Gå til innhold
Hundesonen.no

1 tispe og 2 hanner.


Dolcevita

Recommended Posts

Hvis det er slik du sier, så setter jeg gjerne et ord på det. Jeg vil kalle det juks. Jeg er ikke flau over å kalle det det. Men er du sikker på at det er riktig? Jeg ble beskyldt for noe tilsvarende, noe som i begge tilfelller var feil. Den siste gangen var det født en bitteliten valp i kullet, og jeg la jo ut bilder av valpene, og en viss person, som bare er ute etter dritt når det gjelder undertegnede, påstod at den lille valpen var fra et annet kull, da vedkommende mente at det ikke var mulig å ha så stor forskjell på valper i et kull. De andre i kullet var helt jevne, mens denne lille fugleungen, som nettopp så ut som det, en fugleunge, haddde problemer med å få tatt til seg føde av moren. Den ble mer eller mindre flasket opp og lever nå et utmerket liv. I det andre tilfellet var det noen som skulle ha det til at to av valpene var fra et annet kull, Jeg håpet jo i begge tilfeller at det ville bli rapportert til NKK med krav om DNA test, slik at disse personene kunne få seg en superlang nese, slik som trollene får når de lyver. :D

Unnskyld, diskuterer vi sak her, eller diskuterer vi deg og ditt oppdrett? Du gjentar stadig at du ikke vil være gjenstand for diskusjon, hvorfor trekker du da frem egne ting hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier kaller det tyvparring :D

Jeg vet ikke hva det burde kalles? (Det vet jeg jo,men vil ikke skrive det her)

Er vel ganske enkelt hva det skulle kalles.. Uansvarlig og likegyldig overfor sin egen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, diskuterer vi sak her, eller diskuterer vi deg og ditt oppdrett? Du gjentar stadig at du ikke vil være gjenstand for diskusjon, hvorfor trekker du da frem egne ting hele tiden?

Og du kan gjerne finne noe annet å bry deg med enn hva jeg skriver her på hundesonen. Det er langt flere enn jeg som drar inn ting om seg selv og sitt oppdrett, men jeg ser ikke at du henger deg opp i det. Du skulle ikke tilfeldigvis være plaget av å føle trang til å forfølge en viss person vel?

Jeg er ikke nødvendigvis gjenstand for noen diskusjon selv om jeg forteller hva som har hendt meg.

Det er faktisk en mulighet for at noen liker å lese om andres opplevelser som er relatert til det aktuelle temaet, selv om ikke du er det. Husk at hudesonen har mer enn 800 medlemmer, slik at hundesonen består av flere enn deg og dine evt. likesinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trekker fram ting som har skjedd IRL, så er det gjerne for å vise at en sak gjerne har flere enn en side. Syns det kan være nyttig, og for dem som finner det totalt unyttig, så er det nå så enkelt at man bare kan la være å lese det. :D

Har man ikke noe mer fornuftig å tilføre diskusjonen, enn å hakke på andres innlegg, bør man etter min mening tie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trekker fram ting som har skjedd IRL, så er det gjerne for å vise at en sak gjerne har flere enn en side. Syns det kan være nyttig, og for dem som finner det totalt unyttig, så er det nå så enkelt at man bare kan la være å lese det. :D

Har man ikke noe mer fornuftig å tilføre diskusjonen, enn å hakke på andres innlegg, bør man etter min mening tie.

Helt OT - "IRL"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In Real Life

Irene, prøv å unngå "sms-språk"

Irene er helt ny her, så prøv å være litt overbærende med feil som gjøres i begynnelsen. Og det hun skrev kan nok også kalles en helt normal forkortelse.

Hva er dette da: IMHO? SMS språk? Nei, det er en helt vanlig forkortelse på Internett. Mitt poeng er at alle forkortelser ikke er SMS språk.

Så, back to topic. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene er helt ny her, så prøv å være litt overbærende med feil som gjøres i begynnelsen. Og det hun skrev kan nok også kalles en helt normal forkortelse.

Hva er dette da: IMHO? SMS språk? Nei, det er en helt vanlig forkortelse på Internett. Mitt poeng er at alle forkortelser ikke er SMS språk.

Så, back to topic. :D

Selv nye brukere skal gjere seg kjent med reglene for forumet..

Og siden IMHO er en vanlig forkortelse på Internett, så kan du kanskje forklare hva det betyr for jeg har ikke anelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMHO - in my humble opinion.

