Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler/amstaff


Bella

Recommended Posts

Guest Vicky

det er nok ikke farligere enn andre hunder, men det er baktanken ved dens utsende som kan virke skremmende på noen. Hvorfor kan man ikke velge en annen rase som ikke har blitt avlet med en kamphund- baktanke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

har møtt en del, jeg vet at de er snille og det hele. Men hvis du ser på dens utsende så ser du at den ble avlet med en baktanke som kamphund. Det er ikke noen ond hund, men onde mennesker som satte igang det. Derfor kan man like godt avle på hunder som ikke er "tenkt" som kamphunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er en skam at du får oppleve den kjærligheten en hund kan gi deg når du sitter der og FORSVARER noe så idiotisk som et raseforbud. Ifølge din logikk er alle doberman hunder kun egnet til å forsvare skatteinnkrevere og alle schäfere løper bare rundt på slettene og gjeter.

JA de ble avlet frem som kamphunder.... for 200 år siden!

At du ikke skammer deg sier jeg bare Flaming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

mener det ikke sånn. Det er sikkert en fantastisk rase med mange flotte egenskaper, men det jeg mener er at man bør finne seg i loven. Før eller siden må man jo uansett. Man kan jo prøve å finne en rase som ligner istedenfor å mare over noe som ikke er å gjøre med? Hadde det vært opp til meg ville rasen vært lovlig, men fakta nå er at rasen er ulovlig, og det er ikke noe å gjøre med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det jeg mener er at man bør finne seg i loven. Før eller siden må man jo uansett. Man kan jo prøve å finne en rase som ligner istedenfor å mare over noe som ikke er å gjøre med? Hadde det vært opp til meg ville rasen vært lovlig, men fakta nå er at rasen er ulovlig, og det er ikke noe å gjøre med.

Istedenfor å mare med noe som ikke kan gjøres noe med ??? ALT kan gjøres noe med!!

Og hadde alle hatt en slik instilling til våre lover her i landet, hadde det snart vært forbudt å GÅ feil vei!

Nei - takke seg til folk som protesterer,og viser verden åssen den egentlig er...!Ikke bare sitter på rumpa og godtar alt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

be my guest. Jeg tror ikke det vil bli noen endringer i den loven. Ikke for å være slem, men det finnes mange ting som er viktigere for dem som lager lover. Lykke til dere som prøver å endre loven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

grunnen til at jeg tror at rasen ikke vil bli lovlig igjen er fordi de menneskene som lager lovene som regel ikke er hundemennesker, som personlig kjenner til amstaffen. Jeg ønsker dere som prøver å vende på det lykke til! men desverre tror jeg ikke det vil gå... vi får gjøre det beste vi kan i fremtiden for at folk skal gi hunder og hunde eiere mer forståelse... Ting har ikke akkurat blitt bedre de siste årene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå som amstaffen er forbudt, finner de useriøse seg bare en ny rase, og gjør den også "farlig". Tilslutt er det ingen lovlige raser igjen over 40cm! Så å forby raser funker ikke i lengden.

Takk til de radikale som faktisk ikke finner seg i alt som disse maktsykefacistene bestemmer Flaming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes raseforbudet er tåpelig, amstaffen er en flott familiehund og kan brukes til mye.

Ja den har vert en kamphund, men det finnes mange andre lovlige raser som også har blitt brukt som kamphunder før.

Desverre finnes det folk som ikke skulle ha hatt hund som ødelegger rykte for de andre med denne rasen.

Å ja de kommer vel til å finen seg en ny rase å ødelegge eller ha amstaffer ulovlig istede.

Ja det er ulovlig nå, å kanskje det ikke går ann å gjøre noe med dette forbude..men det går ann å prøve vertfall. :wink:

Man må gjøre noe med folkene som skaffer seg hunder å misshandlerdem å gjør de farlige ikke hundene.

Å straffe en hel rase ogg alle de som har lagt i arbeid i å avle frem de flotte amstaffene vi har i dag på grunn av at feil folk skaffer seg rasen synes jeg er forferdelig.

