Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur i skiløypene


Line_

Recommended Posts

Ok, her er problemstillingen..

Like ved der du bor er det en lysløype, du går der hver eneste dag, året rundt! Når det blir nok snø blir det også laget skiløyper der, og da blir du plutselig jaget ut av sporene, for "dette er en skiløype, den er ikke for turgåere med hund, dere kan gå et annet sted", men dette er da ingen SKIløype, det er en LYSløype, hvorfor skal jeg som går her året rundt bli jaget ut av skiløperene som e der de få måndtene det er snø der? Og hvor skal jeg ellers gå? det er ikke noen andre steder å gå, for alle veiene i skogen er laget skiløype av, og ved veien kjører de i 70 forbi deg..

Hva synes dere? Er det rettferdig at skiløperene har all rett på skiløypene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Ok, her er problemstillingen..

Like ved der du bor er det en lysløype, du går der hver eneste dag, året rundt! Når det blir nok snø blir det også laget skiløyper der, og da blir du plutselig jaget ut av sporene, for "dette er en skiløype, den er ikke for turgåere med hund, dere kan gå et annet sted", men dette er da ingen SKIløype, det er en LYSløype, hvorfor skal jeg som går her året rundt bli jaget ut av skiløperene som e der de få måndtene det er snø der? Og hvor skal jeg ellers gå? det er ikke noen andre steder å gå, for alle veiene i skogen er laget skiløype av, og ved veien kjører de i 70 forbi deg..

Hva synes dere? Er det rettferdig at skiløperene har all rett på skiløypene?

Akkurat samme problemet her!! Jeg pleier å trene ved Grorudvannet, men nå på vinteren er det laget skiløyper overalt, og hvis jeg går der med hund så er det alltid folk som roper etter "du kan ikke gå med hund her". Hvor skal jeg liksom gå hen da? På E6?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke værre enn å spenne på seg skia og la bikkja trekke! :P så kan du geipe stygt til alle som peser og sliter opp den laange bakken, mens du suser opp? :P

snørekjøring er jo bobbelt så morro såm å gå på beina! synns jeg da.. pg om vinteren så er lysløypene skiløyper. :P men ett tråd kan være å enten dra ut på kvelden, eller veeldig tidlig på morgenen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er det desverre ikke noe annet sted å gå nei.. Og vi går ikke oppi skisporene, det er skispor på hver side, så er det 1-2 m. uten spor i midten, der går vi..

I tillegg var det faktisk en mann som tok bilde av oss.. :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da ikke værre enn å spenne på seg skia og la bikkja trekke! :P så kan du geipe stygt til alle som peser og sliter opp den laange bakken, mens du suser opp? :P

snørekjøring er jo bobbelt så morro såm å gå på beina! synns jeg da.. pg om vinteren så er lysløypene skiløyper. :P men ett tråd kan være å enten dra ut på kvelden, eller veeldig tidlig på morgenen :P

Vi har vært ute i skiløypene før klokka er 10, da er det en hel del folk der allerede :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg krangla med lederen av idrettsforeningen i området her om..Og jeg fikk rett!Pokker eller det er da ikke noe krav om at man MÅ ha ski på beina for å gå tur i de norske skoger?!Og jeg går der hver gang hele året, det har vært "MIN" skog siden jeg gikk i fjerde klasse og da har halvgamle "birkebeinere" med fortapte OL drømmer bare å holde kjeft!

Skal de komme et par måneder i året og jage alle andre ut av skogen?Idioter!

Og man ødelegger ikke skiløypene hvis man går i midten mellom sporene, det der er bare pisspreik.Jeg ba mannen komme med papirer på at det var hans skog og hans snø og hans lysløype og da holdt mannen kjeft.Men man trenger selvfølgelig ikke tråkke akkurat der de har skiene når snøen er råtten og samtidig ha bikkja vasende uti sporet.Man kan vise litt hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg krangla med lederen av idrettsforeningen i området her om..Og jeg fikk rett!Pokker eller det er da ikke noe krav om at man MÅ ha ski på beina for å gå tur i de norske skoger?!Og jeg går der hver gang hele året, det har vært "MIN" skog siden jeg gikk i fjerde klasse og da har halvgamle "birkebeinere" med fortapte OL drømmer bare å holde kjeft!

