Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp på fly og tog!


kiarajenta

Recommended Posts

Hei

Jeg og kjærsten min skal hente en nydelig valp i ålesund til uka. Vi kommer fra Sandefjord.

Så vi må ta fly. Vi har fått besjed at vi kan ha henne inne hos oss, hvis valpen og buret er tilsammen 8kg.

Å det ikke er så mange som har alergi. men vi lurer på ossen det skal gå med valpen. hun er 8 uker. det er 50 min med fly og 2,5time med tog, er det noe vi må passe på? er det lurt å gi henne mat på flyet og toget? eller kan hun bli dårlig i magen sin? er det vanlig at valper blir litt fly syke og tog syke?

Vi tar i mot alle råd fra dere. Vi tar med vann og litt leker. Har også fått besjed at vi kan ta med bagg bare den er vanntet. Rasen er en flatt coated retriver.

Vennlig hilsen valpe kjøper;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier ikke å være noe problem å reise med valp på fly og tog. Men husk å reservere plass til hunden i god tid. På tog går hunder under 40cm gratis. På fly koster det noen kroner selv om hunden går som håndbagasje. Men nå var det ikke dèt du spurte om, da...

Hunden skal ikke ha noe mat før og under reise, da er det nemlig større sjanse for at den blir dårlig. Du kan prøve å gi litt vann. Valper med tom mage kan få brekninger, da går det an å gi noen få fôrknotter. Om hunden er urolig på flyet, så lirk et par fingre inn i bagen som den kan snuse på til den har roet seg. På toget kan du ha den på fanget. Om du har tid, så la hunde få tisse imellom fly og tog.

Bag kjøper du pa plantasjen. Den holder i massevis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk iallefall VELDIG bra da vi hadde Joy på toget fra Sandefjord til Bergen.. Bare huske på å ta ho ut på luftetur en gang i blandt! ..Kanskje ikke så lett i fly, men.. :) Men i og med at dere skal til Ålesund for å hente den, så regner jeg med at den er noen uker bare, og da vil den kanskje sove en god del? :) Uansett så vil jeg ønske dere lykke til, og gratulerer med valp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert kjempebra... Ha en avis i bunnen av bagen/buret og en med dere slik at det er lett å skifte den ut hvis valpen skulle ha et uhell i bagen.

Hvis dere ikke har bestilt flybilett så ring til flyselskapet, slik at dere får ha valpen inn i kabinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...