Gå til innhold
Hundesonen.no

Egoistisk og ha hund.


Ulvinne

Recommended Posts

Hvorfor har du hund da? For noen andres del?

Neida,vist har jeg vel hund for min egen del også..

Men jeg har nå hund mye fordi jeg føler med de.. De blir født osv osv helt uten tanke på hvordan deres liv blir 15 år fremover.

De er uskyldige.

De er for gosde til og bli satt på kennel,kastet ut av huset osv osv..

Så nei,jeg kan ikke si jeg har hund hovedsaklig fordi jeg er egoist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida,vist har jeg vel hund for min egen del også..

Men jeg har nå hund mye fordi jeg føler med de.. De blir født osv osv helt uten tanke på hvordan deres liv blir 15 år fremover.

De er uskyldige.

De er for gosde til og bli satt på kennel,kastet ut av huset osv osv..

Så nei,jeg kan ikke si jeg har hund hovedsaklig fordi jeg er egoist.

Ingen har vel hund FORDI de er egoister. Men det er egoistiske grunner til det. Man har hund fordi man har lyst. Jeg tviler sterkt på at du har hund kun fordi du føler du må redde disse hundene. Hadde ditt ønske vært å være hjelpe fortapte sjeler, er det masse andre ting du kunne gjort. Men du trives medd hunder, du liker å ha hund (vil jeg tro). Derfor har du valgt å ha hund. Correct me if I`m wrong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...jeg kan ikke komme på en eneste uegostisk grunn til at jeg har Lokeliten...Jovisst:han har det veldig godt hos meg.Jeg kan faktisk anta at han har det bedre hos meg enn hos sine foregående eiere (de trivdes ikke med hunden, så da antar jeg at hunden ikke trivdes med de eller..),men det er da ikke av veldedighet jeg kjøpe svartingen min.Jeg hart hundegalskap:jeg MÅ ha hund og synes hundeaktiviteter er morsomt.Derfor har jeg hund.

Blir det samme med barn det.Det er vel veldig få som får barn for barnets del...(med unntak av adoptering,men det vil jo uansett være et snev av egoisme der og..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kan vel egentlig gå under "egoisme". Om man analyserer i det uendelige, så klart..

Det er også egoistisk å dele med andre, fordi man selv føler seg glad når man gjør andre glad. See?

Som Charlotte sa, så trenger jo ikke egosisme å være noe negativt. Jeg har hund fordi JEG liker det. JEG syns det er moro å trene hunden, gå lange turer med den, kose med den på lange lørdagskvelder, ta ansvaret for den osv. Jeg klør henne ved haleroten når hun vil fordi jeg blir glad når hun liker det;-) Alt er egoisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja.... det finnes unntak. (Kommer tilbake til det)

Jeg har hund fordi jeg vil ha hund.

Men det finnes de som har hund fordi ungene, gubben, kona ønsker å holde hund. Det er ikke gitt at alle i et hushold ønsker hunden velkommen.

Om man da gir seg, lar gubben/ungene/kona skaffe hund, og samtidig tar sin del av arbeidet med hund, ja se DA har man ikke hund av rent egoisitiske årsaker.

Man har gitt seg for motparten, og akseptert at et nytt individ tar plass i heimen.

mh

cl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men ja... Jeg har vel Buffy nå på noen måter fordi jeg ikke vet om jeg takler å miste henne om dagen... Det er mye som tilsier at Buffy burde vært avlivet nå, men i tilegg til at jeg er utrolig i tvil om dette i det hele tatt, og at jeg som sagt ikke vet helt om jeg psykisk takler å miste henne nå, så har jeg henne enda...

Dette blir vel mer egoistisk enn bare det at de fleste har hund fordi de VIL ha det liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått lest og hørt at det visstno er egoistisk og ha hund.

Man skaffer seg altså hunden av egoisme..

Hvafornoe?? Er dette noe folk mener seriøst eller?

Ja hvilken annen grunn skulle det ellers være til at vi gjør noe som helst? Alle er egoister og det er en helt nødvendig egenskap for å yte noe ovenfor andre også. Egoisme er en god og nyttig ting og uten hadde ting stoppet tvert!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mennesker er dere egentlig? :P

Jeg har både hund og barn for hundene og barnas skyld jeg..

Og sånn er det bare ;)

hehe, må bare svare på denne... ;)

Jeg er sikkert et forferdelig menneske, for jeg har fått barn fordi jeg ville ha, og jeg har hunder fordi jeg vil ha... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke barn så jeg kan heller ikke svare på det ;) Men jeg har jo kjøpt meg hund for min egen skyld, elsker deres selskap det å kunne koze med Gizmo og gi han trygghet, stell og oppmerskomhet.... ;) OSV... Helt herligt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...