kun blakk i ansiktet. ellers er han faktisk så mørk som bildet gir uttrykk for. han er rett og slett grå.

legger ved bilde av vanlig blakk også (ask) så dere ser forskjellen på blakk og varglett

oppstilt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dnå så nydelige valpiser. Blir ikke noe mer valpesyk av å se på slike bilder :)

Hør, hør!

Jeg har ikke godt av å se på slike bilder. Jeg er så valpesyk jeg snart sprekker i bare forventning. Mannen vurderer å kjøpe seg ørepropper for å slippe hundepratet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...