Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt off topic - men verdt en runde - spørreundersøkelse


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

Tja, jeg lever nok et ganske kjedelig liv i forhold til mange her inne, opplever ikke så veldig mye action hverken med eller uten dyret...

Men - av de kategorier du har satt opp, tror jeg det er mest "gale naboer" jeg i såfall er plaget med, jeg tror forøvrig ikke de er direkte "gale", men etter et par episoder lurer jeg i hvertfall på om jeg har naboer som om mulig har mindre action i livet sitt enn hva jeg har... Jeg bor forøvrig i lav-blokk.

Episode 1) En nabo ringte på døren i fjor sommer for å spørre om vi lot hunden vår tisse på blomster i nabolaget, for naboen som ringte på kjente nemlig noen som hadde sett andre hunder tisse på blomstene. Derfor antok de at vi lot vår gjøre det også, og ville bare gi beskjed om at det ikke var pent og gjøre sånn.

Episode 2) Her om dagen da jeg var ute og tasset på tur med dyret (i nabolaget), kom en mann løpende bak meg og skrek av full hals (nå overdriver jeg ikke) at jeg for f... måtte plukke opp etter hunden min. Jeg svarer at det gjør jeg alltid, og graver sånn ca 5 hundeposer opp av lomma (bedre med for mange enn for få) for å vise at jeg har med meg hundeposer. Da svarte mannen at der han stod lå det en hundebæsj og siden jeg var ute og gikk tur akkurat da visste han det var min hund som var synderen... Spilte ingen rolle at jeg og hunden ikke engang hadde gått der mannen stod og pekte...

Disse kvalifiserer vel ikke til å være gale, men kan du ikke lage en egen kategori som heter "naboer med fritidsproblemer"?

Ellers kan jeg rekke opp hånden, tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Rekke hånden forsiktig opp*

Det var jo noen "naboer" som låste katten inni garasjen og dro på ferie i 2 uker, og noen andre som lar hunden sin gå løs HELE tiden og den har derfor vært sett vandrende midt i traffikerte veier.

Men ellers så kjenner jeg bare "normale" hundefolk.

Med unntak over ett par hunder som gjerne vil spise Diego, men tror det er mer raserelatert enn hundeeierne.

Ps. Vi hundeeiere er vel egentlig ikke normale da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok levd et liv i en diger boble, påmontert enorme skylapper, for jeg kan ikke huske å ha opplevd stort av gale folk, verken med eller uten hund :-). Det er jo også en mulighet for at jeg er særdeles lite observant, eller har utrolig dårlig hukommelse (NEI 2ne - du trenger IKKE å kommentere den *kremt*...), men stort sett tror jeg da Norge består av ganske normale folk med normal adferd :-).

Apropos alle disse "gale" schäferne, så kan jeg kanskje ikke kalle det angrep fra dem, når de stopper 0,5 meter fra oss, for så å stikke hjem med halen mellom beina etter møtet med mine to damer ???

Siri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

BP: Jeg har også stusset over hvor mye galskap enkelte opplever.

Men jeg er en av dem som også tror folk lyver, fordreier og overdriver i innleggene. Jf de uendelige rekkene av folk( på canis må vite) som har et så perfekt "klikkersk" hundehold at jeg finner det snodig at flere av dem også må ha HJEEELP til de mest hverdagslige episoder som involverer hundens gjøren og laden................

Så jeg får vel rekke opp hånda.

Men man har da sett mye snodig gjennom årene som aktiv utstiller i inn og utland :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at innlegg av typen "Hjelp! Gal hund..." osv er et forsøk på å få oppmerksomhet. Overdramatisering i alle fall. Og det er nok en del som lyver på seg litt ekstra dramatikk.

Jeg har ikke truffet på noen sånne som du har listet opp, tror jeg, verken bikkjer eller eiere. Om jeg skal strekke meg litt langt kan jeg si at jeg har truffet teite hundeeiere. Idioter, nærmest. Men det finner man jo over alt. :) Og da jeg var liten jentunge hadde postmannen en bikkje som herja sånn inni bilen at hele doningen hoppet.

