Gå til innhold
Hundesonen.no

Norsk kennel klub


Heidi

Recommended Posts

Om 5 måneder flytter vi til Danmark og vi regner med at vi skal blive der i 4-5 år. Og da var det jeg lurte på noen ting som dere kanskje kan gi meg svar på?

Rocky står registreret i NKK. Kan han blive der eller skal jeg have ham over i Dansk kennel klub?

Og jeg skal vel gi besked til dyreidentitet.no at jeg skal flytte og endre adresse.

Men hvis Rocky skulle blive vekk fra meg i Randers er det da ikke mere vanskeligt at finne ut hven han er hvis han står registreret i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke omregistrere ham hvis du ikke skal stille ut eller konkurrere, men det er jo mye greiere å finne ut hvem som er eier osv om han blir borte i Danmark hvis han står registrert i den danske kennelklubben også. Omregistrering fra andre land til NKK koster rundt 450 norske kroner, så det er vel noe sånt for å omregistrere til den danske kennelklubben også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke omregistrere ham hvis du ikke skal stille ut eller konkurrere, men det er jo mye greiere å finne ut hvem som er eier osv om han blir borte i Danmark hvis han står registrert i den danske kennelklubben også. Omregistrering fra andre land til NKK koster rundt 450 norske kroner, så det er vel noe sånt for å omregistrere til den danske kennelklubben også.

Men hvis jeg skal stille ham i Danmark da må han stå registreret i NKK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i Norge er reglene slik at hunden må være registrert i NKK for å kunne delta på utstillinger og konkurranser (med mindre man kan bevise at man bor i utlandet, at hunden er registrert i sitt lands kennel klub og har alle vaksiner i orden osv). Regner med at reglene er de samme i Danmark, altså at hunden må være registrert i den danske kennel klubben når du bor i Danmark for at dere skal få delta (i alle fall på offisielle prøver og utstillinger). Men som sagt, vet ikke sikkert. Uansett er det jo tryggest å ha hunden registrert i kennelklubben til det landet man bor i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder må ikke være registrert i NKK for å stille konkurranser! Du får jo ikke registrert en blandingshund i NKK, men de får da stille i Lp og Ag for det!

Jeg vet ikke hvordan det er m registrering av hunder i NKK/DKK.

Tequila er jo seff ikke reg i NKK, men chips nr hennes oppga jeg til vet også ordnet han den registreringen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder må ikke være registrert i NKK for å stille konkurranser! Du får jo ikke registrert en blandingshund i NKK, men de får da stille i Lp og Ag for det!

Jeg vet ikke hvordan det er m registrering av hunder i NKK/DKK.

Tequila er jo seff ikke reg i NKK, men chips nr hennes oppga jeg til vet også ordnet han den registreringen... :D

Du får reg blandinger jo :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder må ikke være registrert i NKK for å stille konkurranser! Du får jo ikke registrert en blandingshund i NKK, men de får da stille i Lp og Ag for det!

Jeg vet ikke hvordan det er m registrering av hunder i NKK/DKK.

Tequila er jo seff ikke reg i NKK, men chips nr hennes oppga jeg til vet også ordnet han den registreringen...

Det er nok litt feil... Hunder MÅ være reg. for å stille i utstilling, og de må være renraset.

Men en blandingshund kan du stille med i AG og LP, så det stemmer.

Heidi: Før dere flytter til Danmark, så ta deg en tlf til NKK og be de om å overføre Rocky til DKK. Eller så kan du jo sjekke opp med Norsk Schaferhund klub om å overføre han til Dansk Schäferhund Klub. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...