Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå februar


Mardina
 Share

Recommended Posts

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fysjass, så jeg kan angre meg på at jeg ikke beholdt denne kule tøtta hjemme!  Håper det ikke bare er jeg som er valpesyk?

Tuija og jeg tok oss en telttur den siste stjerneklare vinternatt. Hun sov i soveposen min hele natten. Tror det var vært rundt minus 10 grader. Vågnede opp til flotteste soloppgang...

Henger meg på dere som ikke er spesielt fan av valpetiden. Vi er midt i den nå og jeg GLEDER meg til han er voksen og faktisk kan være en fungerende hund i hverdagen ? Søt da. 

Posted Images

2 hours ago, Pixie said:

Sånn apropos sol og sommer? Noen som har tips om ålreit men rimelig ullundertøy? Superundertøyet mitt holder ikke i 20 minus, ullundertøyet jeg hadde hadde fått mugg i seg fra boden i gamle leiligheten... Lei av å fryse?

Har ikke fryst siden jeg fikk netting/mesh undertøy i julegave ?På de kaldeste dagene har jeg netting under og vanlig ullundertøy eller superundertøy over :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Pixie said:

Sånn apropos sol og sommer? Noen som har tips om ålreit men rimelig ullundertøy? Superundertøyet mitt holder ikke i 20 minus, ullundertøyet jeg hadde hadde fått mugg i seg fra boden i gamle leiligheten... Lei av å fryse?

Langt i fra rimelig, men Ulvang Rav ullbukse er det eneste som fungerer for meg når det blir såpass kaldt.

---

I april fyller frøkna 10 år, og jeg begynner å kjenne på redselen for at hun plutselig skal stryke med... Ikke at det feiler henne noe, men det kan jo fort snu i den alderen :fear: Tenker dere andre med eldre hunder sånn, eller er det bare jeg som driver med katastrofetenkning hele tiden? Hvordan klarer man å unngå sånne tanker? :fear:

Endret av Wilhelmina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tanken har vært der hos meg lenge, Odin blir 15 i år... han er frisk og fin, men begynner jo å få litt kuler her og der, og rare ting. Og jeg ser jo alderen i mange ting, han er nesten døv og blind, og jeg merker det på ham. Jeg er ganske forberedt, og ikke så redd for at han skal dø som jeg er for at han skal bli dårlig men ikke dårlig nok til at det er åpenbart når det er nok.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Pixie said:

Sånn apropos sol og sommer? Noen som har tips om ålreit men rimelig ullundertøy? Superundertøyet mitt holder ikke i 20 minus, ullundertøyet jeg hadde hadde fått mugg i seg fra boden i gamle leiligheten... Lei av å fryse?

Ullfrotté fra Aclima. Har genser og stilongs, bor i det hele vintern :D Tykt og nydelig varmt. 

Edit: muligens ikke så rimelig. Men har hatt mitt i snart 10 år nå, så i lengden er det jo rimelig :) 

Endret av bie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ulllundertøy fra Spar Kjøp, billig og godt.

Nå har jeg lest litt om collie, for jeg oppdaget nettopp at det kan komme Sobel Merle, det har jo ikke forekommet før. Det er IKKE en godkjent farge, sånn som jeg skjønner. Men vhis du skal bruke den avl er det flere tester som må gjøres?? Dette skjønner jeg ikke. Er avelsbasen til collie veldig lite eller??

 

Ellers så leter jeg etter gode, dyktige jaktgolden oppdrettere, skrik ut hvis dere vet om.

Og ang kulda, mer kulde og mer snø- jeg elsker det:) Deilig at det er blitt vinter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Wilhelmina said:

Langt i fra rimelig, men Ulvang Rav ullbukse er det eneste som fungerer for meg når det blir såpass kaldt.

---

I april fyller frøkna 10 år, og jeg begynner å kjenne på redselen for at hun plutselig skal stryke med... Ikke at det feiler henne noe, men det kan jo fort snu i den alderen :fear: Tenker dere andre med eldre hunder sånn, eller er det bare jeg som driver med katastrofetenkning hele tiden? Hvordan klarer man å unngå sånne tanker? :fear:

Jeg har det jo i bakhodet, nå som hunden min snart blir 11 år. Han er heldigvis fortsatt frisk og rask og viser ikke noen aldersdomstegn enda. Jeg håper å få beholde han i et par år til. 

Men det er jo klart at man kanskje blir litt mer hønemor når hunden blir eldre og vet at den kanskje ikke har så lenge igjen ? 

Så du er nok ikke unormal som tenker sånn... ?

Endret av Mardina
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Debbie skrev:

Jeg har ulllundertøy fra Spar Kjøp, billig og godt.

Nå har jeg lest litt om collie, for jeg oppdaget nettopp at det kan komme Sobel Merle, det har jo ikke forekommet før. Det er IKKE en godkjent farge, sånn som jeg skjønner. Men vhis du skal bruke den avl er det flere tester som må gjøres?? Dette skjønner jeg ikke. Er avelsbasen til collie veldig lite eller??

