Gå til innhold
Hundesonen.no

Drakamp


Mud

Recommended Posts

Nå som jeg endelig har fått hunden min til å skjønne at lek er moro og belønning, elsker virkelig både jeg og hunden kamplek og drakamp.

Når jeg først fikk han tent på et bitelær som vi har drakamp med, er han mye lettere å belønne, og det er mye lettere å styre stresset hans opp eller ned etter hva vi skal trene. Jeg har og fått en hund som er mye mer opptatt av meg, innkallingen har blitt bedre, og ikke minst treningsiveren og treningsgleden.

Etter å ha skjønt at bitelæret er kult, har også andre ting blitt kult. Både baller, og det å slite og dra i mors armer.

Personlig synes jeg en skikkelig kamp med mor er å foretrekke fremfor løping og jaging etter baller eller freesbyer. Da er belønningen konsentrert rundt meg. Ingen andre har noen gang kampet med han (noe andre heller ikke får lov til) og han tar heller ingen kamp før jeg inviterer, så jeg føler ikke at dette er noe som kan skape uønskede situasjoner i andre sammenhenger...

Det er selvfølgelig viktig å kjenne litt til av og på knappen til hunden, sånn at man ikke strekker det for langt, og det tipper over i (uønsket) stress, men sånn er det jo med alt. Man må kjenne hunden sin, og vite hvor langt man kan gå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...