Gå til innhold
Hundesonen.no

Skikkelig sinna!


Ulvinne

Recommended Posts

Shih tzu gutten her i huset er blitt en skikkelig sinna tagg!

Vi har nå en mynde mix på 8 mnd i hus,og han er veldig leken. Shih tzun knurrer vær gang mynden snuser på han. Og vær gang mynden går forbi han.

I stad da vi var ute dreiv mynden og hoppet rund og mot shih tzun for og leke. Dermed kaster shih tzuen seg mot mynden og biter han så mynden hyler! Også løper han etter mynden mens han bjeffer og knurrer som bare fy...

Jeg kan nevne at shih tzun har blitt tatt ganske hard av en lignende mynde mix for ca 7-8 mnd siden og han har blitt bitt til blods av en annen stor blanding. (ikke myndemix).

Jeg regner med det kan være derfor han er så sint nå?

Noen tips til hva jeg kan gjøre for og endre på det?

Redd for at mynden en dag kan bli sint og ta igjen og da har ikke shih tzun så mye og stille opp med stakkar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shih tzu gutten her i huset er blitt en skikkelig sinna tagg!

Vi har nå en mynde mix på 8 mnd i hus,og han er veldig leken. Shih tzun knurrer vær gang mynden snuser på han. Og vær gang mynden går forbi han.

I stad da vi var ute dreiv mynden og hoppet rund og mot shih tzun for og leke. Dermed kaster shih tzuen seg mot mynden og biter han så mynden hyler! Også løper han etter mynden mens han bjeffer og knurrer som bare fy...

Jeg kan nevne at shih tzun har blitt tatt ganske hard av en lignende mynde mix for ca 7-8 mnd siden og han har blitt bitt til blods av en annen stor blanding. (ikke myndemix).

Jeg regner med det kan være derfor han er så sint nå?

Noen tips til hva jeg kan gjøre for og endre på det?

Redd for at mynden en dag kan bli sint og ta igjen og da har ikke shih tzun så mye og stille opp med stakkar..

Slik kan det være å ha liten og stor hund. Den lille vil nok vise at han er sjefen selv om han er liten. Hvis den andre er en fornuftig hund, så tar han ikke igjen, men lar være å innby til lek med den lille. Så vil dette gå seg til. Slike småhunder er temperamentsfulle så det holder. Det er nok ikke noe du får gjort med dette, hvis du ikke vil holde dem adskildt, og det vil du vel ikke?

Den lille ville nok vist sitt sanne jeg, selv om den ikke hadde hatt en dårlig erfaring med et par andre hunder fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...