Gå til innhold
Hundesonen.no

LABB Hundefor


Red Merle

Recommended Posts

I dag, hadde jeg og Therese(toya) en diskusjon om hundefòret LAbb, som man kan få kjøpt på felles kjøpet.

Og det fikk meg til å tenke på noe..

Er Labb bare ræva, eller kommer det helt ann på selve hunden ?

For, jeg har snakket med endel folk om dette...

Og min lille oppsumering blir sånn her:

De som har brukt labb, men synes ikke at det var bra nok sier:

Det er iallefall bedre enn billig fòr fra dageligvare forretninger..

De som bruker labb sier:

Det er iallefall bedre enn billig fòr fra dageligvare forretninger. Og et er et bra fòr, eneste ulempa er at hunden bæsjer mer. Men Det er billig, og hunden liker det.

De som ikke bruker labb sier:

Labb er noe drit. Hunder må aldri få denne fòr typen. Ikke under noen omstendig heter.

-Det merkelig er at ingen kan fortelle meg hvorfor det ikke er bra for bikkja :D

Så, er det bare delte meninger ?

Et bra altrenativ til et annent fòr som f.eks Pedegree?

Eller bare søppel?

Snakket med veterinæren om det. Han sa at det at var ikke det beste man kunne ge hunden, men det går. Eneste ulempa er at hunder bæsjer mer av det. Men selvsagt kom han med laaaaaange leksjoner om hvor bra Eukanuba er osv.. men deler av jobben hans er vel også å selge hunde mat :D

Har Endelig overtalt Pappa om å gå fra Pedegree til Labb(han har sånne gammeldagse holdninger til hundefòret).... Men er Labb så dårlig at Pedegree er bedre ?

Jeg er ganske forvirret nå...Er f.eks som Nordenstam vs Klikkertening. Man blir aldri enig.

Hva er fakta ? Er det et bra eller et dårlig fòr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 107
  • Created
  • Siste svar

Vel det er delte meninger om labb. Jeg har bare godord å si om valpeforet deres, men voksenforet har jeg kort sagt endel dårlig erfaring med. Hvis jeg ikke husker helt feil så er det forferdelig mye hvete i det, og det er visst en av de tingene som ikke er fullt så bra med det. Finner ikke innhold og slikt på felleskjøpet sine sider nå. Men det beste er jo å prøve det på egne hunder selv, og finne ut på den måten om de fungerer bra på det. Vi hundefolk har jo tusen forskjellige erfaringer med forskjellig hundefor. Og i motsetning til veterinæren din så har ikke jeg bare godord å si om eukanuba :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer alltid til å at det kommer ann på hunden og kordan den fungerer med det foret. Min fungerte dårlig på "gode og seriøse" for som proplan, eukanuba. Gikk greit nok med labb men best med olivers.

Har tilåmed vært borti hunder som har hatt fin avføring, flott pels og full av energi og de har gått på europris for. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LABB er like forhatt og diskutert som ulven virker det som! :D Det kommer jo selfølgelig an på hunden, noen hunder er jo kresene i matveien. MEN. LABB er et mye bedre alternativ enn pedigree og friskies, tørrforet dems hvertfall. Gikk selv fra disse to forene til LABB, og bikkja blomstra opp som en visnet blomst du klarer og redde med litt vann! :D Han elska LABB, jeg kunne helt fint bruke det som godbit i treninga, og han var super ivrig til og jobbe for å få labb som godbit, enda han spiste det hver dag.

jeg synns LABB er et bra for, og jeg vet at det funker veldig bra for buhunden, da mesteparten av de buhundene fores på LABB. For å si det slik, bytter gjerne tilbake til LABB fra olivers også jeg, hadde det ikke hvert for at olivers har en kjekk nettbutikk også. Oliver`s har ikke gitt han mer enn LABB foret gjorde. :D

jeg veder 1000 kroner på at om labb hadde vært solgt i dyrebutikker, ville det vært sett på som et like bra for som RC og eukanuba. Men fordi det selges på en landbruksforettning som går under daglivarer, så er foret dårlig. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hunden og kva aktivitetsnivå den har trur eg. Min rase schäfer fungerer generelt ikke bra på dette foret. Har sett en del som har brukt det, og de har masse avføring, pelsen ser ut som grisebuster, stiv og ekkel, de flasser og blir fargeløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hunden seff, kjenner flere som forer med labb og de er kjempe fornøyd med foret. Har hørt både negativt og postivt om olivers og..Men det er jo bare til og prøve ut forskjelligt å se etterhvert åssen hunden reagerer.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LABB er like forhatt og diskutert som ulven virker det som! :D Det kommer jo selfølgelig an på hunden, noen hunder er jo kresene i matveien. MEN. LABB er et mye bedre alternativ enn pedigree og friskies, tørrforet dems hvertfall. Gikk selv fra disse to forene til LABB, og bikkja blomstra opp som en visnet blomst du klarer og redde med litt vann! :D Han elska LABB, jeg kunne helt fint bruke det som godbit i treninga, og han var super ivrig til og jobbe for å få labb som godbit, enda han spiste det hver dag.

jeg synns LABB er et bra for, og jeg vet at det funker veldig bra for buhunden, da mesteparten av de buhundene fores på LABB. For å si det slik, bytter gjerne tilbake til LABB fra olivers også jeg, hadde det ikke hvert for at olivers har en kjekk nettbutikk også. Oliver`s har ikke gitt han mer enn LABB foret gjorde. :D

jeg veder 1000 kroner på at om labb hadde vært solgt i dyrebutikker, ville det vært sett på som et like bra for som RC og eukanuba. Men fordi det selges på en landbruksforettning som går under daglivarer, så er foret dårlig. :rolleyes:

Hei

I bærum blir LABB solgt i dyrebutikker på lik linje med eukanoba og rc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,jeg tilhører vel de som ikke liker labb.