Beklager så mye at jeg brukte en forkortelse som ikke alle og enhver var kjent med. I min omgangskrets hører det til det daglige, muntlige språk, det er altså ikke sms språk. Jeg bruker forøvrig aldri sms språk, er såpass gammel at jeg er oppdratt til å bruke korrekt norsk, både muntlig og skriftlig. I min verden heter det forøvrig internett- ikke intrenett, men bevare meg vel, jeg har da annet å bestille enn å fyke rundt på div. fora og rette opp andres skrivefeil.

Har også lest reglene for forumet, men trodde at uttrykket IRL var kjent av alle, valgte derfor å bruke det.

Bortkastet var det i allefall ikke, for jammen er det noen som har lært noe nytt i dag og, tenke seg til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg ikke er alene om det da! :)

Men vi er nok langt flere som skjønner hva disse, helt vanlige forkortelsene i Internettsammenheng betyr. :)

Disse forkortelsene har ingentng med SMSspråk å gjøre, for de som måtte tro det. SMSspråk er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi er nok langt flere som skjønner hva disse, helt vanlige forkortelsene i Internettsammenheng betyr. :)

Disse forkortelsene har ingentng med SMSspråk å gjøre, for de som måtte tro det. SMSspråk er noe helt annet.

ja, vi ser jo det på flere av svarene her... ikke en gang Espen var sikker på det. Er vel bedre å skrive så alle forstår da så slipper man misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkortelser har vært brukt i alle tider, en påstand om at alle forkortelser er sms språk er feil. Muligens blir ikke forkortelser, brukt i dagliglivet, forstått, nettopp fordi det ikke er sms språk. :) Tror nok mange her inne hadde kjent betydningen om det var sms språk, vurdert ut fra alder. ;)

Men, for ikke å bli tatt for et gammelt petimeter, så avslutter jeg temaet her og nå, og lover å skrive alle ord helt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi ser jo det på flere av svarene her... ikke en gang Espen var sikker på det. Er vel bedre å skrive så alle forstår da så slipper man misforståelser.

Vel, for oss som er litt mere bevandret i å diskutere på Internett, så blir det nok litt mere selvfølgelig med disse naturkige forkortelsene. Det er ikke like greit bestandig å huske på å ta hensyn til de uerfarne. Selv om en person driver en forum, så betyr ikke det at vedkommende er kjent med det mest elementære når det gjelder ord og uttrykk som er typisk for Internett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for oss som er litt mere bevandret i å diskutere på Internett, så blir det nok litt mere selvfølgelig med disse naturkige forkortelsene. Det er ikke like greit bestandig å huske på å ta hensyn til de uerfarne. Selv om en person driver en forum, så betyr ikke det at vedkommende er kjent med det mest elementære når det gjelder ord og uttrykk som er typisk for Internett. :)

Du får nå bare leve i den troen Aud. Hvem som er uerfarne eller ikke blir nok en helt annen diskusjon.

Regner og med at Espen klarer godt å svare for seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nå bare leve i den troen Aud. Hvem som er uerfarne eller ikke blir nok en helt annen diskusjon.

Regner og med at Espen klarer godt å svare for seg selv.

Nå er det vel en kjent sak at de som ikke kan de mest elementære forkortelsene på Internett, som altså ikke har noe med SMSspråk å gjøre, ikke er særlig bevandret i å diskutere på Internett heller, og må derfor være å betrakte for uerfaren i denne sammenhengen.

Så slik er det med den saken. Det har ingenting med å bli beskyldt for å leve i en viss tro. Tro kan man forresten gjøre i kirken. Og jeg går aldri i kirken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har diskutert i mange år eg, men eg klarer å skrive slik at alle forstår, også dei som ikkje er så "bevandret" som du skriver.

Og om du går i kirke eller ikkje er faktisk ikkje så interresant å vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har diskutert i mange år eg, men eg klarer å skrive slik at alle forstår, også dei som ikkje er så "bevandret" som du skriver.

Og om du går i kirke eller ikkje er faktisk ikkje så interresant å vite..

Det er herlig å lese klartekst. Jeg synes heller ikke noe om forkortelser. Det har slett ikke noe med hverken min forståelsesevne eller erfaring med debatter på Internett. Forkortelser er jeg vant til. Har en datter på 16 og en sønn på 22, og der er det mye kjappe setninger både på sms og msn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kjenner veldig på det samme. Da min var 11 tenkte jeg "jøss, er det dette som er gammel hund?", for jeg så ingen tegn til alderdom. Nå som hun er er 13 er det derimot veldig tydelig at hun er gammel i kroppen, mens hodet fortsatt vil så mye... Det knuser meg å se henne sånn.
    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...