Gå til innhold
Hundesonen.no

Am. staff.


Anne

Recommended Posts

Sitter her og leser innleggene i denne diskusjonen og biter meg merke i en ting som Andreassen skriver, farlige hunder blir ikke født, de blir skapt...

Vil de si det samme som at den hunden jeg kjøpte en gang som det visste seg hadde problemer med sentralnervesystemet var det jeg som skapte? Fra han var født og til han nermet seg 4 mnd så var han akkurat som andre hunder. Men etterhvert som han kom i de forskjellige utviklingsfasene så forsto både jeg og vetrinærene at noe var galt.... For å ta det hele ganske kort så levde han til han var vel 1 år. Da var han så ustabil når han fikk sine "blackout" at han like gjerne kunne angripe oss som var i flokken hans... Men, det må være jeg som har gjort noe med hunden da visst jeg tolker rett det du skreiv...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her og leser innleggene i denne diskusjonen og biter meg merke i en ting som Andreassen skriver, farlige hunder blir ikke født, de blir skapt...  

Vil de si det samme som at den hunden jeg kjøpte en gang som det visste seg hadde problemer med sentralnervesystemet var det jeg som skapte? Fra han var født og til han nermet seg 4 mnd så var han akkurat som andre hunder. Men etterhvert som han kom i de forskjellige utviklingsfasene så forsto både jeg og vetrinærene at noe var galt.... For å ta det hele ganske kort så levde han til han var vel 1 år. Da var han så ustabil når han fikk sine "blackout" at han like gjerne kunne angripe oss som var i flokken hans... Men, det må være jeg som har gjort noe med hunden da visst jeg tolker rett det du skreiv...?

Ja en venninne av meg hadde en schäfer hannhund, som de også måtte avlive etter den var ca 1 år bare...denne hunden ble helt "gal", det var umulig å holde kontroll på han, og han gikk gjerne til angrep på de han kjente, når han fikk anfall av noen slag. Ettersom jeg ikke helt husker hva de kalte dette tør jeg ikke uttale meg om det, men det kan jo ha vært noe lignende av det du forteller om.

Det er IKKE alltid eierens skyld, akkurat som oss mennesker har hunder personlighet, sykdommer osv osv. Det er noen hunder som fra fødsel av er mer aggresive enn andre. Ogå har du de som er mer kosete, mer lekete osv osv. også kan man ikke glemme de gangene det faktisk ER eier som ikke har gjort alt riktig og ender opp med en sint,aggresiv hund!

Jeg er iallefall overbevist om at de alle har sine særpreg, og at det ikke alltid kan skyldes på eier. Og IALLEFALL ikke i situsjoner hvor hund har fått sykdom som forårsaker denne "ekstreme" oppførselen.

Men det er klart at alle har forskjellige meninger :D Jeg tipper Andreassen tenker mere på situasjoner hvor hunder er blitt nervøs osv. pga. feil oppdragelse/trening. Det er det ALLTID noen hunder der ute som desverre må gjennom barfy

Også har man de forferdelige tilfellene hvor hun er syk, og eier ikke kan gjøre noe med det :''(

Men jeg er lei for det som skjedde meg hunden din Ricco, triste greier :)

Ha en fin dag alle sammen, nå skal jeg lese til eksamen =(

Hilsen Michelle :mrgreen: Flower

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops:

Skulle kanskje nevnt at det i noen veldig, veldig få tilfeller kan skyldes sykdom hos hunden. Men det er jo ikke dette som er årsaken i 99% av tilfellene tror jeg... (ro ro ro din båt). Men heldigvis gjorde du det rette med tanke på både hunden og mennesker rundt den. Må også legge til at jeg syns det er veldig trist når slikt rammer gode hundeeiere...

(husk at jeg advarte deg i presentasjonen min da, at jeg har et litt utradisjonelt syn på mennesker altså :? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du skulle kanskje det.... :)

Men sånn er det av og til. Er du flink til å ro?? :wink:

Og det er trist og forferdelig hardt å gjere noe sånt, men det er en av de viktigeste tingene når du skaffer deg dyr synes jeg, at du er ditt ansvar bevisst selv om det du kanskje må gjere er forferdelig vondt!!

(husker du hva jeg svarte på presentasjonen din....?)

Tåler en del skjønner du, men det kan av og til være greit at det finnes noen som kan komme med litt andre synsvinkler og. For eg forstår så vel ditt synspunkt, og har ikke problemer med det. Ville bare ha frem nettopp det som du svarte at av og til så er det ikke hjelp i hvor flink du er som hundeeiger for der er noe som heter avl og gener og... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen hunder er født mindre utrystet psykisk og mentalt :) Vi hadde en rottweiler som ble anbefalt avliving etter at hun hadde gått gjennom en del tester...

Vet om en RR som heller ikke ble et år på pga psyken. På nettsiden står det om alt denne familien gikk igjennom. Virkelig verdt en titt!!!!!

http://fanikio.hchh.net/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Påska er over oss. og den er både god og vond. Familie er ikke lett.  
    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
×
×
  • Opprett ny...