Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt off topic - men verdt en runde - spørreundersøkelse


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg tok en runde innom de mest frekventerte fora her på sonen og også på Canis - og jeg er rent forbløffet over hvor mange som stadig opplever at folk rundt dem er:

* stein gale

* dyremisshandlere

* potensielle dyremisshandlere

* idioter som ikke skjønner noen ting

* gale naboer

* uansvarlige naboer med enten gale hunder eller gale barn

osv.

Begynte så smått å føre en statistikk over hvem og hvor mange som har opplevd helt groteske, eller delvis groteske saker eller gale saker gale folk osv. - og ga opp - for jeg tror det holder å si at det ikke er så mange av oss som tydeligvis bor i normale nabolag med dønn normale bikkjer både i og utenfor heimen...

Skremmende..

Noen opplever stadig forferdelige situasjoner - men det er faktisk litt underlig at noen kan ha hatt hund i tre måneder og stadig opplevd gale naboer og andre bisarre situasjoner mange ganger, mens en del av oss har hatt hund i flere titalls år og bare har positive erfaringer med folk rundt oss......... eller i alle fall ikke vært i nærheten av de hårreisende historiene som fortelles her......

Så - hvor vil jeg - jo, jeg lurer på om jeg er alene om å lure på om alle disse skrekkhistorier er sanne eller om det er en måte å tiltrekke seg oppmerksomhet på?

For om verden er så gal som jeg kan få inntrykk av her - ja, så må jeg antagelig leve i en liten verden for meg selv...

Så - opp med hånden dere som har hatt hund en årrekke uten å treffe alle disse galningene eller uten å ha havnet midt i 3. verdenskrig.

*rekker hånden i været*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 63
  • Created
  • Siste svar

*rekker hånden i været*

Har sett mye "rart", men ikke noe jeg vil plassere i katagoriene:

* stein gale

* dyremisshandlere

* potensielle dyremisshandlere

* idioter som ikke skjønner noen ting

* gale naboer

* uansvarlige naboer med enten gale hunder eller gale barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke rekke opp handa,for jeg har vært borte i et par slike situasjoner. :)

Mn jeg lurer nå på om mange av innleggene er sanne selv,(ikke mine egne altså),og personlig har jeg kommet til den konklusjon at man bør/kan/skal/må ta disse innleggene med ei klype salt. For veldig mye av det er ensten for ille og for selvmotsigende til at det kan stemme. Føler jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
[--]Begynte så smått å føre en statistikk over hvem og hvor mange som har opplevd helt groteske, eller delvis groteske saker eller gale saker gale folk osv. - og ga opp - for jeg tror det holder å si at det ikke er så mange av oss som tydeligvis bor i normale nabolag med dønn normale bikkjer både i og utenfor heimen.... [--]

Så - opp med hånden dere som har hatt hund en årrekke uten å treffe alle disse galningene eller uten å ha havnet midt i 3. verdenskrig.

Æh.... Blir det statistikk av sånt no' da, Belgerpia? :unsure:

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Æh.... Blir det statistikk av sånt no' da, Belgerpia? :unsure:

--

Per Olav

Av 3. verdenskrig??

Det går fint an å lage statistikk over alle snodige og groteske hendelser canisere og sonen brukere har vært utsatt for - og noen har sogar vært innblandet i så mange sånne at hadde jeg bodd i ett sånt nabolag så hadde jeg flytta umiddelbart - for jeg hadde rett og slett ikke turt å bo der...

Ja - jeg vet, jeg har for mye fritid når jeg har tid til å gå gjennom flerfoldige hundre innlegg liksom - men jeg har jo bare sett på overskrifter da.......

Neste prosjekt blir ett sånt "hvor mange har IKKE eid hund som har holdt på å dø av ett eller annet" eller "hvor mange eier hund som ikke "nesten" har blitt spist av schæfer" (og schæferen er selvsagt eiet av en gal nabo så de havner i begge statistikker liksom)

....... jeg har litt lite å gjøre om dagen skjønner jeg, men jeg må jo si at jeg er alvorlig bekymret for hva som EGENTLIG foregår i hundenorge da.............. det er jo ikke måte på..

Og Ulvinne:

Du er med i statistikken over folk som kjenner veldig mange galninger ................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Av 3. verdenskrig??
Øh nei...

Men hvordan får du laget en statistikk av at fem er enige i at de ikke har problemer med "gærninger"? Er det ikke noe som mangler? :)

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...jeg følte siste på jobb i sted at jeg var omringet av idioter som ikke skjønner noen ting.

(Alle mine kolleger er menn, på godt og vondt)

Jeg hadde en nabo for noen år tilbake som slo inn vår felles dør med øks fordi han ikke fant nøkkelen i farta..i tillegg pleide han å ringe på døra vår på natters tid sånn for morro skyld.

Jeg vet ikke om han var gal, men normal var han ikke..

Ingen av mine hunder har vært døden nær av rare ting, men Sheila ble påkjørt en gang og da var vel heller jeg døden nær, hun fikk ikke en skramme..:)

Jeg har aldri skrivd HJELP på noen nettforum pga noe av det overnevnte da..

