Gå til innhold
Hundesonen.no

HovawartValp


x-allimac5-x

Recommended Posts

Vi har ikke tenkt å bruke hunden til noe spess..Det vil være en familie hund..Som er ute i skogen, på turer og sånt!

Vil sansynligvis prøve å lære den noe triks også..

Men har dere noen meninger/ aning om hovawarten sin egenskaper..

Er det lett å få den til å sitte, gi labb, ligge ..hente diverse ting ol/osv.. :):D

Camilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildet jeg sitter med av Hovawart er at det er en brukshund som få, en god del blir trent som redningshund og i andre bruksgrener som krever mye av hundene, ergo er det en hund som kanskje lærer kjapt med som også krever mye av eieren sin i form av å få utfordringer både fysisk og mentalt.

Norsk Hovawart Klubb

Om man vil ha en tur- og familiekompis ville jeg gjerne tittet litt i andre retninger også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke tenkt å bruke hunden til noe spess..Det vil være en familie hund..Som er ute i skogen, på turer og sånt!

Vil sansynligvis prøve å lære den noe triks også..

Men har dere noen meninger/ aning om hovawarten sin egenskaper..

Er det lett å få den til å sitte, gi labb, ligge ..hente diverse ting ol/osv.. :D:)

Camilla

Jeg anbefaler deg STERKT å velge en annen rase da!!!!!!

Hoffen er og blir en brukshund og det er store muligheter for at dere vil få problemer med at hunden finner på masse bøll fordi den kjeder seg!

Beklger men en Hoffe er ingen ren familiehund!!!!

Men for å svare på spørsmålene dine.. Ja det er veldig enkelt å lære dem triks, men det er desverre altfor lite for en Hoffe å kun lære triks, den krever så mye mer enn det!

Mulig jeg er kjip nå men jeg sier bare dette av egen erfaring! Søsteren og kjæresten kjøpte Hoffe og viste ikke hva de gikk til. De tenkte å ha han som familiehund og de har slitt ekstremt med han! Nettopp fordi han er så smart så er det et problem at han kjeder seg også finner han på bøll.. Og da snakker vi ikke bare bøll som det er til å le av assa!! Han er 2 år (på tirsdag :D ) og 50 kg så det er ikke bare bare å hanskes med han når han setter i gang.. Det har vært mye tårer og tenners gnissel med han, for å si det sånn...! :D Har også snakket med andre eiere av Hoffer og de sier det samme.. Desverre!

Jeg håper virkelig at dere tenker dere veldig godt om før dere gjør dette!!! Misforstå meg rett, Hoffen er en utrolig fin rase, som en brukshund!!! :D

Beklager hvis jeg kanskje er litt krass nå, men jeg ønsker ikke se noen slite med hunden sin! Og jeg har dette sånn tett innpå meg så derfor... Mener ikke å knuse noen drømmer! :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...