Skal de komme et par måneder i året og jage alle andre ut av skogen?Idioter!

Og man ødelegger ikke skiløypene hvis man går i midten mellom sporene, det der er bare pisspreik.Jeg ba mannen komme med papirer på at det var hans skog og hans snø og hans lysløype og da holdt mannen kjeft.Men man trenger selvfølgelig ikke tråkke akkurat der de har skiene når snøen er råtten og samtidig ha bikkja vasende uti sporet.Man kan vise litt hensyn.

Ja, jeg pleier å gå midt i, utenfor spora, og jeg tar bikkja helt inntil meg når det kommer noen susende forbi. Så da burde de jo egentlig holde kjeft. Det er jo ikke noe bedre å ha med småunger på ski i løypa som ramler og river opp snøen i spore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg pleier å gå midt i, utenfor spora, og jeg tar bikkja helt inntil meg når det kommer noen susende forbi. Så da burde de jo egentlig holde kjeft. Det er jo ikke noe bedre å ha med småunger på ski i løypa som ramler og river opp snøen i spore.

Ja, da kan jeg egentlig ikke skjønne hvorfor ikke skiløperne bare kan holde kjeft!

Naturen er til for alle så lenge vi viser hensyn til hverandre, noe jeg tror alle på hundesonen har et ønske om å gjøre. Da er det skiløperne som er problemet, mener jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Er da ikke værre enn å spenne på seg skia og la bikkja trekke! :P så kan du geipe stygt til alle som peser og sliter opp den laange bakken, mens du suser opp? :P

snørekjøring er jo bobbelt så morro såm å gå på beina! synns jeg da.. pg om vinteren så er lysløypene skiløyper. :P men ett tråd kan være å enten dra ut på kvelden, eller veeldig tidlig på morgenen :P

Lett og si for deg som har hund som faktisk trekker..! (Henviser til Milo :P:P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en liten puddel så skjønner jeg ikke at folk gidder å i det hele tatt tenke tanken om å klage engang, han er jo så liten at noen bemerkningsverdig skade får han vel uansett ikke gjort med de små labbene sine.

Skal man ha hunder i sporet så får man ta hensyn, det syns jeg. Ikke la dem tråkke i stykker sporet, det er vel derfor skiløperne omtrent får hjerteproblemer bare de ser ei bikkje.

Stefaren min er med i styret i idrettsforeningen her, og driver med de som kjører opp lysløypa. Og de har vedtatt på møte, både fordi stefaren min bor med en hund og fordi en annen i styret går i løypa med hund hver dag (fint å ha noen positivt påvirkende krefter, haha), at det er lov å ha hunder der. De mente at løyp skulle være for alle, og at man ikke skulle ta fra hundeeierne det å gå i skogen kun fordi det var vinter! Kjempeflott syns jeg. Nå går jeg aldri i DEN skogen, men det er uansett fint :P Så de som trenger skog kan komme hit :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Hyper_Bærta

Med en liten puddel så skjønner jeg ikke at folk gidder å i det hele tatt tenke tanken om å klage engang, han er jo så liten at noen bemerkningsverdig skade får han vel uansett ikke gjort med de små labbene sine.

Skal man ha hunder i sporet så får man ta hensyn, det syns jeg. Ikke la dem tråkke i stykker sporet, det er vel derfor skiløperne omtrent får hjerteproblemer bare de ser ei bikkje.