Hvilken kategori kommer jeg under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* stein gale

* dyremisshandlere

* potensielle dyremisshandlere

* idioter som ikke skjønner noen ting

* gale naboer

* uansvarlige naboer med enten gale hunder eller gale barn

osv.

Jeg har ikke hatt hund i mer en 5 år, men* rekker handen høyt høyt i været*

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en runde innom de mest frekventerte fora her på sonen og også på Canis - og jeg er rent forbløffet over hvor mange som stadig opplever at folk rundt dem er:

* stein gale

* dyremisshandlere

* potensielle dyremisshandlere

* idioter som ikke skjønner noen ting

* gale naboer

* uansvarlige naboer med enten gale hunder eller gale barn

Bare hyggelige naboer og sambygdinger, både to og firbente her jeg bor også. Men har sett noen "duster" på utstillinger og vet om et par "gale" oppdrettere. kan jeg rekke hånda i været da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller virker det som flere har misforstått denne håndsopprekninga litt?

Ser ut som noen rekker opp hånda hvis de HAR møtt sånne "gale" folk.. Eller er det jeg som har misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller virker det som flere har misforstått denne håndsopprekninga litt?

Ser ut som noen rekker opp hånda hvis de HAR møtt sånne "gale" folk.. Eller er det jeg som har misforstått?

Belgapia:

Så - opp med hånden dere som har hatt hund en årrekke uten å treffe alle disse galningene eller uten å ha havnet midt i 3. verdenskrig.

*rekker hånden i været*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Øh nei...

Men hvordan får du laget en statistikk av at fem er enige i at de ikke har problemer med "gærninger"? Er det ikke noe som mangler? :)

--

Per Olav

Den statistikk greia jeg begynte på handla vel i grunnen ikke om de som IKKE hadde problemer, men hvor MANGE som faktisk HAR problemer med diverse galskap........... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke rekke opp handen på det, for jeg har ikke vært og spurt naboene mine om de har papirer på at de er normale (veldig få har det faktisk....). Så hvem veit hva som egentlig skjuler seg bak gardinene til de som bor ved siden av her jeg bor nå?

Men jeg har møtt på noen rare personer da, og opplevd to ganger at en i nabolaget har blitt anmeldt til dyrevern pga måten de holdt hund på (ikke her jeg bor nå).

En annen tidligere nabo er faktisk fradømt retten til å ha dyr resten av livet sitt. Den naboen passer under flere punkter faktisk... Men noen 3. verdenskrig ble det ikke da, bare noen i blå og noen i hvite uniformer. Så da har jeg jo truffet på både dyremisshandlere og naboer med psykriatisk diagnose.

Men det har vel noe med vår egen mentalitet om hvordan vi oppfatter situasjoner, og hvor raskt vi kommer i konflikt/krangel med andre. Noen tar det som en diskusjon, andre tar det som et direkte angrep på seg personlig. Og ting blir gjerne overdrevet når det skal postes på forum også.

Dessuten så forventes det ofte av oss hundeeiere at folk som ikke har hund, skal kunne masse om hund... Og når de ikke kan de, blir vi vel ganske sure, irriterte mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tja...jeg følte siste på jobb i sted at jeg var omringet av idioter som ikke skjønner noen ting.

(Alle mine kolleger er menn, på godt og vondt)

Jeg hadde en nabo for noen år tilbake som slo inn vår felles dør med øks fordi han ikke fant nøkkelen i farta..i tillegg pleide han å ringe på døra vår på natters tid sånn for morro skyld.

Jeg vet ikke om han var gal, men normal var han ikke..

Ingen av mine hunder har vært døden nær av rare ting, men Sheila ble påkjørt en gang og da var vel heller jeg døden nær, hun fikk ikke en skramme..:)

Jeg har aldri skrivd HJELP på noen nettforum pga noe av det overnevnte da..

Hvilken kategori kommer jeg under?

He he - siden dette skulle dreie seg om noe hunderelatert så kan du se bort ifra øksenaboen .... og siden du heller ikke overdramatiserer overkjørselen så tror jeg du er i kategori med oss som egentlig har det helt greit uten for mye drama i livet.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg må jo le da! Dette er jo et fantastisk topic! For å si det sånn, så har jeg ofte følt at livet mitt var kjedelig i forhold til andres. MEN samtidig, så tror jeg nok det at det overdrives en god del til tider også. Gjerne pga adrenalinet som koker over når ens hund blir utsatt for noe.

Men, nå handler jo ikke alle historiene jeg har lest om skribentens egen hund dah......

Jeg håper at jeg virkelig kan rekke opp hånden (hvis man ikke teller med frustrasjons innleggene mine over hormonpelsen-de blir jo trukket liiiiitt ut til tider) og at jeg om 20 år fremdeles kan rekke den opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Den statistikk greia jeg begynte på handla vel i grunnen ikke om de som IKKE hadde problemer, men hvor MANGE som faktisk HAR problemer med diverse galskap........... ;)

Jaja, jeg gir meg, Men det var ikke du du spurte om, æsse ;)

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...