Ingen rase er trygg mener jeg, når folk kan gjøre slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde når denne diskusjonen begynte bestemt meg for å ikke skrive noe, pga eg blir så UTROLIG SINT :D av å sitte å lese sånn dritt som noen av dere her skriver!!

Er fult klar over at det er mange raser som kan ha likheter og noen av de samme egenskapene som en amstaff har. Men det vil likevel aldri bli eller være en amstaff..

Og sånn er det med den saken, eg vil ha amsatff og bare det!! Uansett hvilken anner rase en kommer med vil det ikke være godt nok! For det bir ikke det samme. :D

Og komme og si at sånn er loven og blabla bla, er vertfall bare tull.. Hadde alle vert som deg så hadde sikkert kvinner i norge ikke hatt stemmerett eller krav på utdannelse.. [-X

Det er sånne som deg om ødelegger for hundeeigere i norge som ikke er eiger av ein golden eller bc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HELT 100% enig med Kathrine!

Hvordan kan man sitte og si at "Hvorfor ikke skaffe seg en annen rase enn den som er ulovelig"...? Altså. Alle raser har ulike personligheter. En rase er aldri den samme som en annen, uansett hvr mye man forsøker! Det at en hunderase er avlet for kamp er en ting, men at den fungerer som en og annen vanlig familiehund er jo en annen sak! De fleste Amstaffer gjør det! Det har ikke noe med hva den ble avlet til for hundreogførti år siden!

Det at man skal forby en rase syns jeg er helt totalt på trynet! Det er jo enkeltindividets indre som bestemmer hvordan en hund kan bli. Den folkekjære BC for eks. har like mange tilfeller av agressivitet som Amstaff. Alle raser har store variasjoner fra individ til individ, men de fleste er hunder man kan "temme".

Og hvem i huleste har retten til å forby en rase basert på mediepropaganda!?

Det er ingen av de ***** politerer'ne som har vært i kontakt med oppdrettere eller folk som virkelig kjenner den "ordetnlige" Amstaffen! De sier at "Nope, denne skal bort" på grunnlag av uttalser og stikkprøver som media har funnet frem. [-X

Og ang. utseende. Det er ingen som helst grunn for å forby en rase. Tenk om man skulle forby alle som man ikke likte utseendet på! Det er da mange mennesker som ser kjempeskumle ut. Men de som er redd dem må takle det. De kan jo tross alt ha en annen personlighet, da utseendet bedrar. Jeg selv kan ikke tenke meg noen stiligere kropp enn amstaffens! Muskuløs, kraftig og flott!! Alvorlige ansiktstrekk..! Ahh.. VAKKERT! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
...

Bella, jeg har en amr. staffordshire terrier. Det er næsten det samme. Ham tog vi med hjem var en dårlig opdrætter der sultede hans hunde og de havde orm de fleste af dem. Han er den sødeste hund du kan forestille dig selvom han er behandlet sådan. Han elsker min bror (på 5 år) og alle mennesker og hunde. Har du god tid til at opdrage sådan en og god tålmodighed og mulighed for at være hos den om dagen er det hunden for dig. Den er så glad og sød. Og det samme gælder min onkels amstaff. det kommer an på den der opdrager den. Skriv en besked til mig hvis vil vide mere om amstaff og rottweiler også.

Mvh Maria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://ic1.deviantart.com/fs5/f/2004/296/f...flashfinal2.swf

noen som har sett på denne her linken her da??

jeg synes at amstaffene er fine jeg men det er jo akkurat som med polarhunder, når pressen blåser opp i media hver gang en sånn hund har gjort noe galt så får jo folk vite om bare de negative tingene med hundene.

det pressen også burde sjekke før de skriver om "de farlige hunderasene" er hvilke raser som egentlig står høyest på bite statistikken når det gjelder hund og barn for det er så absolutt ikke amstaff eller polarhunder, det er de vanlige familiehundene som er de sortene som biter oftest, som f.eks. golden retriver og sånne hunder.

de er faktisk like farlig de som en amstaff de kan bite de også de har jo tender de og, ikke bare amstaffer og polarhunder som har fått utlevert skarpe tender her i verden. [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bella, jeg har en amr. staffordshire terrier. Det er næsten det samme. Ham tog vi med hjem var en dårlig opdrætter der sultede hans hunde og de havde orm de fleste af dem. Han er den sødeste hund du kan forestille dig selvom han er behandlet sådan. Han elsker min bror (på 5 år) og alle mennesker og hunde. Har du god tid til at opdrage sådan en og god tålmodighed og mulighed for at være hos den om dagen er det hunden for dig. Den er så glad og sød. Og det samme gælder min onkels amstaff. det kommer an på den der opdrager den. Skriv en besked til mig hvis vil vide mere om amstaff og rottweiler også.

