Gå til innhold
Hundesonen.no

1 tispe og 2 hanner.


Dolcevita

Recommended Posts

Hvis det er slik du sier, så setter jeg gjerne et ord på det. Jeg vil kalle det juks. Jeg er ikke flau over å kalle det det. Men er du sikker på at det er riktig? Jeg ble beskyldt for noe tilsvarende, noe som i begge tilfelller var feil. Den siste gangen var det født en bitteliten valp i kullet, og jeg la jo ut bilder av valpene, og en viss person, som bare er ute etter dritt når det gjelder undertegnede, påstod at den lille valpen var fra et annet kull, da vedkommende mente at det ikke var mulig å ha så stor forskjell på valper i et kull. De andre i kullet var helt jevne, mens denne lille fugleungen, som nettopp så ut som det, en fugleunge, haddde problemer med å få tatt til seg føde av moren. Den ble mer eller mindre flasket opp og lever nå et utmerket liv. I det andre tilfellet var det noen som skulle ha det til at to av valpene var fra et annet kull, Jeg håpet jo i begge tilfeller at det ville bli rapportert til NKK med krav om DNA test, slik at disse personene kunne få seg en superlang nese, slik som trollene får når de lyver. :D

Unnskyld, diskuterer vi sak her, eller diskuterer vi deg og ditt oppdrett? Du gjentar stadig at du ikke vil være gjenstand for diskusjon, hvorfor trekker du da frem egne ting hele tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier kaller det tyvparring :D

Jeg vet ikke hva det burde kalles? (Det vet jeg jo,men vil ikke skrive det her)

Er vel ganske enkelt hva det skulle kalles.. Uansvarlig og likegyldig overfor sin egen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld, diskuterer vi sak her, eller diskuterer vi deg og ditt oppdrett? Du gjentar stadig at du ikke vil være gjenstand for diskusjon, hvorfor trekker du da frem egne ting hele tiden?

Og du kan gjerne finne noe annet å bry deg med enn hva jeg skriver her på hundesonen. Det er langt flere enn jeg som drar inn ting om seg selv og sitt oppdrett, men jeg ser ikke at du henger deg opp i det. Du skulle ikke tilfeldigvis være plaget av å føle trang til å forfølge en viss person vel?

Jeg er ikke nødvendigvis gjenstand for noen diskusjon selv om jeg forteller hva som har hendt meg.

Det er faktisk en mulighet for at noen liker å lese om andres opplevelser som er relatert til det aktuelle temaet, selv om ikke du er det. Husk at hudesonen har mer enn 800 medlemmer, slik at hundesonen består av flere enn deg og dine evt. likesinnede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trekker fram ting som har skjedd IRL, så er det gjerne for å vise at en sak gjerne har flere enn en side. Syns det kan være nyttig, og for dem som finner det totalt unyttig, så er det nå så enkelt at man bare kan la være å lese det. :D

Har man ikke noe mer fornuftig å tilføre diskusjonen, enn å hakke på andres innlegg, bør man etter min mening tie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trekker fram ting som har skjedd IRL, så er det gjerne for å vise at en sak gjerne har flere enn en side. Syns det kan være nyttig, og for dem som finner det totalt unyttig, så er det nå så enkelt at man bare kan la være å lese det. :D

Har man ikke noe mer fornuftig å tilføre diskusjonen, enn å hakke på andres innlegg, bør man etter min mening tie.

Helt OT - "IRL"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

In Real Life

Irene, prøv å unngå "sms-språk"

Irene er helt ny her, så prøv å være litt overbærende med feil som gjøres i begynnelsen. Og det hun skrev kan nok også kalles en helt normal forkortelse.

Hva er dette da: IMHO? SMS språk? Nei, det er en helt vanlig forkortelse på Internett. Mitt poeng er at alle forkortelser ikke er SMS språk.

Så, back to topic. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irene er helt ny her, så prøv å være litt overbærende med feil som gjøres i begynnelsen. Og det hun skrev kan nok også kalles en helt normal forkortelse.

Hva er dette da: IMHO? SMS språk? Nei, det er en helt vanlig forkortelse på Internett. Mitt poeng er at alle forkortelser ikke er SMS språk.

Så, back to topic. :D

Selv nye brukere skal gjere seg kjent med reglene for forumet..

Og siden IMHO er en vanlig forkortelse på Internett, så kan du kanskje forklare hva det betyr for jeg har ikke anelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMHO - in my humble opinion.

Beklager så mye at jeg brukte en forkortelse som ikke alle og enhver var kjent med. I min omgangskrets hører det til det daglige, muntlige språk, det er altså ikke sms språk. Jeg bruker forøvrig aldri sms språk, er såpass gammel at jeg er oppdratt til å bruke korrekt norsk, både muntlig og skriftlig. I min verden heter det forøvrig internett- ikke intrenett, men bevare meg vel, jeg har da annet å bestille enn å fyke rundt på div. fora og rette opp andres skrivefeil.

Har også lest reglene for forumet, men trodde at uttrykket IRL var kjent av alle, valgte derfor å bruke det.