Men,nå har jeg en hund hos meg som skal omplasseres og den fulgte det labb med,jeg spurte om dt er labb han har spist hele tiden og det var det visst.

Denne hunden er myk,blank og flott io pelse,har nok av energi(!) og ser ut til og fungere bra på det.

Jeg prøvde foret på mine egne hunder for en stund til bake,og det inntrykke jeg har er at hundene spiser mer da de blir foret på LABB en hvis de blir foret på f.eks proplan.

Nå forer jeg mine hunder på maxdog fra rema1000 og det fungerer kjempe bra! Har alltid vært i mot billig butikk for men dette er vi strålende fornøyd med alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke Labb, men jeg mener at det går greit og gi hunden det.. søskenbarnet mitt hadde en hund som hadde mat og hud allergi.. Den hunden kunne bare spise Labb.. kunne ikke spise noe annet..

Jeg mener a det har noe med hunde og gjøre.. det spørs på hunden.. hva den tåler og ikke tåler.

I ferien nå var jeg på besøk hos onkel og tanten min og deres hunder får også Labb, men de tåler det ikke(klødde og flaset) så de skal bytte fôr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tdeligvis delte meninger.

men virker som at alle mener det er bedre en friskies og pedegree.. Det får holde, iallefall, ska vi prøve det, tåler ikke bikkjene det så tåler de det ikke. Jeg er ikke redd for å ta sjansen.. Hehe..

I alle fall, fòret se bra nok ut for meg...

Men grunne til at de som ikke bruker labb fraråder det, er fordi foret ikke er bra for hunder som har lett for å få hudproblemer ? og at det er for mye hvete i det ?

Har fortått det riktig nå. Hehe, har iallefall fått pappa til å gå me dpå å prøve det (har kranglet om det i nesten 4 uker) :D

.......Jeg vant B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labb er nok bedre enn butikkfôr ja :D

Selv er jeg av den oppfatning at om man ikke har råd til å gi hunden "ordentlig" fôr, så har man ikke råd til å ha hund, men jeg er kanskje litt sær :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner flere hunder som har fått hudproblemer og røytet kraftig pga Labb.

Hundene likte å spise foret og avføringen var noenlunde grei den og..

Men den ene lysebrune Amstaff tispa jeg kjenner fikk hud betennelse,og sliter med allergi nå etter det foret.

Store flekker i pelsen som er mye lysere enn den originale fargen,pga avfall av hår og sår..

Oppdrettere jeg kjenner nekter kjøpere å bruke det..

Tror det er smartere å finne et annet rimelig,men bra for..om det er prisen det står litt på..

Jeg ville ikke turd å velge et sånt for med så mange reaksjoner..

Det hadde ikke holdt om folk sa at hunder reagerer forskjellig.

Velg heller noe annet,ville jeg sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labb er nok bedre enn butikkfôr ja :D

Selv er jeg av den oppfatning at om man ikke har råd til å gi hunden "ordentlig" fôr, så har man ikke råd til å ha hund, men jeg er kanskje litt sær :D

hvor går grensen på "ordentlig" for? bare lurer.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brukte Labb før, og var ganske førnøyd med fòret, blank pels, og passe vekt. Men han dreit mye. Så har prøvd vanlige dagligvarefòr, og dyre "dyrebutikkfòr". Men han driter like mye.

Så tror ikke det hadde noe med Labb å gjøre. Så hadde felleskjøpet hvert nærmere,så hadde jeg nok brukt det nå...

Snakket med veterinæren og han mente at noen hunder bæsjer mer, og ikke har noe med fòret å gjøre...

Men er/var fornøyd med Labb jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labb er nok bedre enn butikkfôr ja :D

Selv er jeg av den oppfatning at om man ikke har råd til å gi hunden "ordentlig" fôr, så har man ikke råd til å ha hund, men jeg er kanskje litt sær :D

Hehe, er enig der. Det nok ikke noe med at vi ikke har råd til "ordentlig" fòr, men at pappa er så gammaldags. Han mener at alle fòr typer er lagd av akkurat det samme. Det er derfor han velger det billigste :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde heller ikke tatt sjangsen på å bruke det, kejnner flere som har brukt det på hundene sine, og samtlige hunder har enten fått bløt avføring, ekkel pels, masse røyting og stygge tenner( vet ikke om det siste kan ha noe med foret i seg selv å gjøre, men nevnte det selvom)

så, jeg bruker nok det foret jeg har nå på toya, til jeg får beskjed via toya at hu ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt der de hadde testet hundefòr på forbruker portalen. her er litt hva det sto som "innledning"

HUNDEMAT har gjennomgående god kvalitet, viser en dansk undersøkelse av 14 tørrfôrmerker på det norske markedet. Fôret inneholder de viktigste næringsstoffene hundene trenger, og ingen av produsentene har fôr med alvorlige ernæringsmessige mangler.

dette var om LABB...

Legger ved linken

http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1106726941.81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste litt der de hadde testet hundefòr på forbruker portalen. her er litt hva det sto som "innledning"

HUNDEMAT har gjennomgående god kvalitet, viser en dansk undersøkelse av 14 tørrfôrmerker på det norske markedet. Fôret inneholder de viktigste næringsstoffene hundene trenger, og ingen av produsentene har fôr med alvorlige ernæringsmessige mangler.

dette var om LABB...

Legger ved linken

http://forbrukerportalen.no/Tester/2005/1106726941.81

Jeg stoler fremdeles ikke på en test som har frolic høyt oppe på lista si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...