Gå til innhold
Hundesonen.no

Atopisk allergi


Recommended Posts

Hei!
Oppsøkte veterinær for en drøy mnd siden pga at hunden (jaktlabrador) så ut til å klø i ørene. Han hadde en mild ørebetennelse. Veterinæren mistenkte allergi, så det ble tatt blodprøver. I går fikk jeg beskjed om at det var utslag på både inne- og utemiljø, gress og tre (er gjort bare en screeningtest, så vet foreløpig ikke eksakt hva i innemiljøet det var utslag på, det skal de sjekke nå i runde to). 
 

Ble bl.a. anbefalt å gi allergifor med nytt protein for en periode, gi tilskudd av omega 3,  bruke seng som var enkel å rengjøre (veterinæren nevnte skai, som er enkelt å tørke av og hvor det ikke er fiber det setter seg midd i. Vi har frem til nå sverget til canelana sine madrasser og trekk), dusje ham to ganger i uken for å fjerne allergener i pelsen, mye utetid, samt vurdere vaksine. Veterinæren sa at de aller fleste hunder hadde god effekt av vaksinen, og at vår hund hadde gode forutsetninger for å leve et langt og godt liv med disse tiltakene. Han har ikke sterke symptomer nå, men allergi vil jo i de fleste tilfellee forverre seg hvis man ikke gjør noe, så vi har tenkt å gå for vaksine. 
 

Det jeg lurer på ellers er hvilke erfaringer folk har med allergihunder. Jeg har googlet som en gal, og ser mange skriver at det er skikkelig vanskelig, er det ingen som har hunder som fungerer godt med vaksine og tilpasning av miljø og for? Veterinæren virket positiv, men mulig jeg har undervurdert den generelle innvirkningen allergi har på hunder? ? Lurer også på om noen kan anbefale seng, madrass til bilbur, samt madrass eller seng til huset i hundegården. Vi har brukt halm i hundegården, men skjønner jo at det kanskje ikke er det lureste.. Andre tips og anbefalinger?

 

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...