 

Ellers så leter jeg etter gode, dyktige jaktgolden oppdrettere, skrik ut hvis dere vet om.

Og ang kulda, mer kulde og mer snø- jeg elsker det:) Deilig at det er blitt vinter!!

Det har forekommet før, men det har blomstret i det siste .. Man gentester valpene i et sobel x blue merle kull for å finne ut om de soble er ren sobel eller om de er merle. Er de bærer av merle (altså sobel merle) må man unngå å doble merle-genet i neste generasjon. Altså ikke parre med sobel merle eller blue merle, kun ren sobel eller tricolor. Da dobling av merle ikke er heldig. 

Er nokså heftige diskusjoner som har rullert angående dette, mye uenigheter. Genpoolen på collien er liten, men jeg mener jo den ikke er SÅ liten at man ikke finner riktig farge opp mot hunden sin for å få en av de godkjente fargene ?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei til jobben i dag traff jeg en flott svart og hvit hund med masse pels. En skikkelig trivelig hund som er blanding av BC og springer spaniel. Spennende blanding... ?

Og rett etter traff jeg en helt svart lita tispe som så ut som en liten flat coated retriever. Og det var en blanding av BC og flat. Trivelig og rolig hund.

Begge hunder var blanding av brukshunder, men så ut til å fungere godt som "bare" familiehunder. Og begge hadde veldig god hverdagslydighet inne.

Men i disse tiden trodde jeg alt skulle blandes med puddel, og ikke med BC ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Stjerneskinn said:

Andre som føler et enda tettere bånd med hunden sin når hen begynner å vise litt tegn på å bli hund og ikke lenger bare valp? Elska han fra første stund som babyshark også, men føler båndet bare blir sterkere. ?

Ja, helt klart! Jeg syntes ikke valpetia var noe særlig gøy, var "alenemamma" og det var faktisk skikkelig pes. Gledet meg bare til hun skulle bli større og sterkere og faktisk kunne være med på alt jeg dreiv med ?Så føler helt klart at jeg ble mye mer "genuint" glad i henne ettersom hun ble eldre, da var hun ikke lenger bare søt valp, hun ble liksom verdens beste hund i stedet! 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Stjerneskinn skrev:

Andre som føler et enda tettere bånd med hunden sin når hen begynner å vise litt tegn på å bli hund og ikke lenger bare valp? Elska han fra første stund som babyshark også, men føler båndet bare blir sterkere. ?

Kan signere denne! Nå når hun er nesten voksen føler jeg en mye dypere relasjon til henne enn jeg gjorde når hun var valp! Nå er vi mye mer ett team, meg og henne, mot verden ?❤️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg snørekjørt med hundene for første gang! Eller, meg og Atlas prøvde litt på onsdag men det gikk ikke godt og jeg spiste mer snø enn jeg foretrekker? Idag derimot gikk det supert! Unghunden var veldig flink og syns det var gøy, litt rart å trekke motstandsløs matmor på bar bakke, er jo vandt til at jeg er anker på gåturer. 

Milo var helt NYDELIG! Aldri gått på ski før med han, men har syklet en del. Han storkoste seg og var virkelig i sitt ess?

Ble veldig usikker hvor langt er for langt med de nå i en startfase - hva tenker dere? De er vandt med å trekke meg til vanlig.

53CC2B85-9E60-4A54-B90B-7AAA0753FD0A.thumb.jpeg.9d7fac0589b257df82f3f3082be53a55.jpeg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Miloficent said:

Idag har jeg snørekjørt med hundene for første gang! Eller, meg og Atlas prøvde litt på onsdag men det gikk ikke godt og jeg spiste mer snø enn jeg foretrekker? Idag derimot gikk det supert! Unghunden var veldig flink og syns det var gøy, litt rart å trekke motstandsløs matmor på bar bakke, er jo vandt til at jeg er anker på gåturer. 

Milo var helt NYDELIG! Aldri gått på ski før med han, men har syklet en del. Han storkoste seg og var virkelig i sitt ess?

Ble veldig usikker hvor langt er for langt med de nå i en startfase - hva tenker dere? De er vandt med å trekke meg til vanlig.

53CC2B85-9E60-4A54-B90B-7AAA0753FD0A.thumb.jpeg.9d7fac0589b257df82f3f3082be53a55.jpeg

Jeg er ingen ekspert, men gikk noen 5-6 km lange turer til å begynne med, det klarte min helt uten problem. Vi har ikke gått mye på ski, men vi går lenger skiturer enn vi går til fots - men det skyldes vel mest at jeg ikke orker å gå like langt på beina som jeg gjør på ski ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/1/2021 at 9:00 PM, Pixie skrev:

Sånn apropos sol og sommer? Noen som har tips om ålreit men rimelig ullundertøy? Superundertøyet mitt holder ikke i 20 minus, ullundertøyet jeg hadde hadde fått mugg i seg fra boden i gamle leiligheten... Lei av å fryse?

Safa.no har salg. Jeg kjøpte nettopp et sett derfra, men har ikke brukt det ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...