Stefaren min er med i styret i idrettsforeningen her, og driver med de som kjører opp lysløypa. Og de har vedtatt på møte, både fordi stefaren min bor med en hund og fordi en annen i styret går i løypa med hund hver dag (fint å ha noen positivt påvirkende krefter, haha), at det er lov å ha hunder der. De mente at løyp skulle være for alle, og at man ikke skulle ta fra hundeeierne det å gå i skogen kun fordi det var vinter! Kjempeflott syns jeg. Nå går jeg aldri i DEN skogen, men det er uansett fint :P Så de som trenger skog kan komme hit :P

Trenger ikke skog, jeg trenger mark :P

Flytter gjerne jeg :P *neida*

På vår løype her i Tr.heim så eier vell skifolkene løypa, de trur de eier løypa..

Men gjett hvem som holdt kjeft når jeg kom ridenes i en annen løype?

Hvorfor lovt med hest og ikke med hund? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvgamle folk i kondomdress som tror de er med i OL er de værste. Vanlige folk som gpr i løypa for å kose seg er veldig hyggelig og syndes det bare er koselig med hund i skiløypa. Her en dag var det en som gikk på føtterne med barnevogn(!) i skiløypa, så en plass får grensen gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy å lage tospann med Felix og Kite ja! :P

forresten:Er det lov å ta bilder av folk som ikke ønsker å bli fotografert?

Den mannen var direkte truende(Line og jeg går i samme løype,like ved huset mitt),stoppet og så surt på oss,og så tok han bilde av oss!(!!!!!)Jeg sa at det hadde han ikke lov til,men da dro han bare videre uten å si noe.

Det er ingen som har kjeftet på skiløperne med løse hunder,det er faktisk ekstraordinær båndtvang her nå(var en bikkje som hadde bitt/løpt i hjel et rådyr),hvorfor klage på oss da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hadde vært gøy å lage tospann med Felix og Kite ja! :P

forresten:Er det lov å ta bilder av folk som ikke ønsker å bli fotografert?

Den mannen var direkte truende(Line og jeg går i samme løype,like ved huset mitt),stoppet og så surt på oss,og så tok han bilde av oss!(!!!!!)Jeg sa at det hadde han ikke lov til,men da dro han bare videre uten å si noe.

Det er ingen som har kjeftet på skiløperne med løse hunder,det er faktisk ekstraordinær båndtvang her nå(var en bikkje som hadde bitt/løpt i hjel et rådyr),hvorfor klage på oss da?

Hmm..MArie har også hatt erfaringer med og bl tatt bilder av :P

Bare spør hun, kom til og med på trykk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..MArie har også hatt erfaringer med og bl tatt bilder av :P

Bare spør hun, kom til og med på trykk :P

Vanskelig p hindre noen i å ta bilder av en da... men man burde respektere at folk ikke liker og bli tatt bilder av i tide og utide. :P Så synns den mannen burde slettet bildene.

ang det christine skrev samtykket jeg til å bli tatt bilder av den gangen :P var til buhundbladet som desperat trenger stoff og bilder for å holde seg "oppegående". :P så det kan nok ikke sammenlignes med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Vanskelig p hindre noen i å ta bilder av en da... men man burde respektere at folk ikke liker og bli tatt bilder av i tide og utide. :P Så synns den mannen burde slettet bildene.

ang det christine skrev samtykket jeg til å bli tatt bilder av den gangen :P var til buhundbladet som desperat trenger stoff og bilder for å holde seg "oppegående". :P så det kan nok ikke sammenlignes med dette.

*Kremt* Jeg snakker om Ask, på kirkegården jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ååja :P frekke mannen tok bildet av ask som i et uopmerksomt øyeblikk fra meg tisset på en gravsten. stort oppslag i lokal avisa om hvor ufint og respektløst dette var. siden jeg er den eneste med buhund rundt her så alle hvem det var. :P Synns ærlig talt folk kan spare seg, selv om jeg er enig i at det både er ufint og respektløst.

dere skulle rendt etter mannen og hivd snø på han til han slettet bildene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...