Bortkastet var det i allefall ikke, for jammen er det noen som har lært noe nytt i dag og, tenke seg til. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jeg ikke er alene om det da! :)

Men vi er nok langt flere som skjønner hva disse, helt vanlige forkortelsene i Internettsammenheng betyr. :)

Disse forkortelsene har ingentng med SMSspråk å gjøre, for de som måtte tro det. SMSspråk er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi er nok langt flere som skjønner hva disse, helt vanlige forkortelsene i Internettsammenheng betyr. :)

Disse forkortelsene har ingentng med SMSspråk å gjøre, for de som måtte tro det. SMSspråk er noe helt annet.

ja, vi ser jo det på flere av svarene her... ikke en gang Espen var sikker på det. Er vel bedre å skrive så alle forstår da så slipper man misforståelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkortelser har vært brukt i alle tider, en påstand om at alle forkortelser er sms språk er feil. Muligens blir ikke forkortelser, brukt i dagliglivet, forstått, nettopp fordi det ikke er sms språk. :) Tror nok mange her inne hadde kjent betydningen om det var sms språk, vurdert ut fra alder. ;)

Men, for ikke å bli tatt for et gammelt petimeter, så avslutter jeg temaet her og nå, og lover å skrive alle ord helt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, vi ser jo det på flere av svarene her... ikke en gang Espen var sikker på det. Er vel bedre å skrive så alle forstår da så slipper man misforståelser.

Vel, for oss som er litt mere bevandret i å diskutere på Internett, så blir det nok litt mere selvfølgelig med disse naturkige forkortelsene. Det er ikke like greit bestandig å huske på å ta hensyn til de uerfarne. Selv om en person driver en forum, så betyr ikke det at vedkommende er kjent med det mest elementære når det gjelder ord og uttrykk som er typisk for Internett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, for oss som er litt mere bevandret i å diskutere på Internett, så blir det nok litt mere selvfølgelig med disse naturkige forkortelsene. Det er ikke like greit bestandig å huske på å ta hensyn til de uerfarne. Selv om en person driver en forum, så betyr ikke det at vedkommende er kjent med det mest elementære når det gjelder ord og uttrykk som er typisk for Internett. :)

Du får nå bare leve i den troen Aud. Hvem som er uerfarne eller ikke blir nok en helt annen diskusjon.

Regner og med at Espen klarer godt å svare for seg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får nå bare leve i den troen Aud. Hvem som er uerfarne eller ikke blir nok en helt annen diskusjon.

Regner og med at Espen klarer godt å svare for seg selv.

Nå er det vel en kjent sak at de som ikke kan de mest elementære forkortelsene på Internett, som altså ikke har noe med SMSspråk å gjøre, ikke er særlig bevandret i å diskutere på Internett heller, og må derfor være å betrakte for uerfaren i denne sammenhengen.

Så slik er det med den saken. Det har ingenting med å bli beskyldt for å leve i en viss tro. Tro kan man forresten gjøre i kirken. Og jeg går aldri i kirken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har diskutert i mange år eg, men eg klarer å skrive slik at alle forstår, også dei som ikkje er så "bevandret" som du skriver.

Og om du går i kirke eller ikkje er faktisk ikkje så interresant å vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, har diskutert i mange år eg, men eg klarer å skrive slik at alle forstår, også dei som ikkje er så "bevandret" som du skriver.

Og om du går i kirke eller ikkje er faktisk ikkje så interresant å vite..

Det er herlig å lese klartekst. Jeg synes heller ikke noe om forkortelser. Det har slett ikke noe med hverken min forståelsesevne eller erfaring med debatter på Internett. Forkortelser er jeg vant til. Har en datter på 16 og en sønn på 22, og der er det mye kjappe setninger både på sms og msn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
    • Har briard, hun nærmer seg 9 år nå men er sprek ennå. Kunne tenkt meg en briardvalp mens min nåværende er sprek og rask! Hun har så herlig personlighet at jeg vil hun skal være med å prege valpen. Har forsåvidt sett litt på andre raser også som border collie (har ei på 4,5 år nå) og toller, men synes briarden har så herlig personlighet! Nå ligger det ut lite informasjon om oppdrettere i landet så jeg lurte på om noen visste om noen oppdrettere og evt kunne sende meg en pm om man ikke vil legge ut her? Vet av cathrine i trondheim men de er bortlovet, ble for sen der. 😅 men noen må da vite av noen oppdrettere? Står lite på briard/picard hjemmesiden. Litt dårlig det. 😬
    • Hvis du skal bruke folk som "hjelp", så pass på at de holder avstand og ikke tar kontakt med hunden først. Jeg ville oppholdt meg i områder med en del folk (ikke tette mengder) hvor det er mulig å regulere avstanden, og belønne ro og kontakt. Det valpen først og fremst trenger å erfare er at han ikke trenger å forholde seg til folk om han ikke vil. Hvis du skal trene sammen med folk, still dere på avstand og hold en samtale. Belønn all interesse hunden viser for den andre personen, hos deg selv, slik at han må søke ut igjen mot dem for å få belønning. Om han faktisk viser interesse for å gå bort til dem, la ham gjøre det, og la de kaste godbiter til ham (ikke bøye seg over ham!). Du kan hjelpe ham å hilse på folk du vil han skal møte (besøk, familie, venner osv.) med target-trening evt., så fokuset er på targeten og ikke på dem. Vær tydelig når han ikke trenger å forholde seg til folk og belønn kontakt med deg. Det skal ikke være opp til ham å måtte ta valget.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...