Gå til innhold
Hundesonen.no

Pris på HD røntgen.


Lene

Recommended Posts

vi betalte 750,- for å rønke samojeden vår i fjord sommer. og det er jo hund på 25 kg.

de går ut i fra vekten på hunden for å sette prisen for rønkingen, jo større hund jo dyrere blir det.

det du må gjøre er å ringe rundt hvis du har tilgang til flere dyreleger og gi dem vekten på hunden din og spøøre hva det koster, for alt ikke bare for rønken men med dop og alt det derre, det er noen dyreleger som bare sier en sum også gidder de ikke å regne ut moms og sliketing og når du kommer for å rønke så ble det plutselig mye dyrere enn hva de sa når du ringte. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat bestilt time for HD og AA røntgen. Fik tid den 19 april. Og ialt koster det 1400 kr for sjek av HD og AA. Syns ikke det er så dyrt jeg!

Men er der noen som kan fortelle hvordan dette foregår? Hunden skal jo ligge på ryggen, men får den noe og sove på eller sånn? For det kan jo ikke være så lett og legge en våken hund på ryggen og den skal jo ligge stille. Hehe..

Gruer meg til dette. Er så redd at han har HD eller AA. (En mors verste mareridt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mange forskjellige jeg da.

Heimdal dyreklinikk før, å så byåsen når jeg bodde der.

Ikke fornøyd med noen av de, mye rar behandlig.

Var en del på trondheim dyrehospital med øye til Casper, men der er det utrolig dyrt.

Så nå har vi brukt Trøndelag dyreklinikk, der er det supert synes jeg.

Fra januar 2002 ble Trøndelag Dyreklinikk godkjent av Den Norske Veterinærforening som eneste klinikk i Sør-Trøndelag.

http://www.trondelagdyreklinikk.no/index.html

Men nå bor vi jo i meldalen så det er langt å kjøre, mulig vi tar det der uansett pris og avstand.

Har hørt at det er en dyrlege på Orkanger som skal vere ganske billig...men. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som skjer er at hunden blir lagt i narkose. Så blir han plassert opp i noe de kaller en vugge. Der ligger han på rygg. Så justerer vetrinæren hunden til slik som han vil at den skal ligge og tar så bilder av hoftene. Etterpå så blir hunden lagt på magen i den stillingen han skal ha for å få tatt bilder av albuene.

Jeg har aldri opplevd at hundene "er helt borte" resten av dagen, min vet gir de ikke mer narkose enn at det så vidt sover. Han gir heller litt til om de begynner å våkne underveis. Når vi er ferdige å ta bilder så går hunden ut selv, og hopper inn i bilen selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt mange forskjellige jeg da.

Heimdal dyreklinikk før, å så byåsen når jeg bodde der.

Ikke fornøyd med noen av de, mye rar behandlig.

Var en del på trondheim dyrehospital med øye til Casper, men der er det utrolig dyrt.

Så nå har vi brukt Trøndelag dyreklinikk, der er det supert synes jeg.

Fra januar 2002 ble Trøndelag Dyreklinikk godkjent av Den Norske Veterinærforening som eneste klinikk i Sør-Trøndelag.

http://www.trondelagdyreklinikk.no/index.html

Men nå bor vi jo i meldalen så det er langt å kjøre, mulig vi tar det der uansett pris og avstand.

Har hørt at det er en dyrlege på Orkanger som skal vere ganske billig...men. :?

Bruker Trøndelag Dyreklinikk vi også. Tar oss et kvarter omtrent å gå ned dit, men når vi skal dit kjører vi som oftest da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he he vi har her på askøy to forskjellige vetrinærer å gå til og begge kan jeg bruke ti min å gå til med hundene, uten noe problemer. begge ligger like nærmt oss.

vi bruker dem som har vært her hele tiden mens Kine bruker den nye, tror nokk at vi er like fornøyde med behandlingen vi får. :wink:

den /de det er jo to vetter der vi går da, tar oss på fornavn begge to og da synes jeg vi har god kontakt, jeg kan ringe dem og snakke med dem og faktisk glemme å si hvem jeg er for de tar meg på stemmen, det synes jeg er rart med tanke på at vi ikke har hunder som er mye syke. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...