Gå til innhold
Hundesonen.no

Voksen hund som plutselig ødelegger seng/tepper


Ulrikke
 Share

Recommended Posts

Voksen tispe, 6 år, har plutselig begynt å ødelegge seng/teppe. Har to hunder, så var ikke sikker på hvem av dem det var, da dette skjer om natta/når de er alene. Men nå har jeg tatt henne på fersken om morgenen flere ganger.

Hun har ikke gjort dette mer enn en håndfull ganger siden hun var valp. Noen som har vært borti tilsvarende? Føler ikke jeg kan la dem ligge bare rett på laminaten heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at ved å fjerne teppene så fjerner du bare et symptom, og ikke problemet. Det er jo nok en grunn til at hun har startet med dette.

Hun er også i en alder da ting kan begynne å endre seg i kroppen, så ta en sjekk hos veterinæren kanskje? Har det vært noen endringer i hverdagen i det siste? Hvordan er løpetidssyklus? (kan hun være drektig?)

Odin har alltid slitt med dette, pga. stress. Løsninger har vært litt solide hundesenger (ala Biltemas "biabed" o.l.) som ikke er så enkle eller behagelige å tygge i stykker, sørge for at han har andre ting å tygge på, både leker og tyggebein/gevir, og til nød noen billige fleecepledd over senga som han får lov til å tygge på.

Men i den alderen vil jeg som sagt anbefale deg å prøve å finne årsaken. Det er forresten museår, kan dere ha fått mus i veggene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...