Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyting!!!


Heidi

Recommended Posts

FY asså som Rocky han røyter!!!

Har hørt at hunde som bor i leilighet og som ikke er mye ute i hage og sånn at de skulle felle mye. Men dette er jo bare helt vildt ass!! Jeg støvsuget for 2 dager siden og idag ligger der store totter med hår overalt. Når jeg steller han kan jeg fylde en hel (hundebæsj pose) med hår.

Er dette fordi han er en "leilighets hund" eller kan det være fòret som gjør dette??

Er lei av at skulle støvsuge hver dag for at gulvet skal se fint ut. Hehe!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No må eg le! :D Sånn er det å ha schäfer Heidi... Dei røyter MYYYE!!!

Du skriver at du fyller en pose med hår, eg får nesten en halv plastbærepose når eg børster Goshi... Men no skal eg bli litt alvorlig. Du skriver at det er sånn heile tiden. Er det like mye, hele året..? Dei er jo inne i røyteperiode nå, vinterpelsen skal bort.

eg kan støvsuge hver dag når hun røyter, og likevel er her mye hår... Men hvor lenge er det siden du byttet for på Rocky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky har gått på dette fòret i 5 måneder eller noe sånn.. Ja jeg vet at schæferen røyter men jeg syns dette er ekstremt. Man kan jo ikke engang kose med han så ligger halve pelsen på gulvet. Hehe

Og ja det er sånn her året rundt.. Feller som gal :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skal ikke røyte sånn hele året. Gir du ham noe tilskudd i maten? Hero røytet på den måten helt til vi byttet for på han, men da hadde han brukt samme foret i 2 år.

Men det kan jo også ha litt å si at Rocky er mye inne. Du kan jo ringe vetrinæren å spørre ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at mange hunder røyter hele året. Det er grunnet kunstig oppvarming i hjemmet. Det endrer suklusen for røyting hos hunden. Så det må ikke ligge en medismnsk forklaring bak det. Men selvsagt, det kan jo være foret eller vitaminmangel for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at mange hunder røyter hele året. Det er grunnet kunstig oppvarming i hjemmet. Det endrer suklusen for røyting hos hunden. Så det må ikke ligge en medismnsk forklaring bak det. Men selvsagt, det kan jo være foret eller vitaminmangel for eks.

Ja, det er mange hunder som gjer det hele året, men ikkje så mykje som det Heidi beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med dyrlegen om det. Hun sa at det kunne kanskje være fòret, og spurgte og jeg havde prøvet det fòr fra Royal canin som var til schæfer.

Rocky får kun omega 3 olie i maten.. Skulle jeg tilsette noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene mine passer en st bernad nå!

Og hun RØYTER mye nå!

Pappa støversuger henne 2 ganger om dagen og støvesuger gulvet hver dag! Helt ekstremt!

Mico er også røytete nå!

Så jeg tror det er røyte periode nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chicka er også røytete nå...sort hund og lysparkett er ikke å anbefale.

Jeg må støvsuge hver dag, noen ganger to ganger om jeg får besøk.

Hun røyter heldigvis kun i røyteperiodene, utenom det er det ikke merkbart at jeg har hund i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snakket med dyrlegen om det. Hun sa at det kunne kanskje være fòret, og spurgte og jeg havde prøvet det fòr fra Royal canin som var til schæfer.

Rocky får kun omega 3 olie i maten.. Skulle jeg tilsette noe annet?

trur ikkje du treng det Heidi, foret skal innholde alt som han treng.

Eg har snakket med en del schäferhundeiere som har gått over på Royal Canin sitt fòr for rasen og har berre fått positive tilbakemeldinger. Men nå er det jo ikke så lenge siden du skiftet fòr sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FY asså som Rocky han røyter!!!

Har hørt at hunde som bor i leilighet og som ikke er mye ute i hage og sånn at de skulle felle mye. Men dette er jo bare helt vildt ass!! Jeg støvsuget for 2 dager siden og idag ligger der store totter med hår overalt. Når jeg steller han kan jeg fylde en hel (hundebæsj pose) med hår.

Er dette fordi han er en "leilighets hund" eller kan det være fòret som gjør dette??

Er lei av at skulle støvsuge hver dag for at gulvet skal se fint ut. Hehe!!

Har du fået tjekket om den har en eller andet hudsygdom der gør at den taber så meget hår? jeg tror ikke det gør nogen forskel om du har en have eller ej den taber bare hårene indenfor i stedet for at tabe nogle af dem i haven

Mvh Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...