Gå til innhold
Hundesonen.no

Telttur med hund


Simoneanett
 Share

Recommended Posts

Heisann!

Jeg har en 7mnd gammel Berner Sennen som jeg ønsker å gjøre vandt med å være med på telttur. Vi har allerede opplevd at den lille krabaten vår liker kaldt vær og ligger mer enn gjerne ute i både regn, blåst og snø. Derfor lurer jeg på om det er noen med tips og triks til første overnatting i gapahuk/telt? Noe spesielt vi burde tenke på? Stedet hvor vi har planer om å være er ikke mer enn 20 minutters gange fra huset til den ene kompisen som skal være med - så hvis det skjærer seg så er det ikke krise. Burde jeg tenke på liggeunderlag til hunden? Når vet jeg om han fryser? Alt tas mot med takk ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres koseligt ut med overnattningstur. Om det var min hund hadde jeg helt sikkert tatt med liggeunderlag, bare for at være safe. Det er kaldt på bakken og det er jo bare en valp ennå. 

Min hund skjælver når hun er kald og triller sig til en meget lille ball, når hun skal holde varmen, men hun har ikke noen tyk pels heller... Så vil nok se på hunden. 

Har ikke så mange andre tips, da jeg ikke har vært på overnattningstur med hun nye ennå, men den gamle jeg hadde syns det var vanskeligt at finne ro i teltet, så det tok litt tid at vende han til det... 

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta med et godt liggeunderlag, ja, og gjerne noe å legge over ham også. Du kan se at han fryser ved at han har vanskelig for å finne ro, at han skjelver, løfter på en labb eller er veldig kald på snuten. Du kan også kjenne på labbene om de er veldig kalde. Selv om han liker kulde, så er det greit å gi ham ekstra varme. 
 

PS. Skjerme ham fra vind er også viktig. 

Endret av Poter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min liker ikke å ligge under teppe, så jeg må kle på henne heller enn å bruke teppe om natta. Hvis ikke ligger hun oppå teppet og fryser - eller vekker meg med sterkt behov for kroppskontakt - noe som ikke alltid er like forenelig med søvn. Men funker teppe er det jo greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, tillien skrev:

Min liker ikke å ligge under teppe, så jeg må kle på henne heller enn å bruke teppe om natta. Hvis ikke ligger hun oppå teppet og fryser - eller vekker meg med sterkt behov for kroppskontakt - noe som ikke alltid er like forenelig med søvn. Men funker teppe er det jo greit.

Min vil helst ha både dekken og pledd?? Men han har alltid vært en frysepinn. Det fine med dekken er jo at det ikke faller av?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: 

turen gikk kjempefint! Lillegutt ville gjerne ligge utenfor gapahuken, men kom inn under tak i løpet av natten for å få kos. Ikke noe som helst problem ? I samme sleng fikk vi trent litt på å gå løs - viste seg at han går bare fem meter foran før han stoppet opp og sjekket at alle var med. Tusen takk for innspill!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...