Men sånn totalt sett, så omgir jeg meg med relativt normale mennesker og dyr, så jeg rekker opp hånda. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en runde innom de mest frekventerte fora her på sonen og også på Canis - og jeg er rent forbløffet over hvor mange som stadig opplever at folk rundt dem er:

* stein gale

* dyremisshandlere

* potensielle dyremisshandlere

* idioter som ikke skjønner noen ting

* gale naboer

* uansvarlige naboer med enten gale hunder eller gale barn

osv.

Begynte så smått å føre en statistikk over hvem og hvor mange som har opplevd helt groteske, eller delvis groteske saker eller gale saker gale folk osv. - og ga opp - for jeg tror det holder å si at det ikke er så mange av oss som tydeligvis bor i normale nabolag med dønn normale bikkjer både i og utenfor heimen...

Skremmende..

Noen opplever stadig forferdelige situasjoner - men det er faktisk litt underlig at noen kan ha hatt hund i tre måneder og stadig opplevd gale naboer og andre bisarre situasjoner mange ganger, mens en del av oss har hatt hund i flere titalls år og bare har positive erfaringer med folk rundt oss......... eller i alle fall ikke vært i nærheten av de hårreisende historiene som fortelles her......

Så - hvor vil jeg - jo, jeg lurer på om jeg er alene om å lure på om alle disse skrekkhistorier er sanne eller om det er en måte å tiltrekke seg oppmerksomhet på?

For om verden er så gal som jeg kan få inntrykk av her - ja, så må jeg antagelig leve i en liten verden for meg selv...

Så - opp med hånden dere som har hatt hund en årrekke uten å treffe alle disse galningene eller uten å ha havnet midt i 3. verdenskrig.

*rekker hånden i været*

Nei du lever sikker i samme verden som alle oss andre BP. Du bare treffer spikeren på hodet(som vanlig) med inlegget ditt og det belyser kanskje at du er i samme kategori som alle andre? Smører litt på her og der? Det er slik vi mennesker er. Vi liker å farge det vi forteller og sette det litt på spissen Med hånden på hjertet..det blir da litt mer fres i det og mer leserverdig. Tenk så kjedelig noe ala dette:

"Jeg tok en tur på butikken i går og kjøpte noen poteter for jeg har et par koteletter i fryseren. Der traff jeg en fyr jeg kjente litt fra før. Vi hilste på hverandre og så dro jeg hjem og kokte poteter"

Tenk om Ibsen ikke hadde smurt på og farget sine kvinneskikkelser? Da hadde det ikke vært mye Nora nei!

Jeg leste for en tid tilbake om en undersøkelse som gikk nettopp på å gjenfortelle historier og omtrent alle omgår sannheten en smule, eller legger til og trekke i fra fordi man gjenforteller det slik man husker det og slik man ønsker at det skulle vært.

Men dette ble nå veldig lite hunderelatert da...jeg skal ikke dra den lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he - siden dette skulle dreie seg om noe hunderelatert så kan du se bort ifra øksenaboen .... og siden du heller ikke overdramatiserer overkjørselen så tror jeg du er i kategori med oss som egentlig har det helt greit uten for mye drama i livet.... :P

Godt å høre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har selv blitt anmeldt til mattilsynet av en mer eller mindre ubalansert fyr- for å ha "skikkelig masse dyr, og til og med et esel". Det var ikke særlig morro når de ringte på døra, men noe esel har vi da aldri hatt i nærheten, og såå mange dyr har vi heller ikke;) Han kommer i kategorien potensiell dyremishandler, uten direkte å mishandle dyrene, men tre huskyblandinger egner seg ikke til å stå bundet til felgen på bilen dag ut og dag inn, i et meter langt bånd. Naboene i byggefeltet var heller ikke særlig imponert over antallet haner, kaniner og andre dyr som ble glemt eller nedprioritert i "dårlige tider". I dette tilfellet burde nok noen andre grepet inn for lenge siden, han var en gammel mann som absolutt ikke hadde helse eller penger til å ta seg av dyrene..

