Gå til innhold
Hundesonen.no

Klippe/Barber-maskin


Guest Jonna

Recommended Posts

Siden jeg ikke har noe peiling på merker/typer maskiner så trenger jeg noe tips.

Er ute etter en maskin til å klippe springer til skinne med. Har en elendig maskin nå som absolutt ikke fungerer. Bruker 3 timer på å klippe hunden og da først med saks for at den skal bite <_<

Så jeg trenger tips. Pris spiller ingen rolle, bare at dere vet den fungerer! (ikke til penklipp, bare "skinning" av springer)

Jeanette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kun skal bruke klipemaskin til å "skinne" hunden, vil jeg anbefale seg å lete etter en brukt maskin evnt se om din lokale dyrebutikke leier ut klippemaskiner.

Når jeg skal (skam)klippe min storpuddel bruker jeg Andis klippemaskin. Jeg husker ikke nøyaktig hva den kostet, men som ny kostet den over 1000 lappen, og ligger i samme prisklasse som konkurrenten Oster. Jeg har blitt anbefalt Andis av min hundeklipper fordi den ikke blir så fort varm, Oster blir visstnok raskere varm... Du kan bruke de samme skjærene på både Andis og Oster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en maskin til 1000 lappen og den biter ikke gjennom pelsen hannes(må fram med saks å klippe først, dem makinen er under året og skulle være "knall bra" til slikt bruk...

Med tanke på at jeg klipper ham 2 ganger i mnd og mellom tærene 4-5ganger i mnd så blir det billigere å kjøpe. (hunden er "på jobb" og får olje søl mm i pelsen, derfor holdes han helt nedklippet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Oster Golden 5 eller noe slikt, og jeg er veldig fornøyd med den. Den klipper godt, men blir litt fort varm. Andis er også en knakende god maskin, men har fått inntrykk av at den bråker litt mer enn oster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm søker litt på nett nå og finner ingen forhandlere av Andis i Oslo omegn. Noen om vet? Helst butikker som vet hva dem snakker om når det gjelder blader og pels. (fant heller ikke noe sider om Andis, heter den noe mer enn det??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...