Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdretteren din


Anne

Recommended Posts

Jeg lurer litt på hvor god kontakt du har med oppdretteren din?

Vi går på dressurkurs en gang i uka hos oppdretteren. Veldig greitt, da er det bare å spørre om det en lurer på :wink: Vi har vært med henne på tur et par ganger også, og så har vi lånt med oss mammaen og mormor til Aro på tur engang :D Synes vi har god kontakt... Både om Aro og sånn privat også :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda vi fikk Ozzy gjennom omplassering har vi hatt god kontakt med oppdretter.

Kjempekoselig dame.

Vi har vert der på besøk og omvendt.

Jeg kan ringe henne å spørre om hva som helst når som helst og hun ringer hit å hører hvordan vi har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig god kontakt med oppdretteren min!

Hun svarer på mailer fra meg, og sender mailer. hun sender til og med påskekort og slike ting.

Jeg kan spørre om hva det måtte være, og jeg kan komme på besøk om jeg føler for det. Hun skal ha webcam.visning av valpene en gang i uken fra de er født :D hehe.

Oppdretter er veldig flink til å følge opp alle valpekjøpere, og er viktig på å få vite hvordan det går med alle. Jeg snakker også en del med henne på messenger og bare skravler om alt mulig.

Ogs¨å har jeg litt kontakt med datteren hennes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja jeg vet ikke hva jeg skal si!

Vi sener jo mail med henne innimellom! Men nå i det siste har vi ikke fått tak i henne!

Snakket med en av de som eier ene søsteren til Tini vi har prøvd alt men hun er UMULIG og få tak i! Hun har enda ikke reg valpene så den cipen funker jo ikke! Begynner og bli veldig drøyt synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig god kontakt med begge oppdrettere!

Jasper sin bor ikke så langt unna Oslo, så der har vi vært på besøk flere ganger, og dratt på utstillinger med dem! Ellers så holder vi kontakt via telefon og mail!

Oliver sin oppdretter bor i Sandnes, så henne får vi ikke møtt. Men vi holder kontakt, og har kontakt så og si hver dag vi mail og msn!

Kjekt med oppdrettere man kan spørre om alt, og ha god kontakt med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har veldig god kontakt med begge oppdrettere!

Jasper sin bor ikke så langt unna Oslo, så der har vi vært på besøk flere ganger, og dratt på utstillinger med dem! Ellers så holder vi kontakt via telefon og mail!

Oliver sin oppdretter bor i Sandnes, så henne får vi ikke møtt. Men vi holder kontakt, og har kontakt så og si hver dag vi mail og msn!

Kjekt med oppdrettere man kan spørre om alt, og ha god kontakt med!

Ja du har jo fått erfare hvordan det er og ikke bli kjent med oppdretteren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god kontakt med oppdretteren vår. Men så har vi Goshi på foravtale så det er jo i deres egen interesse å få følge med hvordan det går med henne. :D

Skal vi på utstilling så har han alltid handler til oss, og det er supert.

Ellers så mailer vi til kvarandre, mannen min har laget hjemmesiden til kennelen og drifter den og.

Og så snakkes vi pr tlf og sender meldinger til kvarandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun jeg fik athene dra har jeg vel okei kontakt med kan ringe og sende mail til og få savr på det jeg vil.

men jeg bor langt unna så treffes er vanskelig. :D

hun jeg fikk volpinoene i fra

har jeg faktisk ikke hatt noe med og gjøre etter at jeg fikk dem.

siste hund fikk jeg kjempe store problemer med henne.

jeg fikk ikke stammtavlen og nkk hadde sendt dem til henne flere ganger uten at hun hadde tatt dem ut så jeg måtte få nkk til og sende den til meg så fikk jeg hans stamm tavle.

nå har hun avlivet mammaen deres .

og heller begynt med papillion.

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv har vi liten kontakt med oppdretterene til hundene vi har kjøpt, men de som vi selv har solgt prøver jeg så godt jeg kan å følge opp.

har god kontakt med dem som bor nærmt og litt mindre med dem som bor langt borte men får mail og meldinger på tlf av og til av dem når de lurer på noe. greit å kunne være til hjelp . :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har rimelig god kontakt med oppdretter, med tanke på at det er rundt 86 mil mellom oss. Sender henne mail innimellom om hvordan det går med oss, og hun sender mail om åssen kullsøsknene har det. I tillegg følger jeg med en del på hjemmesiden hennes, og vet også at hun kikker på Tinka sin ganske ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdretteren min bor et par minutter unna, så henne ser jeg nesten hver dag.... :) Vi er på tur sammen ofte, også er hun min private lydighets trener+ at jeg holder kurs med henne. Kjempe flink oppdretter. Kennel Sol`s amazing anbefales! Det følger med gratis kurs og oppfølgning med hver eneste valp! De som har kennelen har over 40 års erfaring. :D Er så fornøyd med at jeg valgte aussie derfra. Dette er ikke sofahunder hvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke god kontakt med oppdretter :)

Hun bor jo i Australia og jeg har sendt et par mailer med henne og virker jo veldig koselig men..

Spurte om å få se bilder av moren til Pito men da fikk jeg beskjed om at hun var "shavet" ed pga varmen så hun hadde ikke bilder av henne. Ja vel det bryr ikke jeg meg om! Jeg ville bare se et bilde for å se om Pito lignet på henne jeg :D

Og hun hadde bare tatt ett eneste bilde av Pito når hun var valp for hun pleide ikke å ta så masse bilder av valpene sine :? *snufs*

Nei tror ikke at jeg ville kjøpt valp av henne flere ganger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke kontakt med Chickas opdretter, hun er jo omplassert og de viste ikke noe om dem når jeg fikk hun... :)

Men når jeg var liten så vokste jeg opp med Welsh Corgier og da hadde vi god kontakt med oppdretter.

Var på masse utstillinger med dem og han brukte den ene hannen vår mye på sine egne tisper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
    • Hvis hunden klør ville jeg sjekket for allergi hos dyrlege. Og om hunden er konstant sulten kan du tilføre feks litt kokt ris, kokt brokkoli eller gulrøtter i foret for å gi mer metthetsfølelse uten mye kalorier.  Ang bæsjespising ville jeg vært nøyere på å ha kortere kobbel og mer kontroll på tur . Trene på å avlede med en kommando og godbiter. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...