Ellers har jeg møtt en som ble kastet ut fra leiligheten sin, og derfor satte fra seg schäfer tispa i den lille bilen sin. Hun skulle jo bare stå der i ca en mnd..

Utenom disse, som egentlig ikke mente noe vondt med det, har jeg kun møtt hyggelige men kanskje litt sære, personligheter innenfor hundeverden.. =) Og håper det fortsetter sånn! Så jeg rekker vel opp hånda jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vi har selv blitt anmeldt til mattilsynet av en mer eller mindre ubalansert fyr- for å ha "skikkelig masse dyr, og til og med et esel". Det var ikke særlig morro når de ringte på døra, men noe esel har vi da aldri hatt i nærheten, og såå mange dyr har vi heller ikke;)

Hehe, her ble jeg jo litt nysgjerrig da! Hva i all verden kan han ha trodd var et esel da? Har dere store hunder eller ? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, her ble jeg jo litt nysgjerrig da! Hva i all verden kan han ha trodd var et esel da? Har dere store hunder eller ? ;-)

Moren min drev en periode med kaninavl og litt slakting, og vi brukte han som slaktehjelp innimellom. Han er en eldre mann, veldig hyggelig, men han er nok ikke hundre prosent klar i hodet. Og da vi ved flere anledninger hadde kjøpt fòr til dyrene hans uten å få igjen penger, og endel andre hendelser, så ble moren min nødt til å si fra at vi ikke ønsket å ha så mye mer kontakt med han. Da mattilsynet kom og forbød han å ha dyr mer, ble han så sint/skuffet at han slengte ut masse beskyldninger om oss også.. Esel har vi ikke, men hadde en nordlandshest som stod oppstallet ett par kilometer unna. Kan jo være denne han siktet til? Hehe, han fremstod oss iallefall som vi hadde en dyrehage i hagen.. Mye rare folk ute og går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hadde det ikke vært så vanskelig å skrive når man sitter på hendene sine, så hadde jeg gjort det (satt på hendene mine, altså!)...

Hunderiet er sprekkfull av "cases" - og jeg får like mye hakaslepp hver gang jeg støter på en hunde"pasient"...

Naboer, og "verden" forøvrig synes dog nokså "normal" ;)

God helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmh. Hold meg utenfor denne diskusjonen er du snill B)

--

Per Olav

Ingen nevnt, ingen glemt, vettu ;)

Jeg har nok levd et liv i en diger boble, påmontert enorme skylapper, for jeg kan ikke huske å ha opplevd stort av gale folk, verken med eller uten hund :-). Det er jo også en mulighet for at jeg er særdeles lite observant, eller har utrolig dårlig hukommelse (NEI 2ne - du trenger IKKE å kommentere den *kremt*...), men stort sett tror jeg da Norge består av ganske normale folk med normal adferd :-).

Apropos alle disse "gale" schäferne, så kan jeg kanskje ikke kalle det angrep fra dem, når de stopper 0,5 meter fra oss, for så å stikke hjem med halen mellom beina etter møtet med mine to damer ???

Siri :-)

Kommentere hva da? :P:P

De aller fleste hunder ville vel stikke hjem med halen mellom beina etter møte med dine svært strenge damer, forresten? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*rekker opp hånda* mht til å ha stort sett normale folk rundt meg, selv om jeg også har sniddet borti min kontigent med merkelig stell av hund hos bekjentskaper og nabo/hundeeier promblematikken.. Har vært "hundeaktiv" i over 20 år..

Jeg tror det faktisk er noe i at noen ramler borti mye rart, eller synes de ramler borti mye rart, kjenner selv en som har bodd hos/leid hos/vært nabo til et større antall "galninger", hvor av den ene galningen sogar er min egen nabo (jeg har ikke sett noe til galskapen). Når h*n snakker om hva som er "galskap" tenker jeg mitt om hvem som er på rett side må jeg innrømme... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he - du gjorde det faktisk, Belgerpia - greide å lage et tema om dette!! Morsomt!

