Gå til innhold
Hundesonen.no

En tanke.


Ulvinne

Recommended Posts

Det er mye snakk om useriøse oppdrettere og useriøse valpekjøpere.

Og det er mye snakk om hvordan man skal ordne opp i alt dette..

Hmm..

Hvis alle valpekjøpere blir mer seriøse og IKKE kjøper fra useriøse oppdrettere vil jo det bety at disse oppdretterene snart går "konk" og må gi seg.

Hvis alle oppdrettere slutter og selge til alle useriøse valpekjøpere ville disse menneskene snart slutte og kjøpe hunder for de får ikke hund noen steds i fra.

Jeg for min del holder en finger på at det første alternativet ville være den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som tine sier er det forskjellige meninger om hva useriøse oppdrettere og kjøpere er. Noen mener feks det er useriøst og selge kull som ikke er registrert, andre mener det er greit osv. noen vil si det er useriøst å prute på pris, eller kjøpe brukshund som familiehund, andre ikke. Så det blir nok vanskelig og sile ut hvem som er useriøs og ikke.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye snakk om useriøse oppdrettere og useriøse valpekjøpere.

Og det er mye snakk om hvordan man skal ordne opp i alt dette..

Hmm..

Hvis alle valpekjøpere blir mer seriøse og IKKE kjøper fra useriøse oppdrettere vil jo det bety at disse oppdretterene snart går "konk" og må gi seg.

Hvis alle oppdrettere slutter og selge til alle useriøse valpekjøpere ville disse menneskene snart slutte og kjøpe hunder for de får ikke hund noen steds i fra.

Jeg for min del holder en finger på at det første alternativet ville være den beste løsningen.

Ja, hvis alle valpe kjøpere hadde vært så smarte så :) Kanskje det blir bedre om noen år? Håper det kan komme bedre regler for avling på hund og slik. Men jeg tror at etter Internettet kom, har "det" fjernet noen av de useriøse oppdretterne. Fordi nå blir folk litt mer opplyste, og bevisste på hva de får/kjøper :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis alle valpe kjøpere hadde vært så smarte så :) Kanskje det blir bedre om noen år? Håper det kan komme bedre regler for avling på hund og slik. Men jeg tror at etter Internettet kom, har "det" fjernet noen av de useriøse oppdretterne. Fordi nå blir folk litt mer opplyste, og bevisste på hva de får/kjøper :D

Tror internett slår begge veier. Joda, er enig i at folk kanskje blir litt mer opplyste, men en ulempe med nettet er at det også er lettere for useriøse å få lagt ut annonser som når menigmann - både billigere og med flere "lesere" gjennom finn.no og tilsvarende. Og for de "useriøse" kjøperne er en ny hund da noen ganger bare et tastetrykk unna... Så jeg er ikke så sikker på at akkurat internett fører til færre useriøse kjøpere og selgere - de som leter på nettet etter info er kanskje de som er såpass seriøse at de ville leita etter info andre steder om nettet ikke fantes. Bare en tanke altså.

mvh

HeliX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så nydelig han er, dette hjalp IKKE på valpefeberen! Det er noe med de sorte kelpiene…🥹 
    • Så fine bilder 😍 Hun ser flott ut! 
    • Da er han kommet i hus ☺️  Vickulas E’Ra, fra E-kullet som hadde Egypt som tema. Ra er da solguden. Til daglig går han derimot under navnet Tempo.  Han skal bli en liten potet og brukes til agility, rally lydighet og spor. Det blir også litt utstilling tenker jeg ☺️   Vi hentet han i Sverige på mandag og tok en overnatting på Geilo på vei hjem. Han var veldig flink i bilen, sov masse ☺️ På alle pausene våre møtte han alt vi traff av miljøer og folk som om han hadde sett alt før. I går var vi hjemme hjemme.    Første uhell inne var i dag tidlig. Jeg brukte nok litt for lang tid på å kle på meg og lot han stå på gulvet å vente. Hadde ett til uhell senere på dagen også. Han har til nå hatt overraskende god blærekapasitet og tisser stort sett kun etter å ha sovet. Men senere på dagen tisset han inne etter å ha lekt.    I dag hadde vi dagens første biltur i bilbur i bagasjerommet. Det ble konsert. Roet seg i det vi kom frem, så vi fikk avsluttet på godt vis. Kjørte så videre til mine foreldre, og på vei hjem derfra var han mer rolig. Så det kommer seg vel etterhvert.    En ting jeg skal fokusere mer på med denne hunden er ro ute. Så i dag har vi både sittet i ro utenfor her i nabolaget og vært på kafé hvor han satt rolig under stolen og på et tidspunkt sov ☺️
    • Nå har ikke jeg hatt tisper, men personlig er jeg skeptisk til å få tispe, jeg trives veldig godt med hannhund. Så det er nok smak og behag (for noen, andre spiller det ingen rolle for).
    • Gratulerer 😁 Gøy med enda en kelpievalp her 😍 Haha, uff, kanskje slemt å le 😂🙈 Hvorfor skal du aldri ha hannhund igjen? Hilsen hun som har hannhund for første gang og blir skremt her 😱 Åå ☺️ Litt godt å høre for oss som sitter her med de minste rakkerne. Jeg tenker det ofte faktisk, at det er bare nå han er så liten og snart faller den søte fleece pelsen av og han blir stor. Så man må prøve å nyte det og, selv om det er mye strev 😂
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...