Mvh Maria

Ser det har blitt diskutert litt her siden jeg var her sist! :D

Vi slo fra oss blandingen amstaff/rottweiler nettopp fordi den er ulovlig!

MEN, det betyr ikke at jeg ikke syns rasen er fin fortsatt.

Jeg syns amstaffer er utrolig flotte!!

Hadde besøk av en 10 år gammel, stoooor han her på søndag, og jeg ble stum av beundring!

Har fått oss en valp nå vi også.

Det ble en blandingshund, men en annen blanding.

Han er halvt bokser og halvt blanding! :)

Kjempeflott, stor liten valp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde når denne diskusjonen begynte bestemt meg for å ikke skrive noe, pga eg blir så UTROLIG SINT  :)  av å sitte å lese sånn dritt som noen av dere her skriver!!

Er fult klar over at det er mange raser som kan ha likheter og noen av de samme egenskapene som en amstaff har. Men det vil likevel aldri bli eller være en amstaff..

Og sånn er det med den saken, eg vil ha amsatff og bare det!! Uansett hvilken anner rase en kommer med vil det ikke være godt nok! For det bir ikke det samme. :D  

Og komme og si at sånn er loven og blabla bla, er vertfall bare tull.. Hadde alle vert som deg så hadde sikkert kvinner i norge ikke hatt stemmerett eller krav på utdannelse.. [-X  

Det er sånne som deg om ødelegger for hundeeigere i norge som ikke er eiger av ein golden eller bc...

Er det meg du sikter til her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det har blitt diskutert litt her siden jeg var her sist! :D

Vi slo fra oss blandingen amstaff/rottweiler nettopp fordi den er ulovlig!

MEN, det betyr ikke at jeg ikke syns rasen er fin fortsatt.

Jeg syns amstaffer er utrolig flotte!!

Hadde besøk av en 10 år gammel, stoooor han her på søndag, og jeg ble stum av beundring!

Har fått oss en valp nå vi også.

Det ble en blandingshund, men en annen blanding.

Han er halvt bokser og halvt blanding! :)

Kjempeflott, stor liten valp! ;)

Dejligt! Jeg ville også vildt gerne ha 10 hunde mere også en boxer, men manden i huset vil ikke ha en - han siger boxere er grimme. #-o men det er de ikke. De er søde. de savler bare sådan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dagene går. Litt for mye ramp fremdeles, elsker å bite og hoppe høyt. Har vært på et kurs som ble ferdig for et par uker siden, og begynner på et nytt kurs på mandag.
    • Her går det i vom og hundemat, rett og slett fordi oppdretter begynte med det. Latte er nå 4 mnd. Synes det både er lettvint og greit, virker som hunden trives med maten, og det blir mindre avføring enn med tørrfôr. Har ikke regnet på om det lønner seg da. Vi har kjøpt 9 kgs esker med puppy easy pack.
    • Lurer på om dette er løsningen? Rett og slett at jeg gjør det selv  - Nå fikk jeg noe å tenke på. Takk for tips 👍😊
    • Jeg klipper min selv. Har kjøpt en billig klippemaskin på Biltema som fungerer helt supert, med flere ulike innstillinger for pelslengde. Klipper henne 3 mm på kroppen og 6mm på hale og ører. Når hun skal klippes tar jeg frem en slikkematte med leverpostei som hun koser seg med mens jeg klipper. Gjør dette ca. 5 minutter om dagen, så det tar en stund før hun er helt nedklippet, men hun slipper det stresset hos frisøren i hvert fall, og hun rekker ikke å bli lei ettersom det er såpass korte økter.
    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...