JEG rekker opp hånden høyt og lenge - ingen problemer. Men om naboene mine hadde gjort det samme er en heeelt annen diskusjon...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* dyremisshandlere

* potensielle dyremisshandlere

Ang dyremisshandling.

Regner med at selv Belgerpia klarer å få med seg at i media så er det saker med ujamne mellomrom som omhandler dyremisshandling. Og noen må jo være nabo til disse personene. Sannsyneligheten for at noen av disse er i et forum, er jo tilstede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dyremisshandling.

Regner med at selv Belgerpia klarer å få med seg at i media så er det saker med ujamne mellomrom som omhandler dyremisshandling. Og noen må jo være nabo til disse personene. Sannsyneligheten for at noen av disse er i et forum, er jo tilstede.

Klart, det er ingen som betviler at det finnes folk som mishandler dyrene sine.. Men så var det dette med å definere dyremishandling da.. Jeg for min del har faktisk blitt anmeldt til dyrevernet fordi at jeg hadde min Alaska Husky stående ute hele dagen, en dame truet meg med anmeldelse fordi at den før nevnte AH'en var tynn (og da jeg sa han led av spisevegring, steg hun opp minst en toneskala og lurte på om jeg seriøst mente at hunder kunne ha et sånt bevisst forhold til kroppen sin at de kunne utvikle spisevegring.. hehe) en jeg jobbet for ble anmeldt fordi at "hun hadde for mange hunder, og det kan da umulig være sunt" (da hadde hun 7 stk), noen jeg kjenner skulle anmelde naboen for dyremishandling fordi at katten deres hadde floker i pelsen osv (hmm.. Når jeg ramser de opp sånn, så ser det ut til at jeg har møtt noen gærninger allikevel? ;) )

Jeg har forøvrig blitt beskylt for å mishandle den samme AH'en på et diskusjonsforum fordi jeg var teit nok til å si at han ble holdt i bånd mesteparten av tiden.. Så hva noen mener er dyremishandling, er sjeldent akkurat det.. Heldigvis!

AH'en var dårlig til å spise ja, men veterinæren hans, som har litt greie på AH'er, mente han ikke var under normalen, selv om altså fistel-damen mente det.. Og jeg personlig syns det er mer mishandling å slippe hunder løs i hytt og pine, når man kan risikere å få de skutt fordi at de ser ut som om de er farlige..

- Og er det ikke litt merkelig når det er de samme menneskene som stadig oppdager nye tilfeller av mishandling da? :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg personlig syns det er mer mishandling å slippe hunder løs i hytt og pine, når man kan risikere å få de skutt fordi at de ser ut som om de er farlige..

OT, om et OT topic ;)

- Er det ikke litt spesielt å la være å la hunden løpe løs fordi man "risikerer" å få de skutt?

- Har jo innrømmet å ha møtt endel rare hundefolk i mitt liv, men bortsett fra 1 rådyrjeger engang, så har jeg aldri noensinne på mine daglige utfarter med (løse) hunder møtt et bevæpnet menneske på tur... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da. Det er merkelig at enkelte treffer på ganske mange dyremisshandlere. Det har jo noe med hva vi selv mener at dyremisshandlig er. Men av og til er det reelle situasjoner, som faktisk fører til dom, og ikke bare antagelser.

Ofte blir jo denne berømte fjæra til ti høns. Klar over det, men i andre situsajoner så burde kanskje folk lese hva som står i et innlegg, og ikke bare avfeie det med overdrevent hysteri.

Som sagt har jeg opplevd slike ting på nærthold, der en sak faktisk har ført til dom. Ergo ikke noe hysteri ute å går. De to andre gangene var det heller ikke snakk om hysteri, men alvorlige saker.

Men er det ikke noe som heter at gode gjerder gir gode naboer forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...